Как компаниите за рекрутмънт се адаптират към измененията в технологиите и тенденциите на пазара, за да запазят конкурентното си предимство и какво ще бъде влиянието на социалните медии и онлайн платформите при развитието на рекрутмънта и емплойър брандинга? Тези въпроси са едни от най-любопитните за мениджърите в последно време, затова днес разговаряме с експерта Александър Балджиев – Директор “Операции” във FOUND, който ни разкрива детайли.
Здравейте, г-н Балджиев! Каква всъщност е връзката между рекрътмънта и емплоер брандинга?
Целта на емплоер брандинга, през професионалната ми перспектива, се корени в това да подпомогне привличането на подходящ талант към екипите. Виждам обаче в работата си с много различни технологични компании крайности: имена, които инвестират огромни суми в онлайн и офлайн реклама, платени статии или просто позициониране на пазара, без да обръщат внимание на вътрешните процеси и стратегията за привличане и задържане на талант.
В сърцевината на този процес обаче, за мен стои грешното разбиране за пазара. „Пазарът“ всъщност се състои от хора с техните уникални впечатления и очаквания към работодателя. Успешните компании, особено в технологичния сектор, са тези, които осъзнават важността на „Candidate‘s experience“ – как се чувстват кандидатите през целия процес на подбор.
За мен, добре изградената рекрутмънт стратегия със силен фокус над Кандидата е първата стъпка към успешния емплойер брандинг, тъй като създава за хората преживяване, което е много по-въздействащо от всяка платена статия или агресивна реклама. Ето защо някои компании, въпреки значителните си инвестиции в маркетинг, се сблъскват с трудности при привличането и задържането на необходимия талант. В крайна сметка, на кого ще се доверим повече – на личните ни впечатления от процеса на подбор или на агресивна кампания, зад която често стоят кухи фрази?
Как компаниите за рекрутмънт се адаптират към измененията в технологиите и тенденциите на пазара, за да запазят конкурентното си предимство? А кои иновации в областта на рекрутмънта са ключови за бъдещето на сектора в България?
Отговорите на теза въпроси можете да научите от продължението на материала тук.