• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Storytelling-ът като метод за затвърждаване на доверието и ангажираността в рамките на екипа

Разговор с Емануел Тонев - LinkedIn Marketing Specialist в BookMark

Редактор От Редактор
28.06.2024
В Интервюта, HR Мениджър
Време за четене: 1 минути
A A
0
Storytelling-ът като метод за затвърждаване на доверието и ангажираността в рамките на екипа

„Как да използваме Storytelling за разширяване на мрежата си в LinkedIn?“ е темата, с която Емануeл Тонев,  LinkedIn Marketing Specialist, BookMark, ще участва като лектор в събитието Digital4Varna: Next Level SEO & Social Media Conference, което ще се състои на 29 юни. И точно тази тема ни накара да си зададем въпроса – как да използваме Storytelling като метод за успешен мениджмънт и по какъв начин високия SSI рейтинг реално може да помогне в работата на мениджъра? Какъв по-удобен случай да потърсим експерта за коментар?

Здравейте, г-н Тонев! Освен за разширяване на мрежата в LinkedIn, можем ли да използваме Storytelling и като метод за успешен мениджмънт?

Здравейте! Storytelling-ът, или както е по-известен в България – „Разказването на истории“ е най-древният маркетингов похват, който определено е широкообхватен в сферата на дигиталния маркетинг. Много компании го имплементират в своите стратегии с цел привличане на повече клиенти, достигане до повече хора, извършване на повече продажби и др.

Мнозина обаче се спират там и не използват целия потенциал на Storytelling-а:

  • изграждане на един по-устойчив екип;
  • вдъхновяване на хората, с които работиш;
  • създаване на идентичност и определени ценности;
  • илюстриране на стратегията на компанията.

Така че определено storytelling-ът е подход, който може да се използва и за повишаване на морала и духа в резонанс с добрия мениджмънт на една компания.

Storytelling-ът е свързан с ангажиране на аудитория в социалните мрежи. Как обаче можем да приложим този метод на ангажиране и в работата си с реални екипи?

Историите имат силата да вдъхновяват и мотивират хората. Чрез разказването на истории за успехи, предизвикателства и постижения, мениджърът може да затвърди доверието и ангажираността в рамките на екипа, който управлява. Освен това с помощта на storytelling похвата, всеки един човек, който е част от мениджмънта на една компания, може да укрепи общите ценности и идентичност на организацията.

Когато хората се идентифицират с историите, те по-лесно се ангажират с целите и ценностите на компанията.

Последно, но не и по важност – чрез Storytelling, мениджърът може да поясни сложни концепции и стратегии по по-лесен и разбираем начин. Историите предоставят контекст и визуализация на това как целите и визията на организацията могат да се постигнат.

Storytelling-ът като метод за затвърждаване на доверието и ангажираността в рамките на екипа

А може ли SSI рейтингът да ни даде представа дали се утвърждаваме като авторитетен лидер и в екипа си, а не само онлайн. Като цяло каква е връзката между двете измерения?

Мнозина смятат, че SSI индексът е изкуствено наложена метрика, която не казва в своята същност нищо повече, освен една цифра, обвързана с това до колко са твоите умения според платформата LinkedIn за извършване на социални продажби. Индексът сам по себе си се конструира от 4 основни елемента, а именно:

  1. изграждане на професионален бранд;
  2. намиране на правилните хора;
  3. ангажиране с информация;
  4. изграждане на силни взаимоотношения.

Тук е важно да отбележим, че всички тези четири елемента се разглеждат само в онлайн обстановката, а не в реалния свят.

От LinkedIn споделят, че „Лидерите в областта на социалните продажби създават 45% повече възможности от колегите си с по-нисък SSI“. Тук обаче стигаме и до въпроса дали високият SSI означава, че един човек е авторитетен лидер в екипа си? Трудно е да се даде конкретен отговор, защото социалните продажби и авторитетността в екип са две коренно различни неща, които е сложно да бъдат измерени.

Трудовете, които пиша към настоящия момент, разкриват някаква положителна корелация между личния брандинг и SSI индекс, но само и единствено в онлайн средите. Дали това е приложимо и за офлайн екипите и ситуациите отговор не може да се каже. Нещото, което можем да кажем със сигурност е, че винаги трябва да се стараем да се развиваме и да не вярваме сляпо на една метрика, за която нямаме толкова много налична информация.

Как да приложим метода на Storytelling в работата си за разширяване на бизнеса и екипите си? Само нашата активност от позицията на мениджър достатъчна ли е, или е необходимо да се включи и нечия друга?

За да приложите storytelling метода в работата си за разширяване на бизнеса и укрепване на екипите, на първо място, идентифицирайте ключовите моменти и послания, които искате да предадете чрез вашите истории. Това могат да бъдат успехи на екипа, предизвикателства, които сте преодолели, ценности на компанията и други значими моменти, които да вдъхновят и мотивират вашите колеги.

След това изберете подходящи истории, които да споделите. Важно е те да бъдат релевантни за вашите текущи цели и да отразяват културата на организацията.

Автентичността и личният характер на историите ще помогнат да се укрепи връзката с екипа и да се подчертае значението на всяка част от тяхната работа.

Разработете подход, който включва storytelling както вътре в организацията, за да вдъхновявате и мотивирате екипите си, така и външно, при комуникация с клиенти, партньори и обществеността. Така създавате възможности за по-дълбока връзка със заинтересованите страни и за подчертаване на имиджа на вашата компания.

Storytelling-ът като метод за затвърждаване на доверието и ангажираността в рамките на екипа

Най-добрите стратегии за разрастване в LinkedIn, а и по начало в социалните медии никога не спират само до лидера или мениджъра на един екип. Един лидер ръководи с добрите практики, с които разполага. Именно затова е от изключителна важност да се въвличат максимално повече хора във всеки един процес, независимо посоката му.

Важно е обаче да отбележим, че ако караме нашите служители да правят нещо насила, то вероятно повечето пъти ще ги загубим още преди да са започнали. Тук се включват не само пресподелянето на фирмените публикации в LinkedIn, ангажирането с тях и т.н., а и активното участие в инициативите на компанията в реалния живот. Независимо дали става въпрос за teambuilding инициатива или просто събиране на обяд в офиса, то е важно да има двустранно желание в хората да присъстват и да дадат стойността, която могат на съответното събитие.

Какъв е Вашият съвет към хората, които искат да развият идентичност в LinkedIn?

Ако искате да развиете вашата идентичност в платформата в LinkedIn мога да споделя 5 основни съвета:

  1. Никога не забравяйте откъде сте тръгнали и кои хора са ви помагали в началото.
  2. Оптимизирайте профила си спрямо целите ви.
  3. Създавайте съдържание спрямо целите ви.
  4. Разширявайте профила си към аудиториите, които отговарят на целите ви.
  5. Бъдете автентични.

Ако спазвате тези 5 основни съвета, то в някакъв момент сте обречен на успех. Важно е обаче да не забравяте, че хората в LinkedIn ще научат за вас, ще дойдат и ще чуят вашите истории. Те обаче идват заради вас – промените ли се, ще се променят и те.

ВИЗИТКА
Емануел Тонев, или просто Емо, както предпочита да го наричат, е висококвалифициран специалист по дигитален маркетинг с фокус върху B2B и B2C комуникациите в социалните медии, и в частност LinkedIn. Емо има над 5 години опит в сферата на дигиталния маркетинг, като за своята крехка възраст от 23 години, той е имал шанса да работи с някои от пазарните лидери в България и по света, като Forbes, Škoda, Lidl, Discordia и други.
Емо се занимава професионално с развиване на лични и корпоративни профили в социалната медия LinkedIn, като следствие работата му получава и престижните Top Voice Badges, позициониращи го като лидер на мнение в LinkedIn в сферите на дигиталния маркетинг, комуникациите и копирайтинга. Освен това той е сертифициран дигитален маркетолог в LinkedIn. 
Освен в професионалните среди, Емо се развива активно и в академичните такива, като валидация за това са някои от отличията му – „Студент на годината“ към Икономически университет – Варна в категория “Магистър”, „Талант на годината“ в категория “Маркетинг, ПР и Реклама” на национално ниво, както и много други!
СподелетеСподелете

Прочетете още

723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c
Интервюта

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025
annie spratt qckxruozjrg unsplash
HR Мениджър

Лидерството в промяната: Как ръководството определя успеха на бизнес трансформациите и предизвиква статуквото

06.03.2025
10020
Мотивация на персонала

От списък със задачи към реални резултати: Тайната на ефективните длъжностни характеристики

04.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?