• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Кои са ключовите обучения, които да изградят базови компетенции и умения в средния мениджърски състав?

Георги Млеканов - HR manager в мебелни фабрики Колорадо и business coach

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
27.04.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
sredniya menidjurski sustav obuchenie hr manager

Мениджмънта и в частност управлението на хората в една организация е най-важната тема в съвременния бизнес. Колкото и добра да е инвестицията от към материална база, локация, работна среда и инструментална подкрепа, ако средният мениджърски състав не е достатъчно подготвен, то има опасност да се опропастят всички останали усилия. Дори да предлагате уникален като качество продукт, който е и достатъчно конкурентоспособен, отново главна роля играе начинът на ръководене на човешкия капитал.

Кои са ключовите обучения за развитието на средния мениджърски състав?

От опита, който натрупах през годините, идентифицирах няколко ключови за развитието на един мениджър теми за обучения. Тях ще ги представя, подредени според начина им на провеждане, и ще отбележа тези от моменти и пропуски, които смятам за най-значимите.

  • Естествено, на първо място поставям Ефективната комуникация. Тук не се има предвид комуникацията в организацията като цяло, а конкретно така наречената ефективна и даваща измерим резултат.

Много представители от средния мениджърски състав, които съм наблюдавал, са започнали от по-ниски йерархични нива. Но във времето и по стечение на различни обстоятелства са станали мениджъри. Някои от тях дори управляват стотици хора. И това, разбира се, само по себе си не е лошо. Лошото е обаче, че начинът им на комуникиране не се е променил. Лошо е и че липсата на саморефлексия (комуникация със самия себе си) води до една огромна самозаблуда в този тип мениджъри. По тази причина те започват да вярват във важността си повече, отколкото е реалистично да го правят.

В обучението за подобряване на ефективната комуникация трябва да се наблегне на взаимодействието между ръководител и подчинен

Целта е да има една обща удовлетвореност от съвместния труд, почиваща както на подобрени резултати, така и на усещане за значимост у служителя.

Зачитане на личността, даване на положителна обратна връзка, точна и навременна информираност или с други думи – един добре организиран поток от информация, ще бъде една добра предпоставка за тази толкова звучна дума Синергия.

Ще си позволя един пример от моята практика. След подобно обучение, което проведох в голям производствен холдинг, срещнах служителка, подчинена на жена-мениджър, която премина обучението по Ефективна комуникация. Служителката сподели с мен следното: „Не знам, какво сте правили, но шефката ми е напълно променена, вече не ми крещи, по-спокойна е, не проявява дребнавост. Ох, дано продължи така и занапред!“

  • Следващата тема за обучение на средния мениджърски състав е Мотивация.

Ако един мениджър твърди, че ниските резултати или текучеството на персонал се дължат на лошата политика на работодателя, а той няма какво да направи, ви съветвам да се отървете от този човек.

Съществуват десетки начини за мотивация на екипа, за ангажираност и признателност към тях

Много са примерите, когато хора, получаващи по-ниски заплати, не сменят работното си място, дори не търсят нови възможности, защото се чувстват добре. Това всъщност е една от функциите на прекия ръководител.

  • Друга тема за обучение на средния мениджърски състав е въпросът Управление на промените.

Във времето, в което живеем, промените са приети за нещо нормално. И ако ние не се научим да ги управляваме, това е ясен знак, че вече сме изостанали от останалите. Питър Дракър твърди следното:

„Организацията, трябва да създава промени, а не да чака, за да ги управлява. Защото тогава вече е закъсняла.“

Когато говорим за промени, късаещи персонала, един мениджър трябва да е наясно как се управлява този процес, как чрез похвати като „Структурирана информираност“, „Въвличане на подчинените в промяната“, „Предоговаряне и стигане до съгласие“ да постигне безболезнена промяна. Защото всички сме наясно, че хората не обичат промените, чувстват се застрашени, уплашени от новото и непознатото.

  • Следващата тема за обучение на средния мениджърски състав, на която ще обърнем внимание, е Социализация на новите служители

Различни проучвания и анализи показват, че около 20% от новопостъпилите напускат работа през първите 45 дни от назначаването си, а 17% го правят заради липсата на приобщаване.

Липсата на контролиран процес на социализация води до значителен стрес у един новопостъпил служител.

Освен попадането в една нова среда, в която трябва да се приобщи и да работи, новия служител има нужда от достатъчно дозирана информация задоволяваща всички възникнали въпроси.

Добър пример за социализация е новоназначеният служител има зачислен ментор. Въпросният ментор обаче трябва да притежава високи професионални умения и емоционална интелигентност така, че да може да осигури нужната първоначална информация.

Лош пример (и по-често срещания) е новият служител да бъде оставен да се социализира сам. Когато той има нужда от помощ, опитните колеги го игнорират, подиграват му се, подхвърлят негативни коментари за фирмата.

Това е ситуация, която съм наблюдавал десетки пъти и тук решението е само едно – наблюдение и контрол от страна на висшия мениджмънт за налагане на нормален приобщаващ процес.

  • На последно място, но не и по важност, е темата Коучинг компетенциите за обучение на средния мениджърски състав. Тя би трябвало да е задължителна за съвременния мениджър.

Какво може да ни даде коучинг компетенцията?

Но на първо място е добре да си зададем въпроса какво ние трябва да сме направили, а именно трябва да сме си научили първия урок по Ефективна комуникация. Защото, ако комуникативните умения ни липсват, при коучинг процеса ние няма да постигнем успех.

В основата на коучинга са задаването на въпроси, на въпроси които провокират активно мислене, вземане на решения, реални действия.

А във времето, в което обучителят говори (около 20% от сесията), той дава обратна връзка, фокусирана върху подобряване на представянето. Добре е тази обратна връзка винаги да идва навреме, да е искрена, позитивна. Най-важното е да изследва поведението, а не толкова характера, нагласите или личността.

ВИЗИТКА

Георги Млеканов е магистър по организационна психология, по настоящем е HR manager в мебелни фабрики Колорадо и business coach. С над 10 годишен опит в обучението и развитието на персонал, планиране, разработване, изпълняване и оценяване на програми за развитие и обучение. Опит в изграждането, управлението и задържането на търговски екипи.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Защо 8-часовият работен ден е крайно неефективен за производителността?
Форум даде възможност на студентите да споделят идеите си пред бизнеса
Общото между провеждане на обучение и хвърляне на спасителен пояс е, че...
СподелетеСподелете

Прочетете още

freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
untitled
HR Експерт

Човешкият капитал: Време е да говорим за решения, а не само за проблеми!

09.12.2024
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?