Практиката за набиране на служители „на сляпо“ би донесла множество предимства на компаниите, които я прилагат. Например, тя би благоприятствала избора на най-добрите кандидати само на база техния опит и умения. Личната им информация – пол, възраст, държава, снимка и дори име, не се взимат предвид.
Набирането на кандидати на сляпо е широко разпространена практика в много страни
Тя се състои в напълно анонимен подбор на кандидати от набиращите персонал, които не знаят личните данни на лицето, с което ще се проведе интервю.
HR експертите или агенциите за подбор на служители анализират автобиографията, без да знаят името, националността, пола, възрастта и снимката, а само професионалната история.
Анонимна автобиография ще намали до минимум дискриминацията на отделни групи от хора
Изборът за скриване на личните данни има за цел да се избегне дискриминацията, основана на пола, етническата принадлежност, националността или възрастта на лицето. Това ще окаже положителен ефект върху поддържането на равенството между мъжете и жените, както и по-голямата прозрачност в процесите на вземане на решения. Възрастта вече няма да бъде пречка, защото няма да е важна годината на раждане, а знанието.
С практиката за набиране на служители „на сляпо“ специалистите няма да се повлияят от стереотипи и нагласи, което ще доведе до по-обективна оценка.
В Испания и Обединеното кралство това явление вече е факт
Във Финландия този процес, който се прилага успешно от 2021 г. насам, е довел до 41 назначения на работа в 12 различни сектора. Успехът на компаниите, които са внедрили практиката, е бил невероятен.
В Италия анонимното набиране на персонал е едва в начален стадий на развитие.
Предимства на практиката за набиране на служители „на сляпо“
Изглежда, че процесът на подбор, извършен по този начин, позволява на компанията да се позиционира по-добре от останалите. В резултат на това производителността се вдига, а печалбите се увеличават, доверието е по-голямо, брандът на работодателя – по-добър, а привличането на таланти – по-високо.