-
Повишете самочувствието на служителите си, като ги убедите, че са необходими на пазара на труда.
Важно е служителите да знаят, че са отлични професионалисти, които помагат на компанията да се развива. Усещането за собствена полезност служи като стимул за самоусъвършенстване и придобиване на нови компетенции. Служителите изпитват удовлетворение от това, че са част от силна и успешна компания, ценят кариерното си развитие и не искат да сменят работата си, защото трябва да започнат от нулата в нова организация.
-
Работете усилено, за да запалите подчинените си с личен пример.
Екипът има страхотно усещане за това колко много ръководството гори за своята кауза. Пасивната позиция на висшия мениджмънт се възприема от обикновените служители като мълчаливо разрешение да работят зад ръкава, да не проявяват инициатива, а само да обслужват времето, имитирайки дейност.
Ръководител, който е истински загрижен за организацията, който лично полага усилия за постигане на поставените цели, вдъхновява персонала да има положително отношение към изпълнението на задълженията си. Дори и условията да не са идеални, лоялността на служителите ще се поддържа от ентусиазма на ръководителите.
-
Позволете на служителите да се разсейват от време на време от работните задачи
Предприятията, които разбират значението на психическата релаксация и я осигуряват, са по-ефективни в дългосрочен план от тези, които стриктно налагат строга дисциплина. Оставете време за почивка в зимната градина, на масата за билярд или на масата за тенис. Като си вземе кратка почивка от текущите проблеми, служителят ще свърши работата си по-бързо и по-ефективно.
-
Проведете сесия за мозъчна атака
Ако дадете възможност на всички участници да говорят, ще улесните разрешаването на възникващите конфликти. Съберете служителите и ръководителите на отдели и дайте възможност на всеки да изрази позицията си по конфликтния въпрос.
-
Предоставяне на подходяща и полезна информация на подчинените.
Споделяйте с персонала знанията, придобити от посещенията на обучения, конференции и панаири. Това не само повишава професионалното им ниво, но и укрепва доверието между ръководството и персонала.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Какво представлява картата на мотиваторите? „Жената в различните ѝ роли“ като основен катализатор на съвременното общество Шест идеи за управление и ангажиране на международен екип при дистанционна работа
-
Научете кои са силните и слабите страни на служителите си.
Всеки специалист има свои собствени цели и амбиции, интереси, опит и знания, които могат да бъдат използвани за мотивиране на неговата лоялност. Подхождайте индивидуално, като отчитате техните възможности и нужди, и им възлагайте задачи, които ще са им от полза.
-
Вземете предвид готовността за изпълнение на високо ниво на ангажираност при набиране на персонал
Проактивните кандидати, които наистина се интересуват от компанията, струват повече от служителите, които седят и си вършат работата. Отстранете кандидатите, които не се вписват във вашия ритъм на работа, за да не създадете среда на негативизъм и следователно на нелоялни служители.
-
Предоставяне на възможности на членовете на екипа да реализират своите идеи
Инициативните работници могат да прегорят, ако ръководството пренебрегне техните предложения. Дайте възможност на идеите, които предлагате, да се превърнат в реалност, като им окажете организационна и финансова подкрепа. Това отношение подобрява лоялността на персонала и мотивира по-нататъшната инициатива, както по отношение на работните въпроси, така и при организирането на неформалната корпоративна комуникация.
-
Лично да участвате в спешни ситуации
Много организации са изправени пред спешни и непосилни задачи. Участвайте в извънреден труд наравно с членовете на екипа. Дори ако просто останете в офиса, за да се справите с непредвидени проблеми, това е добър знак за служителите, че наистина сте ангажирани с техните резултати.
-
Не лъжете служителите си
За да изгради лоялност към компанията, мениджърът трябва да бъде честен със служителите. Ще ви простят дребните оперативни проблеми, пропуснатите бонуси, забавените заплати, ако честно им кажете какво се е случило и какви мерки са предприети за коригиране на ситуацията.