• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

„Серийните убийци“ на HR кариерата ви (Втора част)

Д-р Пламен Димитров, RODC

Редактор От Редактор
13.08.2024
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
„Серийните убийци“ на HR кариерата ви (Втора част)

В първата част на този текст разгледахме едни от най-срещаните „серийни убийци“ на кариерата ви в областта на HR–a. Нарекохме ги така, за да подчертаем пораженията, които могат да имат в тази все по-важна за организационната ефективност професия. Ще разгледаме още няколко от тях и работещите стратегии за разкриването и елинирането им.

Личи си, че ви се работи само от 9 до 5

Разбира се, работите срещу заплата, но ако правите само абсолютния минимум, за да я получавате – т.е., влизайки в офиса в 9 и излитайки на момента като стане 5, – вашият шеф е напълно оправдан да си мисли, че сте малък, скромен играч, който може да се грижи само за собствената си работа, но има малко ангажираност с по-голямата организация. И той търси някой на опашката точно зад вас, който желае да демонстрира, че го е грижа за компанията повече от вас, има план за това как да добавя стойност към отбора и знае накъде отива професионално.

Огледайте се добре наоколо, вижте какво трябва да направите отвъд вашата „от 9 до 5“- черупка и излезте оттам, за да бъдете забелязани и оценени като перспективен HR колега.

Игнорирате или не използвате ефективно обратната връзка, която получавате

Още от началното до най-високото ниво в кариерното си развитие, HR-те трябва да знаят как да търсят, получават и използват ефективно обратната връзка дори да е критична във ваша полза. Дори да работите в организационно-управленска среда и култура без обратна връзка (не е толкова голяма рядкост, ако се допитате до достатъчен брой HR-и), трябва да намерите начини да искате регулярно информация за това как се справяте.

И нямам предвид само чрез годишната ви оценка/атестация. Създайте си добрия навик да питате често своите ръководители, мениджърите и служителите, в компанията, с които общувате (т.е. всички заинтересовани страни), задавайки им обмислени въпроси, които пораждат възможности те да ви предоставят обратна връзка, без да изглеждате нуждаещи се или търсещи само одобрение.

Задаването на сдържани отворени въпроси като „Има ли нещо, което можеше да направя по различен начин в тази поредица от интервюта или срещи?“ или „Има ли според вас промени/редакции, които мога да направя, които биха подобрили месечния ми доклад за свършената от мен работа?“ показва на шефовете, колегите и сътрудниците ви, че сте повече от готови да правите непрекъснати подобрения, в това, с което се занимавате. И когато получите обратната връзка, уверете се, че сте изразили благодарност за нея, без да се държите отбранително. И скоро след това покажете им, че сте я използвали и че имате готовност да я използвате и занапред.

А ако не получавате спонтанна обратна връзка или просто искате да разполагате с по-откровена информация, опитайте да си организирате регулярна 360-градусова обратна връзка. Допитайте се до хората, с които най-често работите съвместно, т.е. ръководителите ви, колегите ви в екипа и подчинените си (аком имате такива). Така ще имате пълна 360-градусова, т.е. панорамна картина за статуса си от гледната точка на обратната връзка от вашите колеги. Инструменти за това има достатъчно.

Винаги можете сами да си направите мини-проучване като зададете на пет или шест човека в организацията, на които имате доверие, че ще споделят открито мислите си за вашите силни страни и за слабостите и пропуските ви. А и за препоръките им. Нужно е преди това да им демонстрирате, че не само можете да се справите с обратната връзка, включително отрицателната, но че наистина я искате. А после им благодарете.

Хората обичат да знаят, че са оказали положително влияние върху работата, реализацията и развитието на някой в обкръжението им.  Така се чувстват значими и влиятелни в организацията си, а в такава среда шансовете за промоцията ви в близко време – според специализираните изследвания, – нарастват с 25%.

Твърдите ви умения в HR-a не са на ниво

Ако вашите твърди умения – това са техническите, административни, финансови, маркетингови или всякакви други способности, от които организацията ви гласно или негласно има нужда и очаква да прилагате във вашата работа като HR (мениджър, специалист или консултант), – не отговарят на изискванията, можете да се обзаложите, че ще ви бъде трудно да стигнете до следващото ниво в кариерното си израстване.

Да, меките умения не са всичко в работата на HR-a, дори когато ви изглежда, че те са това, което ви осигурило място в „концерта“ на HR екипа ви.

Ако имате някакъв, дори минимален намек, че вашите твърди умения и услугите ви в подбора, тренинга или ангажирането на служителите не отговарят на очакванията на мениджмънта, правете каквото трябва да направите – включително, потърсете външна помощ, ако не се предлага вътрешно-фирмена (например, тренинг или коучинг), за коригиране на дефицитите ви.

И ако хората, от които зависи кариерното ви развитие, възприемат само някои от вашите твърди умения в областта на управлението и развитието на хора като недостатъчни, уверете се, че знаят отлично къде се представяте блестящо и надхвърляте очакванията им.

Меките ви умения са далеч от „звездни“

Силните меки умения за HR-те – тоест, уменията за комуникация, изграждане на сътрудничество, управленско присъствие и мн. други, – са императивни. Дори често компенсират слабостите в твърдите ви умения (например, уменията за подбор, тренинг или оценка на персонала).

Ако не ми вярвате, огледайте се в HR гилдията и вижте кой се справя (и получава повишения) само заради личността, емоционалната си интелигентност и социалните си умения, инвестирани в ежедневната работа като HR. Не казвам, че е най-правилното решение за кариерно издигане, а че се случва по-често, отколкото обичайно предполагаме.

Има какво да се направи винаги в това отношение:

  • Бъдете добър ученик през целия си живот. Днешният златен стандарт за HR таланти са хората, които могат ускорено да овладяват нови и нови умения и практики, да развиват лидерските си способности и да изпълняват през множество функции на работното си място.
  • Адаптирайте се към промените на работното място и в света на HR професията. Хората на HR позиции, които са гъвкави, а не изнервени от промeните, предизвикателствата и – често, – хаоса в организационния живот, имат по-ниски нива на дистрес и повече издръжливост, когато работата им подхвърля новости, изненади и превратности.
  • Научете се да управлявате конфликтите. Дори и най-топлите работни места конфликтите ще идват и ще си отиват. Бъдете човекът, който може да помогне на другите да преодолеят разногласията, различните си гледни точки и случайните, но бързо ескалиращи в сблъсъци спорове. Бъдете честни, уважителни, и се научете как да отваряте врати за двустранни, градивни разговори по трудни теми. Сигурно не сте чували, че изследванията разкриват как именно младите HR–и с този полезен коктейл от умения за справяне със спорове и конфликти в организациите напредват два пъти по-бързо от връстниците и състудентите си.
Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?