• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Мнения

Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те? (Втора част)

Д-р Пламен Димитров, RODC

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
23.05.2023
В Мнения, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
emotsionalnata zryalost hr efektivnost hr manager

(Продължение на материала „Как емоционалната зрялост предсказва ефективността на HR-те?„)

Някои от признаците за емоционална зрялост на HR мениджъра са:

  • Все по-малко хора му се струват или много добри, или много лоши.

HR мениджърът усеща борбата във всеки да се задържи на повърхността, да направи нещо по-добро за себе си. Разбира, че всички ние сме смесица от добродушни и егоистични тенденции. И в резултат, има все по-малко желание да убива с камъни грешниците и да дели хората, с които работи на „свои“ и „чужди“.

  • Взема мерки, за да остане умерен скептик за това как ще се развият нещата.

Напомня си, например, ежечасно, че всички взаимоотношения в една човешка организация са наситени с тревожност. Разкъсани са от скрита болка и потиснати чувства, че всички бизнес начинания са поне малко влудяващи. А екипите в организацията често се държат сякаш са обезумели, преследвайки целите си. Не се побъркваме в тази организация, така стоят нещата повсеместно (просто другите в организацията внимателно пропускат да говорят за това).

  • Емоционално зрелият човек става по-малко обнадежден, изправен и пред най-тежки предизвикателства и несгоди.

А следователно – така и е по-малко огорчен, по-рядко гневен и по-малко яростен в отношенията си с хората и проблемите им. Разбира се, нещата не са толкова катастрофални. Разбира се, че сме направили някои ужасни грешки. Разбира се, че сме били предадени и третирани зле. Всичко това е изключително и то изключително нормално в сложна система като нашата организация.

  • Престава да се вайка и да си посипва с пепел главата заради грешните си завои по пътя.

Вероятно сме подбрали за даден пост погрешния човек. Почти сигурно сме избрали грешната кариера и да сме HR-и въобще не е за нас. Вероятно живеем в грешната държава (и определено в грешния апартамент в града). Инвестирали сме в безполезни проекти и инициативи. Сприятелили сме с недостойни хора. Направили сме ужасни грешки при обучението и атестацията на персонала. Пренебрегнали сме грижите за здравето, удовлетвореността и благополучието – своите собствени и тези на служителите ни. Щели сме да започнем да се справяме правилно, ако живеехме до 1000 години, или сме можели да направим още половин дузина тренинг програми.

Емоционално зрелите HR капитализират върху положителния опит и учат рефлексивно от негативния. И са открити и към двете възможности.

  • С емоционалната зрялост идва и една скъпа придобивка.

Формираме все по-точно калибрирана мярка за трудностите, които налагаме на другите. Особено на тези, които ценим и уважаваме като добри сътрудници. Чудим се по-често и по-открито, например, как някои от най-добрите ни колеги все още ни търпят.

  • Всеки емоционално зрял човек осъзнава, че няма наръчник как да се живее.

Каквито и правила да налагаме, колкото и съвети да даваме, всеки си измисля пътя, докато го върви. Никой не е 100% нормален и никой не разбира повече от една малка част от нещата, с които се е захванал. Да кажем така – само 1/7 от обема на айсберга е над повърхността.

Емоционалната зрялост е и не да се изопачава излишно картината на реалността. Несъзнаваното винаги е много повече от това, което сме способни да осъзнаем.

  • С емоционалното си съзряване хората стават малко по-малко срамежливи.

Те осъзнават, че повечето преживявания в една работеща организация са смесица от надежда и разочарование. Дори в най-красивите моменти на успех, съжалението и меланхолията в организационния живот никога не са далеч. Нищо не е толкова чисто, колкото желаем да бъде. Емоционално зрелите HR могат с часове да ви разказват истории със сладко-горчив привкус.

  • Емоционално зрелите хора се смеят здраво, защото знаят и са осмислили и най-тъмните истини и сенките на хората в организацията, без да капитулират пред тях.

С напредването на годините емоционално зрелите хора са като старото вино от добри сортове – стават все по-добри и по-ценени по естествен начин. Важи и за опитните HR-и, които запазват жива връзката с децата вътре в тях. И си играят като деца и с най-трудните за другите задачи в работата си.

  • Емоционално зрелите HR-и са напълно наясно, че са преживели достатъчно лета и зими, възторзи и падения, за да знаят, че нещата винаги отминават в крайна сметка.

Това, което някога изглежда като планина, с годините се превръща в камъче. Някои от най-големите организационни провали и загуби дори не се регистрират повече. Това, за което плачем и се кахърим безутешно днес, няма да има смисъл за никого след известно време.

Емоционалната зрялост е съществена част от това, която наричам екзистенциална мъдрост, друг мета-фактор предсказващ ефективността в работата на HR-те (мениджъри, специалисти и консултанти). Ето защо те често казват на хората и мениджърите на организацията „Ще го преодолеете, ще се справите…и ако не успеете, и това ще мине.. Важното е вас да ви има!“

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
vn

Вероника Николова: PR специалистът е гласът, който прави бизнеса разбираем, човешки и въздействащ

07.07.2025
blagomirakotseva

Изнесеният офис е много повече от работно място със страхотна гледка

30.05.2025
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?