• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Как HR мениджърът може да гарантира на служителите баланс между професионалния и личния живот?

Разговор с Алесандра Бергамо, директор “Човешки ресурси” на MediaWorld Italia

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
13.03.2023
В Интервюта, HR Мениджър
Време за четене: 1 минута
A A
0
Източник: hrnews.it

Източник: hrnews.it

През последните три години, трудовият пазар се промени из основи, като голяма част от компаниите трябваше да се адаптират към новия начин на живот. Служителите са привлечени от възможността за баланс между професионалния и личния живот, интелигентната работа и благосъстоянието, корпоративното благосъстояние и пътищата за растеж. Как обаче HR мениджърът може да гарантира този баланс?

За да гарантират подходящо равновесие между професионалния и личния живот, специалистите по човешки ресурси в някои от най-големите световни брандове възприемат подход към работата, основан на гъвкавостта, развитието на всеки индивид и непрекъснатото и персонализирано обучение на ресурсите. 

По темата как HR мениджърът може да гарантира на служителите баланс между професионалния и личния живот мнението си споделя Алесандра Бергамо, директор “Човешки ресурси” на MediaWorld Italia.

Здравейте! MediaWorld получи сертификат за най-добър работодател в Италия за 2023 г. Какви инициативи активирахте за своите хора в тези сложни години, в които подходът към работата се промени изцяло?

Здравейте! Вярно е, че през последните две години подходът към работата се промени много. Всъщност хората имат нова ценностна система, на която се опират, когато решат да сменят работата си. Също така наблягат на съвсем различни въпроси, отколкото преди няколко години.

На първо място по важност стои възможността да имаш възможности за учене и личностно израстване и възможността да инвестираш в себе си. На второ място е възможността за намиране на баланс между професионалния и личния живот.

В една голяма компания като тази, от която съм част, работят толкова много хора и затова организацията трябва да бъде много стройна и бърза. Своевременното изпълнение на новите изисквания обаче представляваше сложно предизвикателство. Когато го приехме, започнахме редица проекти, чиято основна цел беше да гарантираме благосъстоянието и развитието на нашите служители.

За тези, които работят на място, например, активирахме 100% гъвкаво интелигентно работно време, за да предложим по-добър баланс между работата и личния живот.

Често чуваме да се говори за „хората в центъра“ – концепция, която е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като нуждите на хората са разнообразни и многобройни. Как се прилага тази концепция във вашата компания?

Концепцията за “хората в центъра” със сигурност е декларирана в нашия подход към обучението. Обикновено компаниите инвестират в таланти, а под този термин разбират онези няколко души, определени като особено заслужили, способни и развиващи се.

От друга страна, с идеята за “хората в центъра” ние се стремим да насърчаваме развитието на таланта на всички наши служители. В отрасъл като нашия, в който взаимоотношенията с клиентите са решаващи и се управляват от целия персонал в нашите магазини всеки ден, е изключително важно да се развиват способностите и талантът на всеки отделен човек.

Всички постижения са резултат от работата и уменията на хората и тяхната ангажираност. Ето защо за нас поставянето на хората в центъра означава да позволим на всеки да има достъп до диференцирано, персонализирано обучение, което да е съобразено и с индивидуалните си интереси.

Освен това през последните няколко години провеждаме проучване сред нашите служители с цел да разберем колко ангажирани се чувстват хората и колко високо е чувството им за принадлежност. За нас това е още един начин да поставим хората в центъра. Да ги изслушваме и да отговаряме на техните нужди.

От 2020 г. насам се наблюдава феноменът на големите оставки, засегнал ли е той и вашата компания? И върху кои области трябва да насочат усилията си компаниите, за да останат привлекателни за служителите?

Феноменът на големите оставки не е засегнал особено нашата организация. Въпреки това забелязахме съществена промяна в критериите, по които хората решават да се присъединят или да напуснат дадена компания.

Промениха се начините, мотивите и очакванията на хората, които търсят нова работа. Промяната се дължи на много фактори, на първо място на контекста, в който живеем през последните две години и който промени нашата скала на ценностите – същата скала, с която хората решават да сменят работата си.

За да останем привлекателни за нови кадри, трябва да вземем предвид тези нови потребности и какви ценности карат хората да останат или да не останат в компанията.

Освен това забелязваме по-ниска склонност към риск във всички области, не само сред младите хора, но и сред по-възрастните. От една страна, се наблюдава тенденция към промяна в по-голяма степен, отколкото преди. От друга страна обаче се наблюдава тенденция към внимателно обмисляне на избора с акцент върху необходимостта да се направи промяна, която да зачитат новите приоритети.

Все повече се бърка интелигентната работа с работата от разстояние, въпреки че концепцията за интелигентна работа се отнася до комплексната организационна гъвкавост. Как намалихте гъвкавата работа вътре в компанията?

Отказахме се от нея по много прост начин, като позволихме на колегите в централата максимална гъвкавост. Както вече споменах, ние предлагаме 100 % гъвкавост. За нас интелигентната работа означава както гъвкава работа, така и работа от разстояние. Това означава, че хората имат възможност да работят отвсякъде и не непременно от вкъщи, балансирайки личните и служебните нужди на всеки.

Офисите никога не са били напълно изпразнени и не е имало спад в производителността. Напротив, създаде се нов баланс, в който хората спонтанно и без принуда продължават да изпитват нужда да имат възможности за живи дискусии с колегите.

Днес отговорността за интелигентната работа принадлежи на ръководителите на отделните функции, които планират организацията на работата в съответствие с общите цели. Очевидно е, че това е модел на работа, който продължаваме да наблюдаваме, защото сме сигурни, че в бъдеще ще претърпи нови еволюции.

В статията са използвани материали от: hrnews.it / Work-life balance, Bergamo (MediaWorld): “Smart working flessibile al 100% per chi lavora in sede”
По материала работи: Живка Аджеларова
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Кои са тайните на ефективното корпоративно обучение?
Как мениджърът да се фокусира върху развитието на персонала...
Експертът Александър Балджиев е новият ни автор в HR Manager
СподелетеСподелете

Още публикации

predpochitaniyata na klientite metodite na obuchenie daniela dimitrova hr manager
HR Мениджър

Как предпочитанията на клиентите влияят на методите на обучение на персонала?

27.03.2023
0 5 prioriteta tehnologichni vavedeniya hr manager
Digital HR

Кои са 5-те приоритета на HR мениджърите при условия на бързи технологични въведения в сектора?

24.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager
Интервюта

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023
stefano pinato hr manager

Какви промени при допълнителните придобивки през 2023 г. наблюдават експертите от Италия?

30.03.2023
d r plamen dimitrov hr manager

Д-р Пламен Димитров е новият ни автор в HR Manager

29.03.2023
Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

0 dimitrov plamen psihologicheskata ustojchivost hr manager

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

06.03.2023
00 obratna vrauzka aleksandar baldjiev hr manager

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

15.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
0 naj dobar rabotodatel hr manager

По време на тържествена церемония бяха отличени най-добрите работодатели у нас

14.03.2023
dobrata volya silnoto jelanie profesiite antoniya damyanova hr manager

Само добрата воля и силното желание да се учиш непрестанно, са достатъчни, за да се справиш в голяма част от професиите

20.03.2023
00 tihata zaguba na personal hr manager

Как HR мениджърът може да предотврати тихата загуба на персонал?

16.03.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Университетите се готвят за обучение в професии като “оператор на дрон”, „треньор на изкуствен интелект”, „архитект на виртуална реалност“

Важно е хората да бъдат обучавани, независимо от кое поколение са.

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

Последни HR Новини

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?