• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Кои са ключовите обучения, които да изградят базови компетенции и умения в средния мениджърски състав?

Георги Млеканов - HR manager в мебелни фабрики Колорадо и business coach

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
27.04.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минута
A A
0
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Мениджмънта и в частност управлението на хората в една организация е най-важната тема в съвременния бизнес. Колкото и добра да е инвестицията от към материална база, локация, работна среда и инструментална подкрепа, ако средният мениджърски състав не е достатъчно подготвен, то има опасност да се опропастят всички останали усилия. Дори да предлагате уникален като качество продукт, който е и достатъчно конкурентоспособен, отново главна роля играе начинът на ръководене на човешкия капитал.

Кои са ключовите обучения за развитието на средния мениджърски състав?

От опита, който натрупах през годините, идентифицирах няколко ключови за развитието на един мениджър теми за обучения. Тях ще ги представя, подредени според начина им на провеждане, и ще отбележа тези от моменти и пропуски, които смятам за най-значимите.

  • Естествено, на първо място поставям Ефективната комуникация. Тук не се има предвид комуникацията в организацията като цяло, а конкретно така наречената ефективна и даваща измерим резултат.

Много представители от средния мениджърски състав, които съм наблюдавал, са започнали от по-ниски йерархични нива. Но във времето и по стечение на различни обстоятелства са станали мениджъри. Някои от тях дори управляват стотици хора. И това, разбира се, само по себе си не е лошо. Лошото е обаче, че начинът им на комуникиране не се е променил. Лошо е и че липсата на саморефлексия (комуникация със самия себе си) води до една огромна самозаблуда в този тип мениджъри. По тази причина те започват да вярват във важността си повече, отколкото е реалистично да го правят.

В обучението за подобряване на ефективната комуникация трябва да се наблегне на взаимодействието между ръководител и подчинен

Целта е да има една обща удовлетвореност от съвместния труд, почиваща както на подобрени резултати, така и на усещане за значимост у служителя.

Зачитане на личността, даване на положителна обратна връзка, точна и навременна информираност или с други думи – един добре организиран поток от информация, ще бъде една добра предпоставка за тази толкова звучна дума Синергия.

Ще си позволя един пример от моята практика. След подобно обучение, което проведох в голям производствен холдинг, срещнах служителка, подчинена на жена-мениджър, която премина обучението по Ефективна комуникация. Служителката сподели с мен следното: „Не знам, какво сте правили, но шефката ми е напълно променена, вече не ми крещи, по-спокойна е, не проявява дребнавост. Ох, дано продължи така и занапред!“

  • Следващата тема за обучение на средния мениджърски състав е Мотивация.

Ако един мениджър твърди, че ниските резултати или текучеството на персонал се дължат на лошата политика на работодателя, а той няма какво да направи, ви съветвам да се отървете от този човек.

Съществуват десетки начини за мотивация на екипа, за ангажираност и признателност към тях

Много са примерите, когато хора, получаващи по-ниски заплати, не сменят работното си място, дори не търсят нови възможности, защото се чувстват добре. Това всъщност е една от функциите на прекия ръководител.

  • Друга тема за обучение на средния мениджърски състав е въпросът Управление на промените.

Във времето, в което живеем, промените са приети за нещо нормално. И ако ние не се научим да ги управляваме, това е ясен знак, че вече сме изостанали от останалите. Питър Дракър твърди следното:

„Организацията, трябва да създава промени, а не да чака, за да ги управлява. Защото тогава вече е закъсняла.“

Когато говорим за промени, късаещи персонала, един мениджър трябва да е наясно как се управлява този процес, как чрез похвати като „Структурирана информираност“, „Въвличане на подчинените в промяната“, „Предоговаряне и стигане до съгласие“ да постигне безболезнена промяна. Защото всички сме наясно, че хората не обичат промените, чувстват се застрашени, уплашени от новото и непознатото.

  • Следващата тема за обучение на средния мениджърски състав, на която ще обърнем внимание, е Социализация на новите служители

Различни проучвания и анализи показват, че около 20% от новопостъпилите напускат работа през първите 45 дни от назначаването си, а 17% го правят заради липсата на приобщаване.

Липсата на контролиран процес на социализация води до значителен стрес у един новопостъпил служител.

Освен попадането в една нова среда, в която трябва да се приобщи и да работи, новия служител има нужда от достатъчно дозирана информация задоволяваща всички възникнали въпроси.

Добър пример за социализация е новоназначеният служител има зачислен ментор. Въпросният ментор обаче трябва да притежава високи професионални умения и емоционална интелигентност така, че да може да осигури нужната първоначална информация.

Лош пример (и по-често срещания) е новият служител да бъде оставен да се социализира сам. Когато той има нужда от помощ, опитните колеги го игнорират, подиграват му се, подхвърлят негативни коментари за фирмата.

Това е ситуация, която съм наблюдавал десетки пъти и тук решението е само едно – наблюдение и контрол от страна на висшия мениджмънт за налагане на нормален приобщаващ процес.

  • На последно място, но не и по важност, е темата Коучинг компетенциите за обучение на средния мениджърски състав. Тя би трябвало да е задължителна за съвременния мениджър.

Какво може да ни даде коучинг компетенцията?

Но на първо място е добре да си зададем въпроса какво ние трябва да сме направили, а именно трябва да сме си научили първия урок по Ефективна комуникация. Защото, ако комуникативните умения ни липсват, при коучинг процеса ние няма да постигнем успех.

В основата на коучинга са задаването на въпроси, на въпроси които провокират активно мислене, вземане на решения, реални действия.

А във времето, в което обучителят говори (около 20% от сесията), той дава обратна връзка, фокусирана върху подобряване на представянето. Добре е тази обратна връзка винаги да идва навреме, да е искрена, позитивна. Най-важното е да изследва поведението, а не толкова характера, нагласите или личността.

ВИЗИТКА

Георги Млеканов е магистър по организационна психология, по настоящем е HR manager в мебелни фабрики Колорадо и business coach. С над 10 годишен опит в обучението и развитието на персонал, планиране, разработване, изпълняване и оценяване на програми за развитие и обучение. Опит в изграждането, управлението и задържането на търговски екипи.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Защо 8-часовият работен ден е крайно неефективен за производителността?
Форум даде възможност на студентите да споделят идеите си пред бизнеса
Общото между провеждане на обучение и хвърляне на спасителен пояс е, че...
СподелетеСподелете

Още публикации

emotsionalnata zryalost hr efektivnost hr manager
Мнения

Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те? (Втора част)

23.05.2023
Източник: hr-link.it
Актуално

Най-голяма тежест при определянето на устойчивостта на компаниите имат компетенциите на служителите

19.05.2023
podbor slujiteli greshki hr manager
Мнения

Колко могат да ни струват грешките при подбор на служители?

18.05.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023
podbora biznesa azbukata hr manager

За азбуката на подбора в бизнеса

25.05.2023
obuchenie investitsiyata rezultati hr manager

Стойността на инвестицията в обучение трябва да е пропорционална на постигнатите резултати в компанията

23.05.2023
Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023 Digital4Sofia 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

obuchenie metodiki hr manager

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

16.05.2023
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Как децата, лишени от родителска грижа, се вписват на трудовия пазар?

09.05.2023
motivirame slujitelite motivatziya hr manager

Как да мотивираме служителите с нефинансови стимули

04.05.2023
stanimir seomax.jpg

5 успешни съвета за младите кадри, които искат да се развиват в ИТ бранша

07.12.2022
narcistichen ekip hr manager

„Нарцистичен екип“ – как да се справим с проблема?

18.05.2023
podbor sluzhiteli agentsii predimstva riskove hr manager

Предимства и рискове при партниране с агенции за подбор на служители

22.05.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Последни HR Новини

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

Какво представлява иновативната методология за управление на човешките ресурси?

29.05.2023
Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

Как HR експертът може да помогне на мениджърите да излязат от собствената си криза?

29.05.2023
broyat na raboteshtite zheni istoricheski vryh hr manager

Исторически връх достигна броят на работещите жени в САЩ

26.05.2023
upravlenie na choveshkite resursi hr manager

Традиционен или съвременен стил в управлението на човешките ресурси: кое е по-добро?

25.05.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?