HR НовиниФакти и прогнози

Позволиха на японците отпуск, за да скърбят за идеала си

IMG IT Academy

Базираната в Токио рекламна компания Hiroro позволи на служителите да вземат платен отпуск, ако любим член на известна поп група напусне сцената.

Служителите ще могат да получат до 10 почивни дни, за да се справят с тъжни мисли и да се съсредоточат отново върху работата. Компанията предоставя същото количество време на служителите в случай на смърт на роднина – и двете събития се считат за сериозна загуба, тъй като някои хора следят изпълнителите от години и не могат да си представят живота без нови песни и видеоклипове.

Истински лидер може да бъде само един артист. Ако вторият или третият в списъка с любими изпълнители напусне шоубизнеса, на служителите на Hiroro се предлагат до три почивни дни. Това правило рязко се откроява на фона на корпоративната култура на Япония, където работата е много строга и няма отпуск в случай на заболяване.

В японската поп култура идол е млада медийна личност, която може да бъде певец, актьор, модел и други подобни. Идолът обикновено се позиционира като светъл и чист идеал, непостижим обект на любов за буйни фенове. Много японци са толкова фанатични по отношение на звездите, че започват да ги смятат за свои роднини.

J-pop индустрията, която започна да се оформя след Втората световна война, има голямо въздействие върху хората в страната, оценено на стотици милиони долари. В Токио цели квартали са посветени на японската музика и аниме, като района на Акихабара.

Според главния изпълнителен директор на компанията Шизен Цуруми, загубата на идол може да разстрои японците до такава степен, че те се нуждаят от психологическа помощ: „Все едно любимият ви питомец изведнъж да изчезне. Не непременно мъртъв, но преместен на друго място и вече не можете да го докоснете и почувствате. Или ако детето ви изведнъж е решило да живее отделно “, подчертава Цуруми.

СТРЕС МЕНИДЖМЪНТ – Управление на стреса и работа с различните психични състояния

Идеята му идва, когато видял една от най-добрите жени служителки абсолютно депресирана и не действаща. Той разбрал, че тя се притеснява от новините за брака на любимия й изпълнител и актриса. Друг служител не можел да работи, след като научава, че любимият му идол напуска сцената.

Новото корпоративно правило на компанията вече е влязло в сила.

Проверете до колко вие сте загрижени за вашите служители:

Проява на загриженост – Въпросник за ръководители
Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close