В средата на първото тримесечие от 2023 г. се очертава ясна тенденция за приоритизиране на обучението на персонала сред европейските компании. Според проучване голяма част от брандове отделят повече ресурси, за да развиват потенциала на служителите си.
За девет от десет европейски компании обучението остава основен аспект на корпоративната култура
Тези резултати разкрива последният сравнителен анализ на корпоративното обучение на MobieTrain – проучване, проведено от приложението, специализирано в игрови микрообучения за компании. Обучението на персонала е посочено като „висок“ или „главен“ приоритет от 74% от компаниите. 91% от анкетираните съобщават, че бюджетът им за обучение ще остане същият или дори ще се увеличи през 2023 г., с акцент върху цифровото обучение.
С какви проблеми се сблъскват европейските компании при обучението на персонала?
В отговорите на въпросите, засягащи ползата от вътрешните обучения в отделните организации, анкетираните компании изтъкват три основни проблема:
- обученията не са достатъчно измерими (38%);
- служителите не помнят какво са научили (39%);
- обученията все още не са добре адаптирани към нуждите на персонала (35%).
Що се отнася до израстването и обучението на служителите, опасенията на европейските компании са свързани по-специално с персонала на първа линия. 30% от анкетираните заявяват, че е трудно да се достигне до тях с подходящо предложение за обучение.
Какви различия по отношение на целта на онлайн обучения се наблюдават в различните държави?
Проучването, което обхваща няколко държави, включително Италия, Испания, Белгия и Нидерландия, подчертава основните различия, особено по отношение на целта на онлайн обучението. За компаниите в Нидерландия водещо значение има ефективното въвеждане в работата. Италианските и испанските компании се надяват да повишат производителността на служителите си чрез допълнителна специализация.
Що се отнася до белгийските компании, те имат големи очаквания в три направления: обучение, производителност и ангажираност. В същото време за италианските брандове един от най-критичните моменти, както заявяват 49 % от анкетираните, се отнася до липсата на персонализирано обучение, съобразено с нуждите, задачите и предизвикателствата на отделния служител.
„Много често методите на обучение, използвани от компаниите, са неефективни, дори и неуспешни, именно защото служителят не се чувства достатъчно мотивиран. Доказано е, че по-голямата ангажираност на служителите води до по-високи нива на производителност, запазване на знанията и качество на изпълнението„, обяснява Франческа Делизанти, изпълнителен директор продажби на MobieTrain Italia.
Ролята на цифровизацията при корпоративното обучение
В Италия най-често срещаната пречка пред обучението, особено пред нетрадиционното обучение, основано на интерактивни приложения и платформи за обучение, се определя от корпоративните приоритети: това е така, защото ефективността на подобни механизми за геймификация в работния контекст не е напълно осъзната във всички организации.
Според доклад на Обсерваторията за кетъринга за 2022 г., предприемачите в сектора се оплакват от трудностите при намирането и обучението на персонал. В отговор на тази необходимост MobieTrain и италианската марка Ubri-Unione подписаха споразумение с цел да предложат ново обучение на сектора на кетъринга. Използването на нови методологии, като микрообучение и геймификация, и технологиите, подпомагащи обучението, дават възможност да се подобри учебният опит на служителите с положителен ефект върху тяхната ангажираност, ефективност и по-общо върху широко разпространеното чувство на признателност към корпоративната култура.
Образованието за устойчивост е ключов фактор за постигане на реална промяна, а образователните технологии са решаващият инструмент.
Основателите на стартъп бенефиса Geco са напълно убедени в това и са избрали да се съсредоточат върху укрепването на създадената през 2021 г. виртуална платформа. Тя има намерението да затвърди лидерството си в дигиталното образование на новите поколения, свързано с устойчивото развитие и зелената икономика. Образователните технологии и дигиталното обучение са пазар на стойност почти 20 млрд. евро в Италия. Компаниите инвестират в тях 47% от бюджетите си за обучение всяка година, а 86% от училищата и 77% от университетите смятат бъдещите инвестиции в дигитални технологии за стратегическа цел. Те вярват, че потапящото обучение представлява бъдещето на образованието.
Според проучване на „70+ статистики за изкуствения интелект за 2023 г.“, 38% от работните места в САЩ може да бъдат изложени на висок риск от автоматизация до началото на 2030 г.
Това ще наложи между 75 и 375 милиона служители да се преквалифицират и да сменят професията си. За да не се стигнедо рязко повишаване на безработицата в европейските страни, поради масово навлизане на технологиите в производството, за първи път в Италия стартира дигитално бизнес училище, основано на комбинация от традиционни методи на обучение и модерни технологии.
То осигурява персонализирано обучение на база на идеята, че комбинацията от информация и изкуствен интелект е новата сила. Гъвкавият метод дава възможност да се изгради индивидуално и неограничено учебно преживяване. Затова подобен тип институции могат да бъдат основани и в други държави.
В статията са използвани материали от: avvenire.it / “La formazione del personale resta una priorità”
По материала работи: Живка Аджеларова
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Подборът на персонал е ключов процес за всеки бизнес, който иска да постигне успех Пловдивският университет стана домакин на форума “Светът на предприемача” Как да привлечем представителите на поколението Z като клиенти на компанията?