Кое е най-същественото в работодателската марка? Да сте, първо, наистина добър работодател. Преди да проектирате имиджа си като компания, за да привличате и да задържате хора, трябва реално да го имате.
А какво стои в сърцевината?
В случая става въпрос за нещо отвъд добри условия и справедливи компенсации за труда. За сърцевината – какво кара човек да избере вас пред друг работодател, даващ също добри и справедливи предложения. Какво печели сърцата, не какво наклонява аритметиката? Без да я омаловажавам, разбира се.
Кои сътрудници ви промотират, кои ще искат да са при вас? Естествено, че ангажираните. А хората, които можем да определим като ангажирани, са тези интелектуално и емоционално отдадени на работата си и на фирмата. Но преди да сме отдадени на нещо, трябва да се чувстваме свързани с него. А това се случва, когато сме сред свои и когато се чувстваме добре. И в основата на това чувство стоят две неща:
- Как се държат хората около нас и най-вече ръководителите ни?
- Каква е средата, културата на фирмата?
Естествено е да не се чувстваме свързани и да не искаме да сме в среда с неприятни емоции, защото те ни карат да бъдем непродуктивни, влияят на мислите и постиженията ни, а оттам и на когнитивната ни свързаност с работата и фирмата.
В основата стои емоционалната интелигентност на работното място
На първо място застава личната емоционална интелигентност на ръководителите и сътрудниците или способността им за интелигентен отговор на негативните емоции и създаване на позитивни емоции.
Тук обръщам специално внимание на думата „способност“, която означава нещо повече от личностни характеристики и умения, но какво точно, ще разберете от продължението на материала тук.