• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър

Шест идеи за управление и ангажиране на международен екип при дистанционна работа

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Мениджър
Време за четене: 1 минута
A A
0
daniela naidenova hr

Даниела Найденова

Даниела Найденова се занимава с маркетинг от 2005 година, отговаряла е за създаването, позиционирането и развитието на редица продукти и услуги. Като собственик на студио за уеб дизайн и UX/UI дизайнер, тя ръководи международен екип, работещ от различни точки на света. Poaranta Digital обслужва клиенти от американския, английския и българския пазар.

В тази статия Даниела споделя няколко съвета, базирани на нейния тригодишен опит, относно това как да задържиш и ангажираш кадрите си при работа от дистанция.


Дистанционната работа – временно явление или бъдещето

Голяма част от собствениците на бизнеси все още смятат дистанционната работа за временно явление или мода, но от позицията на моя тригодишен опит и наблюдения мога да твърдя, че този начин на работа се утвърждава и развива бързо по целия свят. В момента работя в екип с хора от САЩ, Мексико, Испания и Филипините. Всички те са невероятни специалисти в своята област и би било трудно и значително по-скъпо, ако се опитвах да намеря хора с този опит и знания, ограничавайки се до локацията на града и дори държавата, в която съм.

  • Проучване на Global Workplace Analytics установява, че бизнесите могат да спестяват средно годишно между 11 000 – 20 000 долара на човек, само като се възползват от политиките за дистанционна работа.
  • Доклад за отдалечена работа на Zapier установи, че 95% от работниците в Съединените щати предпочитат да работят дистанционно, като 74% всъщност са готови да напуснат настоящата си длъжност, ако е налична дистанционна работа другаде.
  • Независимо дали работят дистанционно или на място, 83% от служителите казват, че възможността за отдалечена работа всъщност би ги накарала да се чувстват по-щастливи на работата си.
  • 77% от служителите казват, че са по-продуктивни, когато работят от вкъщи или на друго място извън офиса, което сами са избрали.
  • Броят на хората, които работят от вкъщи поне веднъж седмично, е нараснал с 400% от 2010 г.

daniela naidenova hr 1 daniela naidenova hr 2

Различен процес за подбор и присъединяване на нови кадри към екипа

Едно от предимствата на възможността да работиш с хора от целия свят е това, че наистина работодателите имат голям избор. Често за една позиция се получават над 400 кандидатури. За да ги отсеем, в началото поставяхме различни задачи и в зависимост от изпълнението им се спирахме на кандидат. Много бързо обаче осъзнахме, че това ни забавя и често, въпреки че задачите бяха изпълнени перфектно, с течение на времето се оказваше, че човекът, на когото се бяхме спрели, не е най-доброто попълнение към екипа.

Всъщност едно от първостепенните изисквания за дистанционната работа е способността да носиш отговорност под минимум контрол и да организираш сам работния си ден. Разбирайки това, променихме процеса, като създадохме двуседмичен тестови платен пробен период, който максимално се доближава до реалната позиция. Кандидатите влизат в системата за управление на проекти, получават конкретни задачи със срокове, работят с хората от екипа, участват в срещи. По този начин добиват много ясна представа за начина на работа, културата и организацията на процесите и изискванията и дали могат да се впишат в тях.

Ефективна система за управление на ежедневните задачи и вътрешната комуникация

Едно от предизвикателствата, когато работиш с международен дистанционен екип, е, че всички проекти, задачи и процеси трябва да бъдат изключително добре организирани, така че да се следи изпълнението им на всеки етап. Като система за управление избрахме Click Up, тъй като е изключително гъвкава и всеобхватна, a в същото време позволява на всеки от ползвателите ѝ известна свобода при начина на визуализиране и организиране на задачите си. Изпълнението на последните се следи на няколко нива – дневно, седмично и месечно. Задачите имат различни статуси, като по този начин мениджърът на проекта има ясна картина във всеки един момент – кой до къде е в изпълнението им и от каква помощ има нужда. Click Up позволява и автоматизация на регулярните задачи. При изпълнение на една от тях, автоматично се отваря новата и по този начин се избягват времеви слотове, в които няма възложени задачи.

За вътрешна комуникация използваме Slack. За организация на базата с данни и календари – Notion. Разбира се, в седмицата имаме задължителни регулярни видео срещи през Zoom, които се записват и съхраняват за определено време.

Превръщаме часовата разлика от пречка в предимство

Все още голяма част от работодателите се съобразяват с часовата зона, в зависимост от локацията на компанията, но за част от екипа би било непродуктивно да работят в късни вечерни часове. Определихме време за отговор на всеки член от екипа до 24 часа и процес за ежедневно следене на съобщенията. Това позволява на всички да работят, когато се чувстват най-продуктивни. Времето за реакция при спешни ситуации също е съгласувано с клиентите и подизпълнителите извън екипа. Даваме възможност за платен отпуск в дните, които са неработни национални празници за всяка страна и по този начин показваме уважение към различната култура.

Обратна връзка чрез градивна критика по метода Radical candor

Обратната връзка е изключително важна, затова я предоставяме още на ниво изпълнение на задача, като одобрение или съвети. Всеки от екипа има месечна среща с директния си мениджър. На всеки три месеца преминаваме през обратна връзка по концепцията Radical Candor. Това е метод на двустранна градивна критика и нямаш право на отговор „всичко е наред“. Един от основните въпроси, които обсъждаме, е: „Смяташ ли, че вършиш работата, която искаш, и има ли друга област, в която искаш да се развиваш?“ Този метод ни помага да откриваме проблеми в много ранен етап и да генерираме много нови идеи.

Равнопоставено участие в целеполагането и подобряването на процесите на работа

Всички членове на екипа трябва да се чувстват равнопоставени и ангажирани в процесите за подобряване на работата. Всяка от регулярните ни срещи започва с въпросите: „Какво се случи добре през изминалата седмица и какво зле?“, „Какво мислиш, че може да подобрим?“

Забавления и споделяне

Голяма част от хората, които са избрали дистанционната работа, преди това са били в корпоративна среда и са останали до известна степен разочаровани от нея. Едно от предимствата на дистанционната работа е възможността да организираш сам времето си, но като основен недостатък се сочи изолацията.

Имайки предвид последното, се стараем да създадем среда, в която хората от екипа да се опознаят и да се чувстват сред приятели. Всеки понеделник след обсъждането на работния процес оставаме време за всеки да сподели лични цели и как е минал уикендът му. Имаме и предвидено време за петминутна презентация по тема, свързана с хобитата на всеки член от екипа.

Организираме състезания с гласуване – като например кой е най-добрият имейл, попаднал в пощата ми, за които има обявена награда.

СподелетеСподелете

Прочетете още

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията
Интервюта

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?
HR Новини

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager
HR Маркетинг

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"
Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv

HR Club

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023
Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

Как да творим работещи обяви за работа?

Как да творим работещи обяви за работа?

18.09.2023
emotsionalna inteligentnost

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

07.12.2022
5 разлики между привличане на персонал (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

5 разлики между привличане на таланти (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

07.09.2023
marina muchakova hr

Как да назнача чужденец на трудов договор?

07.12.2022
Предизвикателство ли е „Синдромът на самозванеца“ за HR-те?

Предизвикателство ли е „Синдромът на самозванеца“ за HR-те?

22.08.2023
„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

04.09.2023
Timedix Timedix Timedix

Най-популярни

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

47% ръст в ефективността можем да постигнем, ако правилно разрешим казус в екипа

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol2/2023

Тема на броя: „Обучение на служители“

Списание HR Мениджър 2 - Нешка Робева - Обучение на служители
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?