Една от думите, които най-точно характеризират историческия период в момента със сигурност е: промяна. Затова е от изключително значение да се разчита на ефективни методи по подбор на персонал и да се обръща внимание на цялостната работа. Защото особено в последните години служителите все повече ценят личния си живот и времето си, а не толкова кариерата си.
По въпроса как се е променил начинът на работа в различните държави, мнението си споделят Джоя и Гуенда Новена – основатели на Nextopp, първата платформа за подбор на персонал в Италия, създадена от Head Hunter.
Кои са основните причини за “тихото напускане”?
Проблемът с тихото напускане може да има няколко причини, със сигурност свързани с много аспекти от живота на хората в компаниите. Но според нас начинът, по който се подбират талантите, също може да повлияе на тази динамика. Грешките, допускани от компаниите във фазата на набиране на персонал, всъщност могат да бъдат фатални.
За да се смекчи “ударът” върху компанията, е необходимо да се работи върху привличането на правилния талант. Има редица трикове, които могат да се използват. Тук ще споменем само един от тях – осигуряването на възможност кандидатът да се запознае с ръководителя и колегите си, преди да се присъедини към компанията. Това може да позволи да се избегне лошото напасване с колегите и да се наеме служител, който е демотивиран. Защото всичко това би довело до “тихо напускане”.
В кои сектори се търсят повече специалисти и в кои по-малко?
Със сигурност секторът на технологиите е този, в който се търсят най-много специалисти, но едновременно с това има най-голям недостиг на кадри. Можем да потвърдим това и благодарение на опита на Nextopp: компаниите често се обръщат към нас с молба да им помогнем в подбора на квалифицирани компютърни специалисти. Въпреки това процентно броят на кадрите не съответства на търсенето от страна на компаниите.
Уверени сме обаче в качеството на обучение, което се предлага в профилираните учебни заведения.
Какво могат да направят компаниите, за да привлекат таланти в този сложен контекст?
Днес вече не само компанията избира кого да наеме, но и кандидатът избира къде да работи. С оглед на това компаниите трябва да осъзнаят колко е важно да се позиционират като желани работодатели.
Според проучване, проведено от InfoJobs, 86 % от кандидатите се интересуват от репутацията на дадена компания, преди да отговорят на предложение за работа.
Тук е моментът да разясним как да се работи върху изграждането на работодателска марка в областта на набирането на персонал. Това може да стане по следните начини:
- Лично брандиране: подхранването и развиването на личното брандиране на служителите по набиране на персонал е от съществено значение за повишаване на привлекателността на компанията и намирането на повече таланти.
- Не ставайте обект на нерегламентирана търговия. При създаването на комуникационни стратегии, които подкрепят екологични и социални каузи, компаниите ще трябва да бъдат все по-внимателни, за да не използват името им като синоним на нерегламентирани търговски дейности.
- Култивиране на отношенията с търсещите работа. Важно е създаването на отношения на доверие с кандидата вече започва с цифровите технологии. Създаването на полезно съдържание за търсещите работа и управлението на удобно за кандидатите преживяване по време на фазата на подбор все повече ще бъдат ключови стратегии за получаване на повече кандидатури и изграждане на солидна репутация сред италианските служители.
Пандемията промени начина, по който хората работят. Кои свои нужди търсещите работа вече не са склонни да пренебрегват?
Със сигурност потребностите, свързани с психичното здраве на служителите не се пренебрегват. Става въпрос за тенденция, наблюдавана в целия свят.
Някои от компаниите, които обръщат особено внимание на този подход, са дружества като Unobravo и Serenis, които вече предлагат корпоративни програми за психологическо консултиране.
Друга необходимост, която не се пренебрегва в последно време, е интелигентната работа. Вече не става въпрос просто за „работа от вкъщи“, а работа отвсякъде. Към момента много професии, като например ИТ специалистите, приемат предложения за работа само с този режим на работа.