-
Помолете за помощ, като искате само съвет
„Парашутистът“ идва на събитие и в рамките на няколко минути след като ви е срещнал, иска да го запознаете с някой ваш познат или да му уредите среща с някой от вашите клиенти. Нали вие знаете как става това?
Разбира се, всички имаме нужда от помощ. Но бъдете разумни и започнете с малки стъпки. Не искайте от някого да полага усилия. Просто задайте въпрос. Поискайте съвет.
Първо, ще получите необходимата ви информация. Второ, така ще покажете, че уважавате човека, към когото се обръщате. И най-хубавото е, че ще ви помогне да установите реални контакти.
Никога не искайте помощ. Изчакайте да станете част от екипа. Тогава хората сами ще ви предложат да ви помогнат.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Десислава Авджиева: „Всеки сам определя успеха в съзнанието си.“ Какво представлява картата на мотиваторите? „Жената в различните ѝ роли“ като основен катализатор на съвременното общество
-
Никога не изказвайте мнение, без да са ви питали.
„Парашутистът“ идва директно при вас и ви казва какво правите погрешно, какво бихте могли да направите по-добре или по друг начин. Или по-скоро трябва да го правите така, както го прави той.
Този вид помощ е по-скоро за „този човек“, отколкото за вас, защото няма нищо общо с това, от което наистина се нуждаете.
Обърнете внимание на това, че нещо не се получава при други хора. След това намерете конкретен начин да помогнете на човека, като пропуснете автоматичния отговор „Не, всичко е наред“.
Много малко хора са готови да предложат помощта си, преди да бъдат помолени за нея. Затова се уверете, че можете да запретнете ръкави и наистина да помогнете.
-
Помогнете на другите хора да се чувстват като част от екипа
Помислете за това по следния начин. Без значение колко дружелюбно посреща компанията ви новите служители, те могат да се чувстват постоянно оценявани и в неизвестност.
Може би това е човекът от отдела за камиони, който винаги обядва сам. Или може би това е дамата от счетоводството, която винаги се отличава от групата. Всъщност е много лесно да забележите хората, които се чувстват не на място.
Изберете един от тях. Кажете „Здравей“. Кажете нещо хубаво. Кажете или направете нещо, което кара човека да се чувства свързан с вашата компания, група или просто с вас.
Стигнете до момента, в който се чувствате уверени да помагате на другите да се впишат в групата, защото това е мястото, на което наистина принадлежите – защото вече не става въпрос за вас, а за групата и хората в нея.