HR МаркетингHR Мениджър

HR и Маркетинг – две страни на една професия

IMG IT Academy

HR на страната на служителите. Постоянно се говори за тенденциите на пазара на HR и често докосваме фокуса на служителите. Това се отнася и за тенденциите в развитието на HRM системите. Сега експертите говорят за превръщането на HRMS в ERM – employee relation management. Това напомня ли ви за добре познатите CRM?

Превръщането на служител в клиент е все по-очевидно. Обажданията „Подобрете вашите HR процеси“ се заменят с „Направете работата на персонала по-лесна и приятна.“ Както е отразено в предложения софтуер на днешния пазар:

  • Младите стартъпи предлагат HRMS, които напълно напомнят на програми за управление на взаимоотношенията с клиенти;
  • „Старите“ на пазара адаптират офертата си и допълват приложенията с функционални блокове.

Данните и историята на комуникация, персонализация, управление на взаимоотношенията – виждаме тези елементи в работата както с клиентите, така и с персонала.

HR се превръща в маркетолог. И обратно

Откриваме все повече прилики и пресечни точки в тези две професии:

  • Задачата е да „продадете“ или поне да привлечете вниманието на пазара. Това се постига чрез марката (продукт или работодател) и оферта;
  • Има сегментиране на „клиента” (клиент или служител) с цел персонализиране на комуникацията с него;
  • Желанието да задоволим все по-взискателния потребител;
  • Особено внимание на впечатлението на клиента (служителя) от използването на приложението / софтуера.

И HR, и маркетингът днес са отговорни за опита на хората, опитвайки се да влязат в желанията на потребителя. Угаждайки на служителя, компанията автоматично прави и приятни неща за клиента, защото щастливият персонал е по-внимателен към работата си.

Как HR и Маркетинг ще работят заедно?

Как тези тенденции ще бъдат въплътени в истинско сътрудничество между двете професии – HR и Маркетинг ? Кои варианти на взаимоотношения са възможни и кои са напълно остарели?

  • Игнориране

Променящите се пазарни възможности, няма да оставят възможност на направленията на HR и маркетинг не се виждат един друг. Компаниите ценят синергията на отделите, съвместната инициатива, непрекъснатата комуникация между специалисти от различни направления. Именно тези елементи се превъръщат в конкурентно предимство в днешния пазар.

  • Сътрудничество

Вече се убедихме, че колегите от различни отдели имат какво да научат един от друг и какъв опит да споделят. Комуникацията със служителя и клиента е толкова сходна, че ръководството на компанията трябва да гарантира обмена на знания и съвместната работа на HR-та и маркетолозите.

  • Сливане

Тази опция е трудно да си представим в краткосрочна перспектива, но може да се предвиди след 10 -15 години. Възможно е възникването на отдела за „човешки впечатления“ със стратегията, методологията, практиките, взети от двете професии и насочени към работа с вътрешни и външни клиенти на компанията.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close