В началото на всяка нова календарна година бюджетите на компаниите са доста ограничени, но това не спира служителите да искат по-високо възнаграждение за свършената работа. Невинаги обаче е възможно заплатите да бъдат повишени. Затова като резервен вариант се явяват придобивките, които бихте могли да предложите на хората от екипа си като форма на компенсация.
93% от работодателите са загрижени за задържането на служителите
Това показва докладът на LinkedIn „Обучение на работното място през 2023 г.“. Информацията можем да приемем като сигнал за готовност от страна на работодателите за удовлетворяване на исканията на служителите, когато това е финансово възможно.
Кои са най-предпочитаните придобивки и предимства, които да се предложат вместо увеличение на заплатата?
-
По-голяма гъвкавост на работния график
От резултатите на различни проучвания става ясно едно – 9 от всеки 10 служители искат гъвкави възможности за работа. Това може да варира в зависимост от работата и индустрията. Най-малкото, което бихте могли да направите, е да промените малко работното време. Можете да дадете възможност служителите да идват час по-късно или да си тръгват час по-рано.
Гъвкавост може да означава и възможност за работа от дома – определен брой дни в седмицата или просто когато възникне необходимост.
-
Допълнителни дни отпуск
Свободното време е изключително важно за всеки човек и затова бихте могли да го подкрепите с допълнителни дни платен отпуск. Това ще демонстрира нивото ви на грижа за служителите ви.
Тук е изключително важно да следите дали възможността за допълнителни почивки не пречи на работата в компанията. Дали служителите съобразяват почивката с интересите на компанията, или обръщат внимание само на своите.
-
Допълнителен финансов бонус за закупуване на лична техника
85% от служителите използват личната си техника за видеоконференции. Затова бихте могли да предложите закупуването на модерен лаптоп, нов телефон или допълнителен бонус за ново бюро или удобен стол. Също така бихте могли да покриете част от разходите за интернет и електричество на служителите си, които работят хибридно или изцяло дистанционно.
-
Плащане на членски внос в обществена организация, в която членува служителят
Професионалното израстване на служителите ви трябва да бъде на първо място за вас, затова проучете дали те са членове на обществени организации. Ако не са, дори бихте могли да ги подтикнете да станат – все пак по този начин те могат да разширят контактите си и да повишат знанията си. Следователно и да развият компанията. И при двата случая можете да поемете разходите им за членски внос.
-
Подкрепа на професионалното развитие
Близо 60% от служителите твърдят, че обученията ги правят по-добри в работата им, а цели 3/4 смятат, че професионалното им развитие е в пряка връзка с развитието на фирмена култура.
Ако има конкретно обучение, което служителите искат да преминат, бихте могли да ги подкрепите като работодател. Това би изисквало финансова инвестиция от страна на организацията, така че преценете какъв бюджет ще ви бъде необходим.
-
Предлагане на възможност за повишаване на уменията
Предлагането на възможност за нови предизвикателства с цел повишаване на уменията може да помогне да подобрите стойността на работата на служителите. А това в бъдеще може да помогне и на вас самите да определите кой заслужава повишение.
Можете, например, да попитате човек от екипа си дали може да се заеме с една второстепенна задача, за която няма поставен срок. Така ще подтикнете неговата креативност и ще разберете доколко всъщност можете да разчитате на него при едно евентуално повишение.
-
Предлагане на бонуси или платен отпуск за доброволческа работа
Според организацията Habitat for Humanity платеният отпуск за доброволческа дейност може да допринесе за по-висока удовлетвореност от работата и продуктивност и да даде на служителите по-добро усещане за баланс между професионалния и личния живот.