• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Как HR мениджърът може да гарантира на служителите баланс между професионалния и личния живот?

Разговор с Алесандра Бергамо, директор “Човешки ресурси” на MediaWorld Italia

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
13.03.2023
В Интервюта, HR Мениджър
Време за четене: 1 минути
A A
0
Източник: hrnews.it

Източник: hrnews.it

През последните три години, трудовият пазар се промени из основи, като голяма част от компаниите трябваше да се адаптират към новия начин на живот. Служителите са привлечени от възможността за баланс между професионалния и личния живот, интелигентната работа и благосъстоянието, корпоративното благосъстояние и пътищата за растеж. Как обаче HR мениджърът може да гарантира този баланс?

За да гарантират подходящо равновесие между професионалния и личния живот, специалистите по човешки ресурси в някои от най-големите световни брандове възприемат подход към работата, основан на гъвкавостта, развитието на всеки индивид и непрекъснатото и персонализирано обучение на ресурсите. 

По темата как HR мениджърът може да гарантира на служителите баланс между професионалния и личния живот мнението си споделя Алесандра Бергамо, директор “Човешки ресурси” на MediaWorld Italia.

Здравейте! MediaWorld получи сертификат за най-добър работодател в Италия за 2023 г. Какви инициативи активирахте за своите хора в тези сложни години, в които подходът към работата се промени изцяло?

Здравейте! Вярно е, че през последните две години подходът към работата се промени много. Всъщност хората имат нова ценностна система, на която се опират, когато решат да сменят работата си. Също така наблягат на съвсем различни въпроси, отколкото преди няколко години.

На първо място по важност стои възможността да имаш възможности за учене и личностно израстване и възможността да инвестираш в себе си. На второ място е възможността за намиране на баланс между професионалния и личния живот.

В една голяма компания като тази, от която съм част, работят толкова много хора и затова организацията трябва да бъде много стройна и бърза. Своевременното изпълнение на новите изисквания обаче представляваше сложно предизвикателство. Когато го приехме, започнахме редица проекти, чиято основна цел беше да гарантираме благосъстоянието и развитието на нашите служители.

За тези, които работят на място, например, активирахме 100% гъвкаво интелигентно работно време, за да предложим по-добър баланс между работата и личния живот.

Често чуваме да се говори за „хората в центъра“ – концепция, която е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, тъй като нуждите на хората са разнообразни и многобройни. Как се прилага тази концепция във вашата компания?

Концепцията за “хората в центъра” със сигурност е декларирана в нашия подход към обучението. Обикновено компаниите инвестират в таланти, а под този термин разбират онези няколко души, определени като особено заслужили, способни и развиващи се.

От друга страна, с идеята за “хората в центъра” ние се стремим да насърчаваме развитието на таланта на всички наши служители. В отрасъл като нашия, в който взаимоотношенията с клиентите са решаващи и се управляват от целия персонал в нашите магазини всеки ден, е изключително важно да се развиват способностите и талантът на всеки отделен човек.

Всички постижения са резултат от работата и уменията на хората и тяхната ангажираност. Ето защо за нас поставянето на хората в центъра означава да позволим на всеки да има достъп до диференцирано, персонализирано обучение, което да е съобразено и с индивидуалните си интереси.

Освен това през последните няколко години провеждаме проучване сред нашите служители с цел да разберем колко ангажирани се чувстват хората и колко високо е чувството им за принадлежност. За нас това е още един начин да поставим хората в центъра. Да ги изслушваме и да отговаряме на техните нужди.

От 2020 г. насам се наблюдава феноменът на големите оставки, засегнал ли е той и вашата компания? И върху кои области трябва да насочат усилията си компаниите, за да останат привлекателни за служителите?

Феноменът на големите оставки не е засегнал особено нашата организация. Въпреки това забелязахме съществена промяна в критериите, по които хората решават да се присъединят или да напуснат дадена компания.

Промениха се начините, мотивите и очакванията на хората, които търсят нова работа. Промяната се дължи на много фактори, на първо място на контекста, в който живеем през последните две години и който промени нашата скала на ценностите – същата скала, с която хората решават да сменят работата си.

За да останем привлекателни за нови кадри, трябва да вземем предвид тези нови потребности и какви ценности карат хората да останат или да не останат в компанията.

Освен това забелязваме по-ниска склонност към риск във всички области, не само сред младите хора, но и сред по-възрастните. От една страна, се наблюдава тенденция към промяна в по-голяма степен, отколкото преди. От друга страна обаче се наблюдава тенденция към внимателно обмисляне на избора с акцент върху необходимостта да се направи промяна, която да зачитат новите приоритети.

Все повече се бърка интелигентната работа с работата от разстояние, въпреки че концепцията за интелигентна работа се отнася до комплексната организационна гъвкавост. Как намалихте гъвкавата работа вътре в компанията?

Отказахме се от нея по много прост начин, като позволихме на колегите в централата максимална гъвкавост. Както вече споменах, ние предлагаме 100 % гъвкавост. За нас интелигентната работа означава както гъвкава работа, така и работа от разстояние. Това означава, че хората имат възможност да работят отвсякъде и не непременно от вкъщи, балансирайки личните и служебните нужди на всеки.

Офисите никога не са били напълно изпразнени и не е имало спад в производителността. Напротив, създаде се нов баланс, в който хората спонтанно и без принуда продължават да изпитват нужда да имат възможности за живи дискусии с колегите.

Днес отговорността за интелигентната работа принадлежи на ръководителите на отделните функции, които планират организацията на работата в съответствие с общите цели. Очевидно е, че това е модел на работа, който продължаваме да наблюдаваме, защото сме сигурни, че в бъдеще ще претърпи нови еволюции.

В статията са използвани материали от: hrnews.it / Work-life balance, Bergamo (MediaWorld): “Smart working flessibile al 100% per chi lavora in sede”
По материала работи: Живка Аджеларова
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Кои са тайните на ефективното корпоративно обучение?
Как мениджърът да се фокусира върху развитието на персонала...
Експертът Александър Балджиев е новият ни автор в HR Manager
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c
Интервюта

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025
annie spratt qckxruozjrg unsplash
HR Мениджър

Лидерството в промяната: Как ръководството определя успеха на бизнес трансформациите и предизвиква статуквото

06.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?