• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Новини Акценти

Как да привлечем представителите на поколението Z като клиенти на компанията?

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
17.02.2023
В Акценти, HR Новини
Време за четене: 1 минута
A A
0
1 klienti na kompaniyata pokolenie z hr manager

Темата за привличането и адаптацията на поколението Z към работните процеси в дадена компания е една от най-актуалните сред HR-специалистите по цял свят от средата на изминалата 2022 година.

Според проучванията към днешна дата поколението Z представлява 40% от световните потребители, а в следващите 10 години то ще се превърне в най-голямата покупателна сила. Затова един от важните въпроси, които следва да бъдат разгледани, е какви методи трябва да използва компанията, за да привлече младите хора като клиенти.

С кои характеристики на поколението Z трябва да се съобразят търговските марки?

Както вече споменахме по-горе, голяма част от клиентската база на близкото бъдеще ще бъде съставена от поколение, което е носител на иновации и пряк участник в най-големите промени на Земята.

Според доклад на Ogilvy, все повече маркетолози и рекламисти от цял свят се заемат с изследвания на механизмите, които могат да повлияят на младите потребители при пазаруването.

Резултатите от проведените вече проучвания сочат, че представителите на поколението Z са мултикултурни, мултиетнически, често отхвърлят стереотипите и предразсъдъците. Някои специалисти смятат, че става въпрос за уникално поколение, което по своята същност трудно може да се слее със създадените вече обществени архетипи.

Защо е важно опознаването на поколението Z?

Опознаването на поколението Z е изключително важно поради редица причини, които надхвърлят икономическия фактор, макар той да е изключително важен.

Поколението Z притежава уникални характеристики, дължащи се на явленията, които е преживяло и на които е плод. Големите промени, настъпили през последните тридесет години в политическата, технологичната, социологическата и културната сфера, са основа за различното мислене на младежите в сравнение с предишните генерации.

Процесът на разбиране и диалог с поколението Z може да отбележи първата стъпка към общуването с бъдещите социални групи, които ще бъдат подложени на още по-бързи и динамични промени.

Невъзможно е да се направи обща и еднозначна скица на младежите, но има някои общи елементи, които трябва да се вземат предвид, когато се изследва начинът на мислене.

Поколението Z е първото дигитално поколение, което предпочита мобилните устройства и бързите връзки. Освен това младежите са способни да определят успехите и тенденциите на база публикации в социалните мрежи. Затова се смята, че постоянното им присъствие в социалните мрежи е симптом и причина за склонността на най-младите да участват в тях.

И все пак фактът, че поколението Z е постоянно свързано и нетърпеливо да споделя, е в основата на големия парадокс, според наблюдения на различни търговски марки. Това е най-активното поколение в мрежата и същевременно най-трудното за достигане и ангажиране.

Основната грешка, която допускат много търговски компании при опита си да установят контакт с младите потребители, е да имитират поведението им в социалните мрежи. При това обаче в повечето случаи се получава обратен ефект – целевата аудитория се чувства осмивана, затова и игнорира съответната марка.

Кои са интересите на поколението Z, с които да се съобразят търговските марки, за да изградят стабилна връзка?

Връзката между марките и потребителите изисква радикална промяна – от комуникация до споделяне. Защото поколението Z обича да споделя, да разказва историите си творчески и по все по-оригинални начини. Затова очаква подобно взаимодействие и с търговските компании.

1 klienti pokolenie z hr manager

Създаването на взаимоотношения, основани на активен обмен на информация и емоции, е важен фактор, тъй като предполага включването на младите хора в разработването на стратегии и ги ангажира значително.

Трябва да се има предвид, че проучванията и обратната връзка вече не са единствените налични инструменти. Специалистите по комуникация, които наистина искат да отворят прозорец за диалог с поколението Z, ще трябва да изградят онлайн и офлайн пространства за сътрудничество. За да се изгради устойчиво партньорство между марката и представителите на поколението Z, е добре потребителите да бъдат поставени в центъра на всички операции – от идеята за създаване на продукт до продажбата му.

Следователно, за да се инициира взаимно споделяне, е необходимо да се създаде общност – лоялен набор от потребители, готови да разказват и разказват за марката, която обичат.

За да се изгради общност, са необходими общи цели, идеали и визи. Следователно марките трябва да преосмислят своята идентичност не само в търговска, но и в етична функция. Поддържането на приложна корпоративна идеология също е от основно значение, тъй като само думите не работят с поколението Z. Изисква се прозрачност с клиентите – нещо, върху което се фокусират най-младите.

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Още публикации

prozrachnost na zaplashtaneto hr manager
Акценти

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023
stefano pinato hr manager
Факти и прогнози

Какви промени при допълнителните придобивки през 2023 г. наблюдават експертите от Италия?

30.03.2023
0 obyavi za rabota fevruari 0 hr manager
Анализи

Обявите за работа през февруари с 2500 по-малко от предходната година

08.03.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023
stefano pinato hr manager

Какви промени при допълнителните придобивки през 2023 г. наблюдават експертите от Италия?

30.03.2023
d r plamen dimitrov hr manager

Д-р Пламен Димитров е новият ни автор в HR Manager

29.03.2023
Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

0 dimitrov plamen psihologicheskata ustojchivost hr manager

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

06.03.2023
00 obratna vrauzka aleksandar baldjiev hr manager

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

15.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
0 naj dobar rabotodatel hr manager

По време на тържествена церемония бяха отличени най-добрите работодатели у нас

14.03.2023
dobrata volya silnoto jelanie profesiite antoniya damyanova hr manager

Само добрата воля и силното желание да се учиш непрестанно, са достатъчни, за да се справиш в голяма част от професиите

20.03.2023
00 tihata zaguba na personal hr manager

Как HR мениджърът може да предотврати тихата загуба на персонал?

16.03.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Университетите се готвят за обучение в професии като “оператор на дрон”, „треньор на изкуствен интелект”, „архитект на виртуална реалност“

Важно е хората да бъдат обучавани, независимо от кое поколение са.

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

Последни HR Новини

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?