HR Premium

Модели на поведение при конфликти

IMG IT Academy

В процеса на деловата и междуличностна комуникация има хора, склонни към конфликтно поведение, и такива, които са спокойни в различни ситуации, като същевременно поддържат баланса и способността да взимат оптимални решения. В своя анализ на конфликтите в системата на междуличностните отношения Кенет У. Томас предлага нов подход за разрешаването и неутрализирането им (Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument (Tuxedo; NY: Xicom, 1974)).

Традиционно психологическата литература се фокусира върху „разрешаването“ на конфликта, като подчертава, че той може и трябва да бъде разрешен: да се постигне идеално състояние без конфликти, когато хората работят и взаимодействат в пълна хармония със себе си и другите. Ежедневната практика обаче показва, че:

  1. Повечето усилия за пълно разрешаване на конфликти са безполезни;
  2. Конфликтите, в допълнение към отрицателната функция, могат да носят и положително начало.

Следователно,Томас предположил, че е необходимо да се прехвърли акцентът от елиминирането на конфликти към контрола или управлението им. За първи път в социалната психология се повдигна въпросът за двусмисленото отношение към личните конфликти и беше показано, че една от задачите на мениджмънта е да се научи да управлява всички фази на конфликта.

В. Томас определи следните пет метода за управление на конфликти:

Това съдържание е заключено!

Влезте, за да отключите съдържанието!

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close