• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Методи за оценка на лоялността на служителите?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Мотивация на персонала
Време за четене: 2 минути
A A
0
otsenka hr manager

Термините, които са най-близки по значение до „лоялност“, са надеждност и вярност.

Думите „лоялност“ и „надеждност“ не могат обаче да се разглеждат като абсолютно идентични, тъй като надеждността е свързана по-скоро с описанието на лице, а не с обект. Това е характеристика, която разкрива, че можете да разчитате на човека срещу вас, че можете да му се доверите.

Разбира се, за лоялния служител надеждността е незаменимо качество: това са служители, които спазват технологичните и нормативните изисквания, които не мислят да навредят на компанията и които не са в състояние да навредят на репутацията на компанията.

В бизнес терминологията лоялността и надеждността не са синоними, тъй като могат да се използват в различен контекст, като например:

  • надежден и лоялен (за служител, който спазва всички разпоредби и уважава ръководството);
  • несигурен, но лоялен (за човек, който извършва дребни кражби и се държи нечестно, като същевременно проявява уважение към ръководството);
  • надежден, но нелоялен (за човек, който спазва законите, има добро възпитание и характер, но не спазва правилата на компанията, дори подхожда с предубеждения към ръководството);
  • ненадежден и нелоялен (крайно нежелателна комбинация за служителя, когато липсата на дисциплина е съчетана с неприязън към висшето ръководство).

“Вярност” е понятие, което изглежда близко по значение до “лоялност”, но в зависимост от контекста може да се окаже, че двете нямат нищо общо.

Например, като лоялен може да бъде определен и служител, който не е напуснал компанията по време на труден период, но това да се е случило само заради собствените им интереси (вероятно не са намерили ново работно място, където да получават по-висока заплата).

Определението „лоялен“, отнесено към дадена компания, е подходящо да характеризира по-скоро представителите от висшия мениджмънт и собствениците на предприятия.

Кои са популярните методи за оценка на лоялността на служителите?

Един от методите за оценка на лоялността на служителите е “скалата на Търстоун”.

Той позволява да бъдат интервюирани служители на всяка компания, като идеята е организаторът на проучването да изготви въпроси, подходящи за конкретния екип.

За да извършите оценката на лоялността, ще бъде необходимо да подготвите предварително инструкции за попълване на въпросника, карта с оценки и лист за отговори.

Примерните инструкции за участниците в проучването биха могли да са оформени по по следния пример:

„Уважаеми колега! Картата, която ви молим да попълните, съдържа 20 твърдения, описващи различни аспекти на взаимоотношенията в нашата компания. Ще ви помолим да оцените всяко от тях по 11-степенна скала, където 1 означава пълно несъгласие с даденото твърдение, а 11 – пълно съгласие. Благодарим ви, че участвахте в проучването!“

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как да оценим лоялността на служителите чрез индекса eNPS?
5 устойчиви бизнес тенденции,  задължителни за успешния предприемач
Човешкият фактор в преводаческата индустрия

Предложените изречения, чрез които персоналът изразява отношението си към компанията, могат да изглеждат по следния начин:

  • В по-голямата си част интересите на служителите и на ръководството на компанията не съвпадат.
  • Усърдието на служителите не се оценява от ръководството.
  • Ръководителят трябва да се грижи за авторитета си, затова не трябва да обсъжда лични проблеми с подчинените си.
  • Служителите се чувстват по-отговорни за изпълнението на задачите на началник, който не допуска неформални отношения с тях.
  • Добрият шеф трябва да знае какво притеснява подчинените му.
  • Постоянният контрол е в основата на успешното управление на хора.
  • Не бива да наказвате служителите за неспазване на правила, които според тях са прекомерни или неподходящи.
  • Личните конфликти между членовете на екипа нямат отрицателно въздействие върху изпълнението на работата и резултатите.
  • За кариерното израстване е по-важно да се търси благоволението на началниците, отколкото да се изпълняват съвестно служебните задължения.
  • Прекаленото усърдие на служителите би било пагубно за фирмата.
  • Финансовите затруднения на фирмата не са оправдание за пренебрегване на задълженията към персонала.
  • Решенията на ръководството не трябва да противоречат на мнението на мнозинството служители.
  • Заплатата на специалиста може да бъде коригирана, за да отразява текущото финансово състояние на семейството му.
  • Доходът на един член на екипа не трябва да надвишава 10 пъти дохода на друг служител.
  • Кариерното израстване е гарантирано за тези, които поддържат добри отношения с ръководството, а не за тези, които постигат по-добри резултати.
  • Старателното изпълнение е достатъчно за повишение.
  • Искането на ценен служител може да бъде удовлетворено от шефа, дори ако нарушава общите правила.
  • Сплотеният екип е добър за служителите, но труден за ръководството.
  • Ако специалистът предполага, че решението на ръководителя може да има отрицателен ефект върху състоянието на компанията, той е длъжен да го докладва.
  • Основното в една работа е стабилният и висок доход, а не забавлението.

Листът за отговори изглежда по следния начин

Професия (длъжност)______________ Пол____ Възраст____________

1.

2.

3.

4.

  1. и т.н.

При обработката на резултатите от проучването се вземат предвид например само отговорите на въпроси № 1, 3, 4, 5, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 и 20. Останалите въпроси са добавени, за да се прикрие истинската цел на въпросника. На служителите се присъждат точки за техните отговори:

Тестът се оценява по скала, като например:

  • 54-90 точки – служителят показва висока степен на лоялност към компанията;
  • 18-54 точки – показва средно ниво на лоялност;
  • 18-+18 – ниско ниво на лоялност;
  • 18-+90 – служителят има много негативно отношение към работното място.
Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Още публикации

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?
Мотивация на персонала

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager
Подбор на персонала

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager
Обучения на персонала

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

obuchenie metodiki hr manager

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

16.05.2023
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Как децата, лишени от родителска грижа, се вписват на трудовия пазар?

09.05.2023
motivirame slujitelite motivatziya hr manager

Как да мотивираме служителите с нефинансови стимули

04.05.2023
stanimir seomax.jpg

5 успешни съвета за младите кадри, които искат да се развиват в ИТ бранша

07.12.2022
narcistichen ekip hr manager

„Нарцистичен екип“ – как да се справим с проблема?

18.05.2023
podbor sluzhiteli agentsii predimstva riskove hr manager

Предимства и рискове при партниране с агенции за подбор на служители

22.05.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Последни HR Новини

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?