Началото на новата година не е облекчило нито един от проблемите, които тормозиха специалистите по човешките ресурси през 2022г. Предизвикателства, свързани с тихото напускане, общото недоволство, по-ниска продуктивност, burn–out, недоволство относно възнаграждението и страхове от съкращения са все още силно изразени. Към тях ще добавим и незаинтересованост към работните задължения, особено в нискоквалифицирания и общоадминистративен персонал. Задъхващият се пазар на труда, усеща силна нужда от нови похвати и нови решения. Търсенето на таланти вече не може да изпълнява ролята си без новите социални приложения и инструменти. Сред потенциалните решения, което би могло да замени стария Фейсбук, Туйтър, Инстаграм и други … е TikTok.
TikTok и новите пространства за комуникация
През изминалата година се появиха специални пространства в TikTok, където хора и създатели на съдържание могат да изразят проблеми, свързани с работното си място по „разбираем и човешки начин“. Сега има възможност и за компаниите да се включат в тези пространства, така че, те ще бъдат по-гъвкави в начина, по който комуникират с „поколението Z“.
Фирмите винаги се притесняват да говорят за трудностите си. А тази платформа дава възможност на хората да разкажат своите истории по безопасен, забавен и най-вече достъпен за всички начин.
Как съдържанието в TikTok може да достигне до младите хора?
Съдържанието в TikTok достига до по-младото поколение директно, така че екипите в човешките ресурси могат да създадат пространство на своята компания, за да комуникират на различни теми. Криейтива и съдържанието са важни и самите те ще създадат нуждата от нови работни места за млади служители.
Как TikTok може да помогне в развитието на HR сектора?
TikTok може да помогне на човешките ресурси в onboarding – a. Особено, когато повече служители започват едновременно нова длъжност и трябва да преминават през поредица от въвеждащи обучения и информация. Много от компаниите изискват от служителя да присъства на HR сесии на живо или виртуални уебинари, където ще чуят за теми като: избягване на сексуален тормоз, обучение по екипност и етика, и правила за безопасност на работното място. Тези сесии могат да продължат няколко часа и често приличат повече на лекция, отколкото на интерактивно събиране.
Но това вече не е начинът, по който по-младите поколения комуникират.
Хората могат да използват платформи като TikTok, за да водят кратки и бързи разговори вместо тези продължителни сесии, където трябва да седят по три часа и говорят за проблеми.
Ето тук е и положителната страна на видеата в TikTok , които могат да продължат от няколко секунди до три минути, което позволява на специалистите да създават бързи видеоклипове за въпроси, на които служителите могат да реагират и изразят свои опасения по-открито.
Това също помага да се създава открит диалог със служителите по-бързо. Можем да предадем съобщения на хората бързо, без да е нужно да ги събираме в групи.
Форматът на работното място се променя, хората работят от вкъщи и в хибридни офиси. Не винаги е лесно да събереш хората заедно.
Ако екипите в човешки ресурси започнат да отделят време за създаване на съдържание в TikTok с различна насоченост, това не само бързо ще спестява организация и финанси, но също така спестява време за служителите.
Защо социалните медии да са професионално предимство в HR?
Едно от по-важните умения, от които HR професионалистите се нуждаят днес е отлично усещане за това как да използват социалните медии и различни платформи. Може дори да бъде полезно за HR екипа да създаде цялостна позиция или да позволи на съществуващи служители да отделят време само за създаване на съдържание в TikTok.
Комуникацията някога беше или изпращане на глобален имейл или събиране на група хора за разговор. Сега платформите за комуникация са много по-широкообхватни и най-вече търсени.
Организациите, които имат членове на екипа, създаващи видео съдържание специално за TikTok, могат да имат полза от свързването с по-широка и разнообразна аудитория, отколкото могат да постигнат в традиционните социални медии. Също така да следят в реално време тенденциите в различни области.
Работните места процъфтяват с разнообразие от мнения, произход и възрастови групи, а социалните медии допринасят още повече за това.
Хубаво е в отдел човешки ресурси да имате традиционалист в отбора, който може да комуникира с по-възрастните поколения в компанията, но също така са необходими по-млади служители, които са по-подготвени за технологични промени и могат да комуникират с поколение Z.
Ако привлечете млади хора във вашия екип, те вече имат вградена и естествена способност в пространството на социалните медии и са по-склонни да се изявят без да се колебаят. Човешките ресурси могат да се възползват и да подобрят вътрешните си методи на комуникация като споделят или просто като наблюдават пространства в TikTok.
Има много неща, за които младите хора ще говорят и споделят на различни платформи, понякога без да се замислят. Това би била една изпусната възможност за компаниите, ако не са адаптивни към променящата се среда.
В заключение можем да кажем, че комуникацията в HR областта се променя и адаптира към новото поколение служители. С появата на TikTok, се открива възможност за свързване с тях по по-интерактивен и ангажиращ начин. Вместо дълги сесии за обучение и мотивация, социалната медия позволява създаването на кратки, бързи видеа, които предизвикват открита комуникация и диалог между служителите и специалистите в човешки ресурси.
Кои са възможностите, които предоставя TikTok?
TikTok не само предоставя възможност за по-ефективно обучение на служителите по различни въпроси. Също така спестява време, усилия и пари както на служителитехората от екипа, така и на специалистите в даденият отдел.
Тази иновативна платформа може да помогне на организациите да подобрят ангажираността и ефективността на своите служители, като същевременно създава по-открита и динамична общност.
Все пак има едно голямо НО!
Всичко съвременно и модерно може да бъде полезно в управлението и комуникацията на човешките ресурси, НО не трябва да залитаме в крайности. Критериите на морала, етиката и правата не бива да бъдат потъпквани. Целта е да се подобрят комуникационните канали и да се улесни достъпът до правилната информация!
ЗА АВТОРА
Тодор Терзиев се занимава с консултантска дейност и подбор на персонал над 10 години. Създава своята консултантска компания, за да помага както на хора да намират своята нова работа, така и на различни компании да намират своите нови работници.
През последните 10 години работи в сферата на продажбите, подбор на персонал и консултантска дейност. През тези години, е помогнал на повече от 4000 човека да намерят своята нова по-добра работа. Работи с множество компании, както с чужди така и с български, в проекти свързани с подобряване, производствените мощности и меките умения на служителите в тях, както и намирането на нови таланти за техните нужди.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Колко могат да ни струват грешките при подбор на служители? „Нарцистичен екип“ – как да се справим с проблема? Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те? (Първа част)