• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Разговор със създателя на първата B2B складова платформа за матарци „ILVIDIHA.BG“

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
24.07.2024
В Интервюта, HR Мениджър
Време за четене: 1 минути
A A
0
30% по-ниска е продуктивността ни, ако сънят ни е по-малко от 6 часа на ден

В средата: Христо Чаков – създател на B2B платформата „ИЛВИДИХА“

Продуктивността на служителите е ключов фактор за успеха на всяка организация. Въпреки че често се обръща внимание на мотивацията, обучението и работната среда, един съществен елемент често остава в сянка – качественият сън. Мениджърите, които разбират и прилагат стратегии за подобряване на съня на своите служители, могат да очакват значителни подобрения в производителността и общото благосъстояние на екипа си. Как да подобрим производителността чрез добрия сън – по темата разговаряме с Христо Чаков, създател на първата b2b складова платформата за матраци в България – ILVIDIHA.BG, национален логистичен партньор на качествения сън.

Здравейте г-н Чаков! Какъв е вашият опит в индустрията за сън и матраци и как това е оформило вашето виждане за важността на качествения сън?

Здравейте и благодаря за този разговор! Опитът ми в индустрията е повече от 20 години, но освен професионалния поглед, разбира се, имам и лично отношение към здравословния сън и добрата почивка. Ежедневието ми е динамично и не винаги успявам да спя по препоръчителните 7-8 часа.

Категорично мога да заявя, че това което ми помага в тези случаи е изборът на подходящ матрак. Индустрията не спира да се развива. Инвестициите в нови технологии и материали, като мемори пяна или хипоалергични материи, разширяват опциите на потребителите. Също така все повече се обръща внимание на другите фактори, спомагащи на пълноценната почивка като температурата на помещението, светлината и шума.

Kакво не знаем за връзката между качеството на съня и продуктивността? Защо не трябва да подценяваме почивката си?

Връзката между качеството на съня и продуктивността често се подценява, но всъщност е изключително важна. Когато не спим достатъчно или качеството на съня ни е лошо, това директно се отразява на нашата продуктивност. Балансът работа-почивка е изключително важен и мисля, че е все по-гореща и обсъждана тема в последните години, предвид това, че животът става все по-динамичен и напрегнат.

Почивка без добър и качествен сън, не е почивка. Освен за физическата отмора, добрият сън спомага и за доброто психическо възстановяване, емоционална стабилност и креативност.

Според проучване от миналата година на Националния статистически институт хората, които спят по-малко от 6 часа на нощ, отбелязват около 30% по-ниска производителност на работното място, в сравнение с тези, които получават 7-8 часа сън.

Този дефицит на качествен сън води до намалена концентрация, по-бавни реакции и повече грешки​. Въпросната статистика ясно подчертава, че подценяването на качествената почивка рефлектира и директно върху печалбата на бизнеса.

А кои всъщност са основните причини за некачествения сън и трябва ли преди всичко да обърнем внимание на тях, преди да говорим за подобряването му?

Основните причини за некачествения сън са преди всичко стар, пропаднал матрак, или такъв, който изначално не е бил подходящ за физиката, структурата и предпочитанията на клиента. Дали матракът трябва да е твърд или мек е индивидуално предпочитание, но най-важното е, продуктът да е с такава структура и плътност, която осигурява правилна поддръжка на гръбнака и гърба, и предотвратява изкривяване или пропадане.

Също така, от особено значение е и възглавницата която използваме, за правилна опора на главата и врата. Все повече се прегърбваме и променяме стойката си, втренчени в телефоните си, което води до редица проблеми.

Не на последно място е важно да си осигурим и една спокойна среда за сън без излишен шум и светлина и най-вече възможно по-далеч от мобилни устройства, за оптимална и пълноценна психическа отмора.

Вие сте своеобразен посланик на добия сън и създател на ИЛВИДИХА. Какво Ви вдъхнови да създадете b2b платформа за търговия на матраци и каква е нейната мисия?

Исках да създам място, на което партньорите ни лесно да поръчват и проследяват поръчките си, подплатено с максимално информация за конкретните продукти. Работата с платформата е изключително лесна, всеки потребител има собствен акаунт, през който може да проверява цялата  информация и хронология за бизнеса си, събрана на едно място.

С цялата дигитализация, която ни обгръща, видях възможност и голям потенциал да се улесни комуникацията, процеса на поръчките и веригата на доставки.  

Вярвам, че всички ползватели ще се убедят колко много време им спестява платформата, и по този начин ще могат да повишат нивото си на обслужване на клиентите с пълна, точна и навременна информация за цени, промоции и доставки.

30% по-ниска е продуктивността ни, ако сънят ни е по-малко от 6 часа на ден

Също така ИЛВИДИХА е и платформа, чрез която успешно предаваме нашите знания към партньорите си, а те от своя страна – към своите клиенти. По този начин спомагаме за повишаване нивото на осведоменост по темата за пълноценния сън и качествената почивка сред обществеността.

И за финал – какъв съвет бихте дали на HR мениджърите, които искат да подобрят качеството на съня на своите служители?

На първо място бих препоръчал създаване и въвеждане на стратегии, които да помогнат за подобряване качеството на съня на служителите, а оттам и на тяхната продуктивност. В компаниите на запад виждаме не малко примери на такъв тип стратегии.

Добрите примери включват така наречените „Nap Spots” в офисите, където служителите могат да подремнат, също така и програми за осведоменост за съня, които осигуряват обучение на служителите, за да им помогне да разберат значението на съня и как да подобрят качеството му.

Някои компании дори са въвели финансови стимули за служителите, които получават поне седем часа сън на нощ. Служителите могат да увеличат възнагражденията си, като използват тракери за сън, за да документират добрите си навици.

В България наблюдаваме повишаване на интерес към темата и практиките. Но тук са по-скоро към предоставяне на отстъпки за продукти за сън, изпращане на бюлетини с информация за избора на матрак и т.н.

Скоро една голяма компания ни беше поканила да изнесем лекция за значението и ползите на качествения сън пред служителите им. А нас ни радва това, че темата набира популярност, а HR специалитетите имат свобода да подходят към нея с креативност.

ВИЗИТКА
Христо Чаков е утвърден предприемач с близо 20 години опит в търговията с матраци. Той започва своята кариера в началото на 2000-та година, а днес е представител на водещите марки матраци в страната. През годините Чаков натрупва значителен опит в търговските и логистичните процеси при продажбата на матраци и продукти за сън. Така се ражда идеята му за създаването на първата b2b складова платформа за матраци „ILVIDIHA.BG“.
Етикети: b2b платформа за матрациilvidihaкачествения сънматрацисън
СподелетеСподелете

Прочетете още

723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c
Интервюта

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025
annie spratt qckxruozjrg unsplash
HR Мениджър

Лидерството в промяната: Как ръководството определя успеха на бизнес трансформациите и предизвиква статуквото

06.03.2025
10020
Мотивация на персонала

От списък със задачи към реални резултати: Тайната на ефективните длъжностни характеристики

04.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?