• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Александър Балджиев - експерт в сферата “Човешки ресурси”

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
15.03.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 2 минути
A A
0
00 obratna vrauzka aleksandar baldjiev hr manager

Защо всичко това е важно?

На пазара на труда все по-осезаемо навлиза поколението Z, което до голяма степен според много изследователи носи промени в класическите разбирания, по които работната сила се структурира. През следващите 15-20 години именно тази генерация ще оформя и гръбнака на работоспособното население. В свое изследване от 2018 EY определят тази това поколение като хората,“ които не се притесняват да правят грешки, особено ако се учат от тях“.

Почти 97% от изследваните представители са се определили като силно възприемчиви към обратна връзка, а 65% очакват тя да се дава на регулярна база през цялата година. Реалистично е да очакваме, че хора с такава нагласа ще бъдат мениджърите, които ще определят практиките в компаниите си в  обозримо бъдеще. Битката за талант тепърва предстои и компаниите трябва да направят усилие да бъдат по-добре позиционирани в търсенето на хора. А огромната  част от тях вече очакват определен стандарт на комуникация и обратна връзка.

Как да изградим работеща култура на обратна връзка?

В книгата си Sleights of Mind: What the Neuroscience of Magic Reveals about Our Everyday Deceptions, авторите Стивън Макник и Сузана Мартинес описват, че човешкото зрение е доста по-лошо, отколкото си мислим. Причината да не го усещаме така е че нашите мозъци са много добри да запълват празнините в съзнанието ни спрямо очакванията-това важи както в личен, така и в професионален план, без значение представители на кое поколение сме. За избегнем тези заблуди ни трябва контекст, който обратната връзка ни предоставя. Тя може да бъде различно конструирана, но носи няколко основни белези:

  1. Обективност и конкретика: Единственото над което може да се дискутира са фактите. Колкото по-обективиран е един разговор, толкова по-градивна ще бъде обратната връзка, която се обменя. И да, тя винаги следва да е двупосочен процес.
  2. Измеримост и възможност за надграждане: Конструктивната обратна връзка следва да даде поле за развитие и перспектива, изцяло в контекста на понятието за „Човешки Капитал“. Практиката познава не малко примери от успешно внедрени KPIs и OKRs, който не просто да индикират някакво движение, а да направят разликата между прогрес, регрес и застой.
  3. Навременна и регулярна: Може да звучи абстрактно, но обратната връзка носи етикет със срок на годност. Всички пари, усилия и време, вложени в една идея могат да се обезсмислят, ако се претворят твърде късно или пък твърде рано в решения, спрямо зрелостта на екипната култура.
  4. Емпатична: Макар и да сме рационални същества все пак сме хора – със своите чувства, усещания и емоционален контекст във всяка ситуация. Дайте отново воля на въображението си – представете си да минете през тежък интервю процес от много стъпки и накрая да получите автоматично генериран отказ, който не отразява нито един детайл от вашето представяне. А сега си представете изобщо да не получите отговор. Надали ще се почувствате особено мотивирани отново да минете през същото, ако имате избор.

Марк Менсън, в своята книга „Тънкото изкуство да не ти пука“ пише, че ключът към добрия живот е да се интересуваме само от истинските важните неща. Да, работата не заема целия ни живот (и Слава Богу, бих си казал аз), но е много важно да ни пука за това какви послания споделяме представяйки компаниите си в търсенето на точните хора. Защото ще ни става все по-трудно да ги намираме. А компаниите и бизнесите не трябва да забравят, че те са тези, които вече се конкурират за таланти, а не обратното.

ЗА АВТОРА

000 baldzhiev hr manager

Александър Балджиев е специалист в сектора “Човешки ресурси” и Бизнес експерт. Фокусът на професионалните му интереси в момента засяга промяната на рекрутмънта в България с всички процеси, които го съпътстват.

Извън сферата на Човешките ресурси Александър Балджиев се занимава и с консултиране на бизнеси. Той създава курс за бакалаври и магистри в сферата на HR мениджмънта, бизнес развитието и т.нар. “умения на XXI век”. 

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
По време на тържествена церемония бяха отличени най-добрите работодатели у нас
Кои са тайните на ефективното корпоративно обучение?
Експертът Александър Балджиев е новият ни автор в HR Manager
Страница 2 от 2
Назад12
СподелетеСподелете

Прочетете още

freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
untitled
HR Експерт

Човешкият капитал: Време е да говорим за решения, а не само за проблеми!

09.12.2024
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?