United Parcel Service съкращава 12 000 работни места и в същото време проучва стратегическите възможности с Coyote. Акциите на базираната в Атланта компания се сринаха с 8% до 145,32 долара на Нюйоркската фондова борса на фона на слабото търсене от нейните клиенти на дребно, производството и високите технологии.
United Parcel Service планира да намали разходите си с 1 милиард долара след „трудна и разочароваща“ година
Именно по тази причина планира да съкрати 12 хиляди свои служители.
В момента обемът, приходите и оперативната печалба намаляха във всички бизнес сегменти на компанията, каза главният изпълнителен директор на United Parcel Service Карол Томе по време на конферентен разговор с анализатори. Той допълни, че се надява да намери нов начин да предложи услугите с „много нисък марж“, които Coyote осигурява без допълнителни разходи.
Приходите на Coyote достигнаха 4 милиарда долара по време на пика на пандемичния бум на корабоплаването COVID-19, но оттогава са намалели драстично.
United Parcel Service, който се разглежда като водещ фактор за световната икономика, не очаква подобряване на бизнес условията до втората половина на 2024 г.
На 30 януари компанията прогнозира, че приходите на годишна база ще варират между 92 милиарда и 94,5 милиарда долара, което е под средната цел на анализаторите от 95,57 милиарда долара, според данните на LSEG. Това означава, че броят на съкратените служители може да се увеличи още през тази година.
United Parcel Service, FedEx и други фирми за доставка процъфтяват в ранните дни на пандемията, когато потребителите, които са в домашни условия, купуват всичко – от мебели и оборудване за упражнения до спортни панталони и телевизори.
Тази тенденция обаче се обръща, когато пътуванията, концертите и храненето на закрито се възобновят, а произтичащият от това спад в търсенето на услугите на компанията се изостря от инфлационния натиск, който ограничава някои покупки от електронна търговия.
Позовавайки се на прогнозите за очакваните приходи, Артър Хоган, главен пазарен стратег в B. Riley Wealth, коментира:
„Прогнозата за приходите от United Parcel Service за 2024 г. вероятно е достатъчно консервативна, за да няма да се налага компанията да се връща и да прави това отново през следващото тримесечие.“
По-високите разходи за труд от новия договор със синдиката Teamsters също намаляват печалбите на United Parcel Service
Компанията очаква да отчете най-ниския си консолидиран оперативен марж за годината през първото тримесечие. Информацията беше споделена от главния финансов директор на Брайън Нюман по време на разговор с анализатори.
Все пак от ръководството на United Parcel Service се надяват средния дневен обем да се повиши през втората половина на тази година, но дори и тогава растежът ще бъде ограничен.
За четвъртото тримесечие на 2023 г. United Parcel Service отчете спад от 6,9% в приходите от международния си въздушен сегмент и спад от 7,3% в бизнеса си с камиони в САЩ.
Компанията отчете тримесечни приходи от 24,9 милиарда долара, което е спад от 7,8% спрямо година по-рано и под целта на анализаторите от 25,43 милиарда долара.