• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Методи за оценка на лоялността на служителите?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Мотивация на персонала
Време за четене: 2 минути
A A
0
otsenka hr manager

Термините, които са най-близки по значение до „лоялност“, са надеждност и вярност.

Думите „лоялност“ и „надеждност“ не могат обаче да се разглеждат като абсолютно идентични, тъй като надеждността е свързана по-скоро с описанието на лице, а не с обект. Това е характеристика, която разкрива, че можете да разчитате на човека срещу вас, че можете да му се доверите.

Разбира се, за лоялния служител надеждността е незаменимо качество: това са служители, които спазват технологичните и нормативните изисквания, които не мислят да навредят на компанията и които не са в състояние да навредят на репутацията на компанията.

В бизнес терминологията лоялността и надеждността не са синоними, тъй като могат да се използват в различен контекст, като например:

  • надежден и лоялен (за служител, който спазва всички разпоредби и уважава ръководството);
  • несигурен, но лоялен (за човек, който извършва дребни кражби и се държи нечестно, като същевременно проявява уважение към ръководството);
  • надежден, но нелоялен (за човек, който спазва законите, има добро възпитание и характер, но не спазва правилата на компанията, дори подхожда с предубеждения към ръководството);
  • ненадежден и нелоялен (крайно нежелателна комбинация за служителя, когато липсата на дисциплина е съчетана с неприязън към висшето ръководство).

“Вярност” е понятие, което изглежда близко по значение до “лоялност”, но в зависимост от контекста може да се окаже, че двете нямат нищо общо.

Например, като лоялен може да бъде определен и служител, който не е напуснал компанията по време на труден период, но това да се е случило само заради собствените им интереси (вероятно не са намерили ново работно място, където да получават по-висока заплата).

Определението „лоялен“, отнесено към дадена компания, е подходящо да характеризира по-скоро представителите от висшия мениджмънт и собствениците на предприятия.

Кои са популярните методи за оценка на лоялността на служителите?

Един от методите за оценка на лоялността на служителите е “скалата на Търстоун”.

Той позволява да бъдат интервюирани служители на всяка компания, като идеята е организаторът на проучването да изготви въпроси, подходящи за конкретния екип.

За да извършите оценката на лоялността, ще бъде необходимо да подготвите предварително инструкции за попълване на въпросника, карта с оценки и лист за отговори.

Примерните инструкции за участниците в проучването биха могли да са оформени по по следния пример:

„Уважаеми колега! Картата, която ви молим да попълните, съдържа 20 твърдения, описващи различни аспекти на взаимоотношенията в нашата компания. Ще ви помолим да оцените всяко от тях по 11-степенна скала, където 1 означава пълно несъгласие с даденото твърдение, а 11 – пълно съгласие. Благодарим ви, че участвахте в проучването!“

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Как да оценим лоялността на служителите чрез индекса eNPS?
5 устойчиви бизнес тенденции,  задължителни за успешния предприемач
Човешкият фактор в преводаческата индустрия

Предложените изречения, чрез които персоналът изразява отношението си към компанията, могат да изглеждат по следния начин:

  • В по-голямата си част интересите на служителите и на ръководството на компанията не съвпадат.
  • Усърдието на служителите не се оценява от ръководството.
  • Ръководителят трябва да се грижи за авторитета си, затова не трябва да обсъжда лични проблеми с подчинените си.
  • Служителите се чувстват по-отговорни за изпълнението на задачите на началник, който не допуска неформални отношения с тях.
  • Добрият шеф трябва да знае какво притеснява подчинените му.
  • Постоянният контрол е в основата на успешното управление на хора.
  • Не бива да наказвате служителите за неспазване на правила, които според тях са прекомерни или неподходящи.
  • Личните конфликти между членовете на екипа нямат отрицателно въздействие върху изпълнението на работата и резултатите.
  • За кариерното израстване е по-важно да се търси благоволението на началниците, отколкото да се изпълняват съвестно служебните задължения.
  • Прекаленото усърдие на служителите би било пагубно за фирмата.
  • Финансовите затруднения на фирмата не са оправдание за пренебрегване на задълженията към персонала.
  • Решенията на ръководството не трябва да противоречат на мнението на мнозинството служители.
  • Заплатата на специалиста може да бъде коригирана, за да отразява текущото финансово състояние на семейството му.
  • Доходът на един член на екипа не трябва да надвишава 10 пъти дохода на друг служител.
  • Кариерното израстване е гарантирано за тези, които поддържат добри отношения с ръководството, а не за тези, които постигат по-добри резултати.
  • Старателното изпълнение е достатъчно за повишение.
  • Искането на ценен служител може да бъде удовлетворено от шефа, дори ако нарушава общите правила.
  • Сплотеният екип е добър за служителите, но труден за ръководството.
  • Ако специалистът предполага, че решението на ръководителя може да има отрицателен ефект върху състоянието на компанията, той е длъжен да го докладва.
  • Основното в една работа е стабилният и висок доход, а не забавлението.

Листът за отговори изглежда по следния начин

Професия (длъжност)______________ Пол____ Възраст____________

1.

2.

3.

4.

  1. и т.н.

При обработката на резултатите от проучването се вземат предвид например само отговорите на въпроси № 1, 3, 4, 5, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 и 20. Останалите въпроси са добавени, за да се прикрие истинската цел на въпросника. На служителите се присъждат точки за техните отговори:

Тестът се оценява по скала, като например:

  • 54-90 точки – служителят показва висока степен на лоялност към компанията;
  • 18-54 точки – показва средно ниво на лоялност;
  • 18-+18 – ниско ниво на лоялност;
  • 18-+90 – служителят има много негативно отношение към работното място.
Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?