• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Какво научи за подбора на служители един HR специалист, който си търси нова работа?

Разговор с Радослав Цветков – HR специалист с над 10-годишен опит

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
26.09.2024
В Интервюта, HR Мениджър
Време за четене: 1 минути
A A
0
Какво научи за подбора на служители един HR специалист, който си търси нова работа?

Задавали ли сте си някога въпроса дали има детайли от процеса по подбор, на които като HR специалисти не обръщате внимание, докато един ден не застанете от другата страна? Като например, как точно поведението, мотивацията и характера на специалиста могат да повлияят на процеса по подбор, а и на работата в компанията оттам нататък?

Това, разбира се, са само част от въпросите, които засягаме в разговора ни с Радослав Цветков – HR експерт, оказващ се „от другата страна на барикадата“, в ролята на търсещ работа. А как ли този опит ще се отрази на професионалното израстване на такъв специалист?

Здравейте, г-н Цветков! В позицията ви на търсещ работа с коя действителност от пазара на труда не очаквахте да се сблъскате?

Здравейте! Благодаря за възможността да споделя своя опит с процеса по търсене на работа, особено с тези, които предлагат такива възможности.

Повече от десет години се занимавам с подбор на персонал и съм предлагал разнообразни възможности за работа на кандидатите. Днес, в ролята на търсещ работа, се сблъсках с няколко неща, които ме изненадаха.

Например, когато кандидатствам за позиция, която напълно отговаря на изискванията в обявата, получавам обратна връзка (ако има такава), че търсят човек с по-малко опит, защото позицията е за младши специалист. В същото време, в обявата е посочено, че се търси опит от 3 до 5 години, което, според мен, не съответства на „начално ниво“. Това създава объркване.

Друго нещо, което ми прави впечатление, е че публикуваните възнаграждения (за тези компании, които ги споделят) често са почти идентични за сходни позиции в различни организации. Това ми дава основание да мисля, че компаниите се ориентират към наемане на хора, на които могат да плащат по-малко, като се фокусират повече върху съгласие с техните условия, отколкото върху действителните нужди на компанията.

Възможно ли е примерите, на които сте станали свидетел, да стоят в основата на проблема с трудното намиране на подходящи таланти?

Проблемът с трудното намиране на таланти е комплексен. Това според мен е породено от няколко основни причини, които ще разгледам през моята призма на търсещ работа.

Едно от ключовите разминавания идва от разликата между това, което се предлага, и очакванията на кандидатите. Често в обявите се публикува информация, която не отговаря напълно на реалността, това продължава и по време на интервюто, с цел да се привлекат повече качествени кандидати. Това води до разочарование и за двете страни – както за кандидатите, така и за работодателите.

Друга причина е, че HR специалистите често се фокусират върху точно определени отворени позиции и не проявяват гъвкавост да разгледат други възможности или потенциала на кандидатите, които не отговарят напълно на изискванията. Все пак, всичко е много индивидуално и зависи от човека, който води процеса по подбора.

Понякога вместо да слушат активно какво казва кандидатът, HR специалистите пренасочват разговора към това колко е „велика“ компанията и какви хора вече работят в нея, без да обърнат внимание на самия кандидат. Разбира се, важно е да се сподели информация за компанията, но не това трябва да е основният фокус на срещата.

На събития като форуми за кариерни възможности често виждам как HR специалистите се концентрират върху презентацията на щанда си и върху това да привлекат внимание с подаръци и други трикове. Но основното, което кандидатите търсят, е информация за потенциалната си роля в компанията, не подаръци.

А с какво опитът на търсещ работа ще Ви помогне да се усъвършенствате като професионалист?

Най-важното, което ме е водило в работата ми, е стремежът да разбера човека пред мен и да му помогна да намери най-подходящото място за него.

Сега, когато съм от другата страна на процеса, се сблъсквам с предизвикателствата, с които много кандидати се срещат ежедневно. Това ме мотивира още повече да продължа да бъда медиатор между търсещите и предлагащите работа.

Защо е полезно за HR-а да бъде в позиция на търсещ работа?

Вярвам, че за да бъде един HR успешен професионалист, той трябва винаги да се поставя в обувките на търсещия работа, за да не забравя, че в центъра на всичко стоят хората.

Ще си позволя и няколко съвета за всички, които търсим работа: бъдете подготвени и активни. Добре написано CV, предварително запознати с компанията в която отиват на интервю – с дейността и постиженията. Смело водете и насочвайте разговора, задавайте въпроси, представете си, че вече сте нает, споделете как ще допринесете за подобряване на работния процес с опит и знания. Не забравяйте, че процеса по подбор е двустранен и кандидата заедно с HR взимат заедно решенията какво и как ще се случи, след като са обменили достатъчно информация едни за други. Желая успех в намирането на най-подходящото място на всички, които търсят работа!

ВИЗИТКА
Радослав Цветков е опитен HR специалист с над 10 години опит в сферата на подбора на персонал и управлението на човешки ресурси. Завършил е магистратури по „Човешки ресурси“ и „Селищна екология“, като притежава солидни умения в областта на подбор на кадри, управление на работни процеси и консултиране на мениджъри по въпроси, свързани с човешкия капитал. Радослав е работил в различни сектори, където е помагал на компании да откриват и задържат талантите си, както и да подобряват вътрешната си комуникация.
В професионалния си път той винаги се е стремял да бъде медиатор между работодателите и търсещите работа, като вярва, че успешната организация се гради върху правилното разпределение на човешкия капитал. Личният му подход се основава на разбиране на нуждите на кандидатите и компаниите, както и на дълбоката му ангажираност към хората в екипите, с които работи. В свободното си време Радослав обича да се занимава с Тай Чи, народни танци и пътувания, което му помага да поддържа баланс и мотивация в ежедневието си.
СподелетеСподелете

Прочетете още

723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c
Интервюта

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025
annie spratt qckxruozjrg unsplash
HR Мениджър

Лидерството в промяната: Как ръководството определя успеха на бизнес трансформациите и предизвиква статуквото

06.03.2025
10020
Мотивация на персонала

От списък със задачи към реални резултати: Тайната на ефективните длъжностни характеристики

04.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?