Стачките на работници не просто, че продължават да се организират, но и вече засягат почти всяка част на света. Не подминаха, разбира се, и Южна Корея, където под прицел се оказа Hyundai Motor. Профсъюзът гласува за стачни действия, след като преговорите с компанията за увеличаване на заплатите и увеличаване на възрастта за пенсиониране се провалиха.
Профсъюзът, който е един от най-големите в страната с над 43 000 членове, заяви, че почти 90% от членовете му са одобрили стачни действия, ако Hyundai Motor не приеме исканията им
Стачката е първата подобна акция от шест години насам, свързана с преговорите за заплатите в южнокорейския автомобилен производител. Заради това съществуват опасения, че това би могло да наруши производството на някои популярни у нас автомобили, които Hyundai изнася, за да компенсира бавните си продажби на вътрешния пазар.
Служител на профсъюза на Hyundai Motor коментира:
„Отворени сме за преговори с ръководството, ако то е склонно да промени позицията си.“
Анализаторите заявиха, че все още не се знае със сигурност дали профсъюзът действително ще спази намерението си и ще започне стачка тази година. Но ако стачката се състои, това неминуемо ще се отрази на продажбите на Hyundai в краткосрочен план, особено за популярните автомобили, продавани в Съединените щати – най-големият пазар, генериращ приходи за Hyundai.
Профсъюзът иска минимално увеличение на основното месечно възнаграждение от 159 000 вона (114,57 щатски долара) и възнаграждение за постигнати резултати, равняващо се на 30% от нетната печалба на Hyundai за 2023 г. Организацията има и още едно искане – за увеличаване на пенсионната възраст от 60 на 64 години, тъй като нарастващата продължителност на живота в Южна Корея и недостатъчните пенсионни плащания изискват по-дълъг период на активна работа. Чанг Мунсу, анализатор в Hyundai Motor Securities,
„Профсъюзът на Hyundai Motor в страната винаги е гласувал за стачни действия всяка година и тази година не е по-различна. Но този път профсъюзът може да бъде по-настойчив в исканията си от предишни години, тъй като компанията се справя добре, а и пандемията отдавна е отминала. Така че работниците ще настояват за по-големи компенсации този път.“
Въпреки че прекъсванията на производството в местните заводи на Hyundai ще бъдат неизбежни, ръководството ще насърчи работниците, които не участват в стачката, да работят извънредно, за да могат последиците да бъдат сведени до минимум.