• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Експерт Личности

Защо методите за набиране на персонал и онбординг са от ключово значение за репутацията на компанията?

Разговор с Джоя и Гуенда Новена, основатели на Nextopp

Живка Аджеларова От Живка Аджеларова
01.03.2023
В Личности, HR Експерт
Време за четене: 1 минути
A A
0
innovazione.tiscali.it

innovazione.tiscali.it

Една от думите, които най-точно характеризират историческия период в момента със сигурност е: промяна. Затова е от изключително значение да се разчита на ефективни методи по подбор на персонал и да се обръща внимание на цялостната работа. Защото особено в последните години служителите все повече ценят личния си живот и времето си, а не толкова кариерата си.

По въпроса как се е променил начинът на работа в различните държави, мнението си споделят Джоя и Гуенда Новена – основатели на Nextopp, първата платформа за подбор на персонал в Италия, създадена от Head Hunter.

Кои са основните причини за “тихото напускане”?

Проблемът с тихото напускане може да има няколко причини, със сигурност свързани с много аспекти от живота на хората в компаниите. Но според нас начинът, по който се подбират талантите, също може да повлияе на тази динамика. Грешките, допускани от компаниите във фазата на набиране на персонал, всъщност могат да бъдат фатални.

За да се смекчи “ударът” върху компанията, е необходимо да се работи върху привличането на правилния талант. Има редица трикове, които могат да се използват. Тук ще споменем само един от тях – осигуряването на възможност кандидатът да се запознае с ръководителя и колегите си, преди да се присъедини към компанията. Това може да позволи да се избегне лошото напасване с колегите и да се наеме служител, който е демотивиран. Защото всичко това би довело до “тихо напускане”.

В кои сектори се търсят повече специалисти и в кои по-малко?

Със сигурност секторът на технологиите е този, в който се търсят най-много специалисти, но едновременно с това има най-голям недостиг на кадри. Можем да потвърдим това и благодарение на опита на Nextopp: компаниите често се обръщат към нас с молба да им помогнем в подбора на квалифицирани компютърни специалисти. Въпреки това процентно броят на кадрите не съответства на търсенето от страна на компаниите.

Уверени сме обаче в качеството на обучение, което се предлага в профилираните учебни заведения.

Какво могат да направят компаниите, за да привлекат таланти в този сложен контекст?

Днес вече не само компанията избира кого да наеме, но и кандидатът избира къде да работи. С оглед на това компаниите трябва да осъзнаят колко е важно да се позиционират като желани работодатели.

Според проучване, проведено от InfoJobs, 86 % от кандидатите се интересуват от репутацията на дадена компания, преди да отговорят на предложение за работа.

Тук е моментът да разясним как да се работи върху изграждането на работодателска марка в областта на набирането на персонал. Това може да стане по следните начини:

  1. Лично брандиране: подхранването и развиването на личното брандиране на служителите по набиране на персонал е от съществено значение за повишаване на привлекателността на компанията и намирането на повече таланти.
  2. Не ставайте обект на нерегламентирана търговия. При създаването на комуникационни стратегии, които подкрепят екологични и социални каузи, компаниите ще трябва да бъдат все по-внимателни, за да не използват името им като синоним на нерегламентирани търговски дейности.
  3. Култивиране на отношенията с търсещите работа. Важно е създаването на отношения на доверие с кандидата вече започва с цифровите технологии. Създаването на полезно съдържание за търсещите работа и управлението на удобно за кандидатите преживяване по време на фазата на подбор все повече ще бъдат ключови стратегии за получаване на повече кандидатури и изграждане на солидна репутация сред италианските служители.

Пандемията промени начина, по който хората работят. Кои свои нужди търсещите работа вече не са склонни да пренебрегват?

Със сигурност потребностите, свързани с психичното здраве на служителите не се пренебрегват. Става въпрос за тенденция, наблюдавана в целия свят.

Някои от компаниите, които обръщат особено внимание на този подход, са дружества като Unobravo и Serenis, които вече предлагат корпоративни програми за психологическо консултиране.

Друга необходимост, която не се пренебрегва в последно време, е интелигентната работа. Вече не става въпрос просто за „работа от вкъщи“, а работа отвсякъде. Към момента много професии, като например ИТ специалистите, приемат предложения за работа само с този режим на работа.

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеСподелете

Прочетете още

freepik retouch 92770
HR Експерт

Прозрачност и справедливост в управлението на заплащането

24.02.2025
we are hiring
HR Експерт

От данни към действие: Как стандартизирането на разходите за наемане трансформира успеха на бизнеса

02.01.2025
untitled
HR Експерт

Човешкият капитал: Време е да говорим за решения, а не само за проблеми!

09.12.2024
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?