Знаете ли какво е златното правило в бизнеса: “Отнасяй се с другите така, както…,ти искаш да се отнасят с теб!“
Златно, но не винаги се прилага на практика. И точно заради това в бизнеса стават най-големите конфликти и разминавания в комуникацията. Как обаче да НЕ загубим над 50% от комуникацията в бизнеса?
Повече от 30 години, в над 85 държави и над 18 000 бизнеса на седмица, използваме поведенчески, профил, който се е доказал във времето и големите компании.
Ето малко статистика и в кои компании, DISC профила вече е допринесъл за конкретни резултати:
„ДИСК профилирането може да помогне за подобряване на бизнеса по много начини, като по-долу ще ви представя някои конкретни примери с резултати и цифри:
- Подобрява комуникацията – DISC профилирането може да помогне за подобряване на комуникацията в екипа, като помага да се разберат нуждите, предпочитанията и стиловете на комуникация на различните хора. Примерен резултат е компанията Shell, която след въвеждане на DISC профилирането намалила времето за решаване на проблеми с 50%, като улеснила комуникацията между екипите.
- Подобрява мотивацията – DISC профилирането може да помогне за подобряване на мотивацията и ангажираността на персонала, като помага да се открият и използват подходящи методи за мотивация за всеки профил. Примерен резултат е компанията Ford, която след въвеждане на DISC профилирането увеличила мотивацията на персонала с 27%.
- Подобрява управлението – DISC профилирането може да помогне за подобряване на управлението на персонала, като помага да се разберат силните и слабите страни на всяко лице и как да се използват по най-добрия начин. Примерен резултат е компанията IBM, която след въвеждане на DISC профилирането намалила периода на обучение на новите служители с 50%.
- Подобрява ефективността – DISC профилирането може да помогне за подобряване на ефективността на екипа, като помага да се разберат стиловете на работа на различните хора и как да се интегрират по-добре.
- Примерен резултат е компанията DHL, която след въвеждане на DISC профилирането подобрила процеса на набиране на персонал, като намалила периода на набиране с 25%.
- Подобрява продажбите – DISC профилирането може да помогне за подобряване на продажбите, като помага да се разберат нуждите, предпочитанията и стиловете на комуникация на клиентите и как да се адаптира продажбената стратегия според тях. Примерен резултат е компанията Xerox, която след въвеждане на DISC профилирането подобрила ефективността на продажбите си с 18%.
- Подобрява лидерството – DISC профилирането може да помогне за подобряване на лидерството в компанията, като помага на лидерите да разберат нуждите и предпочитанията на персонала и как да се адаптират според тях. Примерен резултат е компанията Marriott, която след въвеждане на DISC профилирането подобрила ръководството си и намалила нивото на отпадане на персонал с 50%.
Тези са само някои от примерите, как DISC профилирането може да помогне за подобряване на бизнеса. Подходът може да бъде приложен във всеки вид организация – от малки предприятия до големи корпорации.“
Какво се случва, когато общуват два противоположни профила?
Ако се върнем към примерите от статията „Как се справяме с конфликтите на работното място?“, можем да си представим какво се случва, когато „Звездата“ общува с „Приятелят“ или, когато „Мис Чар“ иска бюджет от „Експертът“.
Ако всеки от профилите говори на своя език, ефектът няма да е по-различен от онзи немец и китаец да се опитват да говорят на своя език и да се разберат. Колкото и да ръкомахат или говорят на висок тон, всеки ще чува и разбира само себе си.
За да сме по-конкретни – всеки от нас има ясно изразена една или две доминанти. Ако всяка от тях ни помага с 25% да влияем на колеги, бизнес партньори, клиенти, а ние имаме ясно изразени две доминанти, то реално можем въздействаме с максимум 50% в бизнеса. Събеседниците ни може да не ни разбират, затова да са готови или пък вече да са в процес на водене на преговори с конкуренцията.
При някой от колегите е силно изразен основно единият профил. Това, ако елиминираме емоциите и егото, означава, че тях ги разбират максимум 25% от хората. Или с други думи – те обикновено губят над 75% от влиянието си върху хората.
Как DISC профилът може да Ви бъде полезен?
DISC профилът може да Ви бъде полезен:
- Да избирате правилните хора, за ключовите позиции;
- Да си спестите месеци от това разберете, че сте наели финансов директор, който има висок коефициент на интелигентност. Това означава, че ще успеете максимално да използвате неговата креативност и да спечелите време да проверите вниманието му към детайла;
- Да намалите броя на сгрешените репорти и импровизирано подадените данъчни декларации.
Ако всички тези неща са Ви гарантирани, ще откажете ли да научите нещо повече за даден човек или експерт? Благодарение на 45 страници репорт, с примери и скали, ще имате възможността да се възползвате от подобна информация.
ВИЗИТКА
Бойко Проданов има проведени над 2000 интервюта, 3000 обучени ръководители, мениджъри и търговци и знае, че винаги има какво да се научи от участниците в едно обучение или кандидатите за работа. При съвместната си работа с корпоративни клиенти от областта на недвижимите имоти, застраховането, търговията на автомобили, банките и от посещаването на форуми за бизнес лидерите, Бойко е научил, че не е важно един лидер да тегли или бута хората, а да ги убеди да го следват. Девет години опит в управлението на хората, човешките ресурси и директните продажби са го научили, че правилната комуникация е най-важното умение при ръководенето на всеки успешен бизнес.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Свръхинформираността – начин на употреба Как да намалим отсъствието на служителите от работа? Как и защо прегарят HR-те? (Втора част)