Lucid Group ще намали работната си сила в САЩ с 6% или с около 400 служители. Информацията беше съобщена от пресцентъра на компанията, заедно с причината за съкращението – намаляването на търсенето на електрически превозни средства.
Съкращението превръща Lucid в последния производител на електрически превозни средства, разделил се със служители в момент, когато индустрията се бори със спад в темповете на растеж
Производителите на автомобили се опитват да контролират разходите, тъй като повишената инфлация и високите лихвени проценти карат потребителите да се откажат от сравнително скъпите електрически превозни средства и да се насочат към по-евтини хибридни алтернативи.
Съкращенията в Lucid ще засегнат служителите на всички нива, включително ръководството и средния мениджмънт. Това е съобщил главният изпълнителен директор Питър Роулинсън на служителите в имейл, като допълнил, че съкращенията няма да засегнат почасовата работна сила в производството и логистиката.
Към декември миналата година компанията е имала общо около 6500 служители на пълно работно време в световен мащаб, показва последната й годишна документация.
Lucid очаква да понесе общо около 21-25 млн. долара разходи, свързани с намаляването на работната сила.
В началото на месеца Lucid прогнозира по-високи годишни капиталови разходи, тъй като работи по разширяване на производствения капацитет в завода си в Аризона и построяването на нов в Саудитска Арабия.
Подкрепена от Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия, Lucid също така ще започне производството на по-достъпен автомобил от среден клас в края на 2026 г. и на своя SUV Gravity тази година, за да привлече по-голяма клиентска база.