• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те? (Втора част)

Д-р Пламен Димитров, RODC

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
23.05.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минута
A A
0
emotsionalnata zryalost hr efektivnost hr manager

(Продължение на материала „Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те?„)

Някои от признаците за емоционална зрялост на HR мениджъра са:

  • Все по-малко хора му се струват или много добри, или много лоши.

HR мениджърът усеща борбата във всеки да се задържи на повърхността, да направи нещо по-добро за себе си. Разбира, че всички ние сме смесица от добродушни и егоистични тенденции. И в резултат, има все по-малко желание да убива с камъни грешниците и да дели хората, с които работи на „свои“ и „чужди“.

  • Взема мерки, за да остане умерен скептик за това как ще се развият нещата.

Напомня си, например, ежечасно, че всички взаимоотношения в една човешка организация са наситени с тревожност. Разкъсани са от скрита болка и потиснати чувства, че всички бизнес начинания са поне малко влудяващи. А екипите в организацията често се държат сякаш са обезумели, преследвайки целите си. Не се побъркваме в тази организация, така стоят нещата повсеместно (просто другите в организацията внимателно пропускат да говорят за това).

  • Емоционално зрелият човек става по-малко обнадежден, изправен и пред най-тежки предизвикателства и несгоди.

А следователно – така и е по-малко огорчен, по-рядко гневен и по-малко яростен в отношенията си с хората и проблемите им. Разбира се, нещата не са толкова катастрофални. Разбира се, че сме направили някои ужасни грешки. Разбира се, че сме били предадени и третирани зле. Всичко това е изключително и то изключително нормално в сложна система като нашата организация.

  • Престава да се вайка и да си посипва с пепел главата заради грешните си завои по пътя.

Вероятно сме подбрали за даден пост погрешния човек. Почти сигурно сме избрали грешната кариера и да сме HR-и въобще не е за нас. Вероятно живеем в грешната държава (и определено в грешния апартамент в града). Инвестирали сме в безполезни проекти и инициативи. Сприятелили сме с недостойни хора. Направили сме ужасни грешки при обучението и атестацията на персонала. Пренебрегнали сме грижите за здравето, удовлетвореността и благополучието – своите собствени и тези на служителите ни. Щели сме да започнем да се справяме правилно, ако живеехме до 1000 години, или сме можели да направим още половин дузина тренинг програми.

Емоционално зрелите HR капитализират върху положителния опит и учат рефлексивно от негативния. И са открити и към двете възможности.

  • С емоционалната зрялост идва и една скъпа придобивка.

Формираме все по-точно калибрирана мярка за трудностите, които налагаме на другите. Особено на тези, които ценим и уважаваме като добри сътрудници. Чудим се по-често и по-открито, например, как някои от най-добрите ни колеги все още ни търпят.

  • Всеки емоционално зрял човек осъзнава, че няма наръчник как да се живее.

Каквито и правила да налагаме, колкото и съвети да даваме, всеки си измисля пътя, докато го върви. Никой не е 100% нормален и никой не разбира повече от една малка част от нещата, с които се е захванал. Да кажем така – само 1/7 от обема на айсберга е над повърхността.

Емоционалната зрялост е и не да се изопачава излишно картината на реалността. Несъзнаваното винаги е много повече от това, което сме способни да осъзнаем.

  • С емоционалното си съзряване хората стават малко по-малко срамежливи.

Те осъзнават, че повечето преживявания в една работеща организация са смесица от надежда и разочарование. Дори в най-красивите моменти на успех, съжалението и меланхолията в организационния живот никога не са далеч. Нищо не е толкова чисто, колкото желаем да бъде. Емоционално зрелите HR могат с часове да ви разказват истории със сладко-горчив привкус.

  • Емоционално зрелите хора се смеят здраво, защото знаят и са осмислили и най-тъмните истини и сенките на хората в организацията, без да капитулират пред тях.

С напредването на годините емоционално зрелите хора са като старото вино от добри сортове – стават все по-добри и по-ценени по естествен начин. Важи и за опитните HR-и, които запазват жива връзката с децата вътре в тях. И си играят като деца и с най-трудните за другите задачи в работата си.

  • Емоционално зрелите HR-и са напълно наясно, че са преживели достатъчно лета и зими, възторзи и падения, за да знаят, че нещата винаги отминават в крайна сметка.

Това, което някога изглежда като планина, с годините се превръща в камъче. Някои от най-големите организационни провали и загуби дори не се регистрират повече. Това, за което плачем и се кахърим безутешно днес, няма да има смисъл за никого след известно време.

Емоционалната зрялост е съществена част от това, която наричам екзистенциална мъдрост, друг мета-фактор предсказващ ефективността в работата на HR-те (мениджъри, специалисти и консултанти). Ето защо те често казват на хората и мениджърите на организацията „Ще го преодолеете, ще се справите…и ако не успеете, и това ще мине.. Важното е вас да ви има!“

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

HR-те не са си мястото, ако служителите не могат свободно да говорят (Втора част)
Мнения

HR-те не са си на мястото, ако служителите не могат свободно да говорят (Втора част)

19.09.2023
Местните и глобалните HR тенденции в сферата на производството се представят в специален доклад
Анализи

Местните и глобалните HR тенденции в сферата на производството се представят в специален доклад

15.09.2023
Как съставянето на етичен кодекс ще помогне на екипа ви да се развива?
Мнения

Как съставянето на етичен кодекс ще помогне на екипа ви да се развива?

14.09.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"
Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv

HR Club

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023
Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

Как да творим работещи обяви за работа?

Как да творим работещи обяви за работа?

18.09.2023
emotsionalna inteligentnost

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

07.12.2022
5 разлики между привличане на персонал (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

5 разлики между привличане на таланти (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

07.09.2023
„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

04.09.2023
marina muchakova hr

Как да назнача чужденец на трудов договор?

07.12.2022
Лидерските умения не трябва да са абстрактни, а да бъдат конкретните, които компанията изисква

Лидерските умения не трябва да са абстрактни, а да бъдат конкретните, които компанията изисква

11.09.2023
Timedix Timedix Timedix

Най-популярни

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

47% ръст в ефективността можем да постигнем, ако правилно разрешим казус в екипа

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol2/2023

Тема на броя: „Обучение на служители“

Списание HR Мениджър 2 - Нешка Робева - Обучение на служители
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?