• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Как да помогнем на новите служители да се адаптират бързо към екипа?

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Адаптация на персонала
Време за четене: 1 минути
A A
0
1 adaptatsiya hr manager

Съществува наблюдението, че през първия един месец от назначаването си в компанията, служителят може да напусне работа, защото не успява да се адаптира добре към колектива.

Основна причина за това е, че много често след подписване на трудовия договор ръководителят не обръща внимание на това как се чувства новоприетият в екипа. И това, разбира се, се оказва грешка.

В тази статия предлагаме на вашето внимание няколко фактора, които предизвикват стрес у новоназначения служител.

Усещане за постоянно изоставане в работния процес

Спомняте ли си как се чувствахте, когато сменихте работата си? Сякаш са ви наливали информация с пожарникарския маркуч, нали? Трябваше бързо да научите имената и длъжностите на новите колеги, работната култура в компанията, как да боравите с техниката, какви са работните процеси, и, разбира се – къде се ходи за обяд. 

При всичко това едно известно време у вас остава постоянното чувство, че постоянно изоставате в работния процес.

Липса на приятели

Когато сте сменили работата си, със сигурност ви е било нужно малко време, за да се сприятелите с колегите си. До този момент сте се чувствали като парашутист между група непознати, въпреки интереса от страна на останалите да ви опознаят. 

В същото време сте наблюдавали как сред колегите ви има хора, които идват на работа само за да се срещнат с близките си приятели. Иначе работата не им харесва особено.

Скоро обаче и вие започвате да се сближавате с останалите.

Излизане от зоната на комфорт

Ако до този момент служителят е изпълнявал задълженията си рутинно на старото работно място, то на новото той трябва да се адаптира към темпото на работа.

Затова през първите няколко седмици той трябва да бъде натоварен с правилното количество работа, така че нито да бездейства, нито да се претоварва. 

Това действие може да не елиминира стреса съвсем, но поне ще го намали и ще помогне за по-лесната адаптация на новия служител.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Десислава Авджиева: „Всеки сам определя успеха в съзнанието си.“
Васил Ралчев: „Основният ключ е бизнесът да може да оперира без теб“
Какво мотивира лоялността на служителите?

Решаването на подобни проблеми все пак не е ракетна наука, но все пак изисква необходимата ангажираност от страна на ръководството.

Затова преди да пристъпите към действие, е добре да се уверите, че новият служител действително има намерение да се задържи във вашата компания и усилията ви ще дадат резултат.

Неслучайно програмите за набиране на персонал имат определен срок, чрез който дават време за адаптиране към новата работна среда. Така добрите работодатели получават възможност да наблюдават силните и слабите страни на новоназначения колега и да му дават насоки за развитие.

Полезно и за двете страни е ръководителят да прекара първия работен ден с новия си служител, а след това в продължение на няколко работни дни да му отделя достатъчно внимание. Добре е в началото той да сподели пред новоназначения няколко думи за своите очаквания и стил на управление.

Освен това изключително полезна практика се оказва ръководителят да срещне новия служител с ключови лидери в компанията. Това е един от доказано работещите методи за бързото навлизане на новоназначения в сърцевината/същината на работата.

Друга практика, която дава резултат, е ръководителят да предложи на новодошлия да изготви специален дългосрочен проект, върху който да работи през свободното си време. Целта на въпросната задача е да спомогне по-бързата адаптация на служителя към екипа, като го подтикне и към комуникация с останалите колеги, опознаване на работната среда и личностно развитие.

Полезно за новия служител би било да стартира работата си в петък. Причината е, че първият работен ден може да бъде доста изтощителен, затова е необходимо ръководителят да му даде възможност да обработи информацията и да си почине, преди да започне първата си пълна седмица.

СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?