HR МениджърПолезно

Проява на загриженост – Въпросник за ръководители

IMG IT Academy

Американският учен Робърт Шо е посветил много време за изучаване на процеса за установяване на доверие в компанията. Той пише, че за възникване на колектив основан на принципа доверие е необходимо неговите членове да са:

  • Резултатни, да изпълняват поетите задължения.
  • Порядъчни, да се държат по определен начин.
  • Загрижени, трябва да се грижат за благополучието на всеки.

Може да се твърди, че дейността на компанията е резултатна и следователно печеливша, ако тя порядъчно и честно разпределя получената печалба. Ако тя се грижи не само за своето благополучие, но и за благополучието на своите служители, то тяхната лоялност няма да ги кара дълго да чакат. Изяснявайки нивото на загриженост на вашата компания трябва да проучите мнението на тези, към които е адресирана. Случвало се е ръководителите да смятат нещо за загриженост, а подчинените за наказание. Например, задължително мероприятие, колективен излет в природата.

Инструкция: Отговорете на предложените въпроси отбелязвайки една от клетките с цифри: от 3 (което означава, че вие сте напълно съгласни с твърденията) до -3 (напълно несъгласие).

 

 

No

 

Въпрос

Отговори
ДаНе
3210-1-2-3
1Аз смятам, че трябва да знам за работника повече, отколко е необходимо, само за изпълнението на работата.
2Ако работникът се нуждае от психологическа поддръжка, аз с готовност ще му я окажа.
3Моите подчинени чувстват, че се грижа за тях.

 

4Аз винаги имам време да изслушам човека и да вникна в проблемите му.
5Моите подчинени знаят, че могат да се обърнат с молба към мен и аз ще се постарая да я изпълня.
6Целият колектив е готов да откликне, ако някой се нуждае от помощ.
7Аз винаги се старая да разбера чуждата гледна точка, даже ако тя доста се отличава от моята.
8Аз се доверявам на своите подчинени.

 

9За мене винаги е било важно това, че човек е първо личност, а след това сътрудник.
10Аз вярвам, че грижата за сътрудниците е полезна на работния процес.

 

Сметнете количеството отговори с „да”.

До 15 точки-вашето нива на загриженост е доста ниско. Сътрудниците чувстват себе си „работни колела” и не проявяват особено старание в работата. Възникването на лоялност в такива условия е доста съмнително.

От 15-25 точки– вие имате средно ниво на загриженост. Вие сте внимателни и съпричастни. Възможно е някои аспекти от личния живот на вашите сътрудници да не ви засягат, и вие да сте против това да се занимавате с психотерапия на работното място. Лоялност може да възникне във вашия колектив особено ако има и други способстващи обстоятелства.

Над 25 точки– вие сте доста загрижени. Ако успеете да съблюдавате баланса и да не превръщате работното съвещание в група за решаване на проблемите в личния живот, ще бъде добре. Лоялността е способна да възникне ако има и други способстващи нейното възникване обстоятелства. Въпреки това трябва да бъдете внимателни с усърдието си и грижите, защото понякога това изглежда натрапчиво.

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close