• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Автори

Как да оценим лоялността на служителите чрез индекса eNPS?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В Автори
Време за четене: 1 минута
A A
0
diagrama hr manager

Индексът eNPS (Net Promoter Score на служителите) е специално разработен за измерване на лоялността на служителите. Това дава възможност да се разбере дали служителите са доволни от организацията на работа, дали планират да се развиват в компанията или са недоволни от действията на ръководството и атмосферата в екипа, така че да обмислят други възможности за работа.

Много компании вече са въвели индекса eNPS като ключов показател за своите резултати и като параметър, който помага да се оцени лоялността на служителите към организацията.

За да се определи стойността на параметъра, се подготвя въпросник само с два въпроса: “По каква скала от 10 бихте препоръчали работа в нашата компания на Ваши приятели или познати?” и “Какво повлия на решението ви?”. 

Въз основа на резултатите от проучването персоналът на компанията се разделя на три групи:

  • Промоутъри – служители, които с голяма вероятност биха препоръчали компанията на свои приятели (9 или 10 точки). Това показва висока степен на тяхната лоялност;
  • Неутрални – служители, които получават оценка 7 или 8 по отношение на готовността си да повикат свои приятели във вашата организация. Тази група включва пасивни членове на екипа, които биха били склонни да сменят работодателя си, ако им бъдат предложени по-добри условия на труд;
  • Критици – служители, които са ограничени с оценка от 1 до 6. Те не са доволни от действията на ръководството, от отношенията с колегите и не биха препоръчали компанията ви като добро място за работа.  

Индикаторът eNPS представлява съотношението между броя на критиците и промоутърите. Преобладаващият брой на последните показва, че ръководството е избрало правилния тон в отношенията си с персонала и че е организирало добре работата си.  

Индексът eNPS се изчислява по следната формула:  

(Брой на промоутърите – Брой на критиците) / Общо респонденти * 100  

Например, ако въпросникът е попълнен от 100 служители, от които 10 отговора имат стойности между 0 и 6 (критици), 20 отговора са със стойности 7 и 8 (неутрални), а 70 са със стойност 9 и 10 (насърчители), то процентите на групите са съответно 10, 20 и 70%.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Какво мотивира лоялността на служителите?
Какво представлява картата на мотиваторите?
Моделите за привличане и задържане на кадри

Изчисляването на крайния резултат се прави по следния начин – от 70% (промоутъри) извадете 10% (критици) и ще получите индекс 60. 

Положителният индекс показва, че лоялните служители в екипа преобладават над недоволните. Колкото повече са те, толкова по-малко е текучеството на персонала, което означава, че компанията харчи по-малко за търсене и обучение на нови служители.  

Нулевият или отрицателният индекс трябва да се възприема от ръководството на дружеството като сигнал за тревога. Това е сигурен знак, че активните служители може да напуснат и че намирането на нови членове на екипа ще бъде трудно, тъй като бившите служители може да не дадат най-добрата обратна връзка за организацията.

Индексът eNPS е полезен от гледна точка на обективната оценка на ситуацията в компанията. Големият брой лоялни служители показва готовност за по-нататъшен растеж, докато преобладаването на критици е свързано с проблеми с персонала и поражда съмнения относно успеха на компанията.

Отговорите на въпроси, свързани с описването на причината за недоволството на служителите, да се направят корекции в организацията на работата и да се изравни ситуацията.

Препоръчваме eNPS да се измерва на редовни интервали, например на всеки шест месеца. Това ще позволи на ръководството да идентифицира възникващите проблеми, дължащи се на неудовлетвореност на служителите от техните доходи, психологическа среда или политики на компанията.

СподелетеСподелете

Още публикации

kak da se vpishete v ekipa hr manager
Автори

Как да се впишете в екипа и наистина да се чувствате част от него?

27.01.2023
65a06216 copy
Автори

Тодор Терзиев

07.12.2022
snimka za otdel avtori
Автори

Людмила Гашевска

07.12.2022
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

obuchenie metodiki hr manager

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

16.05.2023
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Как децата, лишени от родителска грижа, се вписват на трудовия пазар?

09.05.2023
motivirame slujitelite motivatziya hr manager

Как да мотивираме служителите с нефинансови стимули

04.05.2023
stanimir seomax.jpg

5 успешни съвета за младите кадри, които искат да се развиват в ИТ бранша

07.12.2022
narcistichen ekip hr manager

„Нарцистичен екип“ – как да се справим с проблема?

18.05.2023
podbor sluzhiteli agentsii predimstva riskove hr manager

Предимства и рискове при партниране с агенции за подбор на служители

22.05.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Последни HR Новини

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?