Безспорен е фактът, че мениджърите играят водеща роля за успеха на организацията, тъй като управлението на хора е най-съществената част от всеки бизнес. Затова в повечето случаи, за да бъде успешен един ръководител, той трябва не просто да притежава правилните умения, а да познава до съвършенство тънкостите и тайните на „занаята“.
В тази статия ще ви разкрием всички онези хитринки, които успешните мениджъри прилагат в работата си, но със сигурност не биха ви разкрили толкова лесно.
Кои са тайните методи за управление на хора?
-
Прилагане на PESTEL анализ в бизнеса
PESTEL анализът е рамка от политически, икономически, социални, технологични, правни и екологични фактори, която се използва за анализ на факторите, които ще повлияят на организацията отвън. С помощта на PESTEL анализа мениджърите могат да си помогнат да идентифицират предварително бъдещите предизвикателства и така да предприемат най-работещите действия за успешното управление на екипа.
-
Планиране на приемствеността
Планирането на приемствеността накратко представлява идентифициране и развитие на талантливи служители, които да заемат ключови бизнес позиции в бъдеще. Като ръководител трябва да сте наясно с особеностите на ролите в екипите и въздействието при евентуално напускане или прехвърляне на служител. Затова е от изключително значение да инвестирате време в планирането на приемствеността, което ще направи екипа ви по-продуктивен и ще подобри благосъстоянието му.
-
Управление на изпълнението
Друга тайна на успешните мениджъри е усърдното управление на представянето на екипа, така че служителите да допринасят по максимално добър начин за постигането на бизнес целите. Все пак в основата на развитието на хората стои именно установяването на ясни очаквания, силната комуникация и добрата предварителна подготовка преди поемане на задачите.
-
Учене от опита
Отделянето на време за анализ на минали постижения, но и най-вече неуспехи, възникнали конфликтни ситуации с колеги, мениджъри и дори клиенти, може да ви помогне да бъдете по-успешни в управлението на хората си. Затова е много важно да не бъдете твърде приятелски настроени към колегите си и да не споделяте пред всеки поверителна информация от компанията.
-
Признание на постиженията
Обяснимо е, че всеки човек би се зарадвал, ако усилията и постиженията му бъдат признати. Затова като мениджър е добре да обръщате внимание на всеки успех на служителите си, понеже това действие е ключово за мотивацията на екипа ви и изграждането на устойчив бизнес в бъдеще. Не чакайте обаче огромно постижение, за да го отпразнувате, а награждавайте дори и малките постижения. Все пак съществуват редица начини за признаване на постиженията, чието осъществяване не коства големи финансови инвестиции или много време, но пък затова стойността му се отразява все повече занапред.
-
Управление на собственото поведение
Преди всичко не забравяйте, че в позицията си на мениджър, преди да управлявате хората, трябва да се справяте със собственото си поведение и емоции, с което да дадете пример на екипа си. Търсете удоволствието във всяка работа, действайте последователно и останете положително настроени, независимо от обстоятелствата.
Ясно е, че в динамичната и силно конкурентна бизнес среда има безброй предизвикателства, които изискват уверени, планирани и отлично структурирани решения. Но ако се стремите да останете на здравословно разстояние от политическите проблеми и последици и се съсредоточите върху това да даде най-доброто от себе си, резултатът ще бъде по-висок от очакваното.
Не забравяйте, че удовлетвореният и ангажиран екип носи голямо предимство на бизнеса ви
Затова, за да управлявате хората си, трябва да притежавате качества като доверие и умения като осъществяване на личен контакт с хората. Макар че в тази статия акцентирахме основно върху тайните, които никой няма да ви разкрие, не забравяйте и всеизвестните методи за менажиране, които съвсем не са маловажни.