• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Какво мотивира лоялността на служителите?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Мотивация на персонала
Време за четене: 1 минута
A A
0
motivira loyalnost sluzhitel hr manager

За никого не е тайна, че добрите специалисти често се ориентират към отворени работни места в компании с добра бизнес репутация, които се открояват сред конкурентните брандове заради осигуряването на по-високо заплащане, предоставянето на социални гаранции, поддържането на добри колегиални отношения в екипа и т.н. 

Оказва се, че огромно значение за мотивирането на лоялност у служителите има отношението на ръководството към персонала като цяло – до каква степен то е отворено за комуникация, дали е готово да реши проблемите, възникващи сред колектива, и дали е способно да помогне в трудна ситуация.

Личните интереси на служителя също оказват влияние върху степента на неговата лоялност, тъй като не всеки е в състояние да ги остави настрана, когато е необходимо, за да изпълнява правилно възложените му задължения. 

Тук е добре да споменем, че друг важен фактор по отношение на мотивацията на лоялност е периодът, през който служителят работи в организацията. Понякога служителите, назначени на служба преди доста време, може да се окажат много по-лоялни от тези, които са се присъединили наскоро.

Как да различим нелоялния служител?

Интересно би било да уточним кои са характеристиките, заради които името на даден човек от екипа може да попадне в списъка на нелоялните служители. 

На първо място това е подчинен, небрежен при изпълнението на задълженията си и склонен към извършването на измами, кражби и разхищения на средства.

Освен това нелоялният служител не спазва условията, описани в трудовия му договор, не зачита принципите на компанията и не се придържа към тях в работните си дейности, поставя личните интереси над корпоративните и не се стреми да поддържа приятелски отношения с колегите си.

Според резултатите от различни анонимни проучвания около една трета от анкетираните служители признават, че са присвоявали пари или друго имущество на работодателя, а 60 % заявяват, че са извършили действия, които вредят на репутацията и благосъстоянието на компанията.  

ПРОЧЕТИ ОЩЕ...
5 устойчиви бизнес тенденции,  задължителни за успешния предприемач
Какво представлява картата на мотиваторите?
Шест идеи за управление и ангажиране на международен екип при дистанционна работа

Какви нива на лоялност съществуват?

Нивата на лоялност са пет на брой. Те се определят чрез степента на отдаденост на служителите към интересите на компанията, както следва:  

Начално ниво

През първите си месеци, след назначаването си служителят се запознава с неформалните закони на живота, функционирането на компанията и започва да се внедрява в колектива. Изграждането на лоялност на този етап се подпомага от корпоративни атрибути като работна униформа, канцеларски материали, разговори за служителите, общи събрания и др.

Поведенческо ниво

Новият член на екипа научава принципите на вътрешната култура на екипа, като участва в различни събития: обучение, бизнес игри, както и във всякакъв тип неформално общуване с колегите.  

Ниво на способност

Служителят става лоялен към компанията, когато декларираните от нея принципи, съвпадат с неговите лични цели. Тогава фирмата получава специалист, който съзнателно се стреми към личностно и професионално израстване.  

Ниво на вяра

С други думи това е нивото на отъждествяване на личните и корпоративните ценности. Подобно отношение към работодателя е характерно за водещите специалисти и мениджърите на средно ниво, които работят в компанията от дълго време и са доволни от доходите си. Лоялността им основно зависи от целостта на техните корпоративни принципи и стабилността на материалното им положение. Ако ситуацията се промени към по-лошо, те могат да преразгледат отношението си и да подобрят ситуацията.  

Ниво на идентичност

Това е характерно за топ мениджърите и основателите на компанията, за които бизнесът е работата на живота им. Това ниво се характеризира с пълно отъждествяване на личните интереси с тези на предприятието.

Какви видове лоялност съществуват?

Лоялността на служителите на организацията може да бъде класифицирана в един от трите вида:  

Афективен

Този вид лоялност се формира от служители, за които е важна комфортната атмосфера на работното място. Те обичат да участват в неформални срещи с колегите си, да ходят на екскурзии сред природата и т.н.  

Поведенчески

Характерно е за служителите от консервативен тип, които работят в предприятието от дълго време и не мислят за преместване на ново място. Като правило те се ръководят от прагматични съображения: стабилност, работна династия, авторитет сред колегите, удобно местоположение на офиса и др.

Нормативен

Този тип лоялност е характерен за служители, които са обвързани с организацията чрез определени ангажименти, като например наличие на работно жилище, безлихвен корпоративен заем и други.

СподелетеСподелете

Още публикации

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?
Мотивация на персонала

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager
Подбор на персонала

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager
Обучения на персонала

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

obuchenie metodiki hr manager

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

16.05.2023
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Как децата, лишени от родителска грижа, се вписват на трудовия пазар?

09.05.2023
motivirame slujitelite motivatziya hr manager

Как да мотивираме служителите с нефинансови стимули

04.05.2023
stanimir seomax.jpg

5 успешни съвета за младите кадри, които искат да се развиват в ИТ бранша

07.12.2022
narcistichen ekip hr manager

„Нарцистичен екип“ – как да се справим с проблема?

18.05.2023
podbor sluzhiteli agentsii predimstva riskove hr manager

Предимства и рискове при партниране с агенции за подбор на служители

22.05.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Последни HR Новини

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?