• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Анализи

Изкуствен интелект в търсенето на таланти и промяна в подхода в процеса на подбор

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
19.03.2024
В Анализи, Digital HR
Време за четене: 1 минути
A A
0
Изкуствен интелект в търсенето на таланти и промяна в подхода в процеса на подбор

Какво би станало, ако имаше начин да прекарвате по-малко време в подбор на таланти за вакантни позиции? Проучване на Mercer представя убедителни аргументи, че използването на изкуствен интелект при търсенето на таланти може да направи това реалност, като същевременно изгради целенасочена и квалифицирана работна сила за вашата организация.

Проучването е проведено сред 477 респонденти от различни видове организации, които използват изкуствен интелект

Резултатите показват, че технологията в областта на набирането на таланти води до промяна в подхода на организациите при наемането на служители. В този случай работодателите или ще трябва да въведат иновации, или да преустановят дейността си.

На въпроса как използват изкуствен интелект в областта на набирането на таланти, участниците в проучването отговориха, както следва:

  • търсене и привличане на таланти за целите на проектирането (40%);
  • анализиране на вътрешни данни за набиране на персонал (28%);
  • създаване на публикации в социалните мрежи (28%);
  • помагане на кандидатите да намерят подходящата позиция (26%);
  • анализиране на пазарните тенденции в областта на придобиването на таланти (24%);
  • проучване на данни за възнагражденията и сравнителни показатели (20%).

Освен това в проучването се посочва, че специалистите по човешки ресурси започват да използват изкуствен интелект за автоматизиране на много функции по набиране на таланти:

  • 30% го използват за създаване на описания на длъжностите;
  • 25% го използват за комуникация чрез мобилни приложения и SMS-и;
  • 23% планират интервюта с него;
  • 22% използват изкуствен интелект, за да помагат на кандидатите в процеса на кандидатстване;
  • 20% оценяват уменията на кандидатите, свързани с изискванията за длъжността;
  • 18% го използват за проверка на автобиографии;
  • 18% използват разговорен изкуствен интелект за комуникация с потенциални и активни кандидати.

Кои са често срещаните бариери пред изкуствения интелект при търсенето на таланти?

Въпреки това 42% от компаниите казват, че не използват изкуствен интелект при набирането на таланти поради липсата на:

  • системна интеграция (47%);
  • разбиране за ефикасността на инструментите (38%);
  • познаване на инструментите за набиране на служители (36%).

Ако и вашата компания е част от тези 42%, трябва да направите инвестиции в правилните интерфейси за интегриране на инструментите за изкуствен интелект с вече съществуващите системи. Освен това ще трябва да се справите с липсата на разбиране и познания чрез програми за обучение и/или семинари. Основната цел трябва да бъде екипът ви да придобие умения за работа с изкуствен интелект.

По отношението на спазването на правните и етичните стандарти, Мърсър съветва компаниите да гарантират прозрачност на кандидатите при използването на изкуствен интелект в процеса на набиране на персонал и да провеждат редовни вътрешни одити, в които да убеждават, че техните инструменти спазват правните регулации.

Преди да се премине към пълномащабно внедряване на изкуствен интелект, интелигентна стратегия е да се инициира пилотна програма

Тя може да позволи на подгрупа от екипа за подбор на таланти да експериментира с инструментите и да ги оцени. След това идва ред на разработването на стратегия за внедряването на изкуствен интелект в процеса на придобиването на нови компетенции, включително определянето на ясни цели, показатели и ключови индикатори за ефективност.

В допълнение, създаването на платформи за споделяне на знания, където служителите могат да се учат от опита на други служители и да споделят прозрения за използването и ползите от инструментите за изкуствен интелект, може да бъде от голяма полза.

Бъдещето на изкуствения интелект в областта на подбора на таланти

Според Mercer четирите потенциални бъдещи граници на изкуствен интелект в областта на придобиването на таланти, както и на опита на служителите след наемането им, включват подобряване на многообразието, равенството, приобщаването и принадлежността.

Предразсъдъците при набирането на служителите, включително несъзнателните, могат да причинят всякакви проблеми на компаниите.

Изкуственият интелект може да подчертае несъответствията в многообразието при наемане на служители, да предложи коригиращи мерки и да насърчи по-приобщаващ процес на наемане.

Колкото повече данни са налични за кандидата и за работната сила като цяло, толкова повече изкуственият интелект ще може да предвиди кариерната траектория на кандидата, културната му пригодност и съвместимостта му с конкретни екипи или проекти.

Начинът, по който организациите описват своята корпоративна култура, невинаги отразява културата на отделните екипи. Задвижваните от изкуствен интелект прогнозни анализи имат способността да предложат пригодността на кандидата към съответния екип от гледна точка на компетентност, лични качества и характеристики.

Интервюиране в пространства с изкуствен интелект и добавена реалност

Вместо да слушате как кандидатът за работа хипотетично би се справил с определена ситуация в бъдещата си трудова роля, можете сами да я оцените със симулация в добавена реалност. Това би дало по-реалистична представа за уменията на кандидата за разрешаването на проблеми.

Освен това една персонализирана система за изкуствен интелект става все по-усъвършенствана, тъй като е изложена на повече данни и различни сценарии. А това може да доведе до по-прецизни и персонализирани препоръки и решения за обучение и развитие, които отчитат чертите на служителя, неговите лични интереси и предпочитания за работа.

В статията са използвани материали от статия на Брайън Бингаман – журналист от Филаделфия с повече от 20-годишен професионален опит.
СподелетеСподелете

Прочетете още

2150038853
HR Експерт

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
С 10% повече са обявите за работа през август, спрямо предходния юли
Анализи

С 10% повече са обявите за работа през август, спрямо предходния юли

09.09.2024
Длъжността "Консултант по заетостта" - свързващо звено между дигитализацията и човешките ресурси
Digital HR

Длъжността „Консултант по заетостта“ – свързващо звено между дигитализацията и човешките ресурси

23.08.2024
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
2150038853

Дигитализиране и автоматизиране на HR процесите

14.05.2025
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?