• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Интервюта

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

Цветелина Рускова От Цветелина Рускова
24.03.2025
В Интервюта
Време за четене: 1 минути
A A
0
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова, Главен финансов директор на Humana Централна и Източна Европа, беше отличена в категория „Устойчиво развитие“ на престижния конкурс „Финансов директор на годината“ 2024, организиран от EY Bulgaria, който се проведе преди броени дни. С богат опит в сферата на финансите и ясен фокус върху ESG (екологични, социални и управленски) практики, тя успешно интегрира устойчиви решения в корпоративната стратегия. В това интервю тя споделя своя професионален път, предизвикателствата в областта на устойчивото развитие и бъдещето на ESG финансите.

Г-жо Ивова, какво означава за Вас тази награда и как тя отразява визията за устойчивост на Humana People to People Bulgaria?

Наградата от точно този конкурс на EY и предвид невероятната конкуренция, която видях там, е лично удовлетворение за мен като професионалист и ръководител на хора и процеси. Тя обаче не е само моя. Истината е, че имам щастието да работя с изключително отдадени колеги и за нас тя е доказателство, че вършим правилните неща.

Категорията „Устойчиво развитие“ много точно отразява същността на HUMANA Централна и Източна Европа, към която принадлежи и HUMANA България. При нас кръговата икономика не е просто модерна концепция – тя е в основата на всичко, което правим още от създаването ни. Всяка седмица ние предотвратяваме изгарянето или депонирането на над 440 тона текстил, което освен положителен ефект върху опазването на околната среда намалява необходимостта от използване на първични природни ресурси. 

В социален аспект като компания подкрепяме хуманитарни проекти в страните от Третия свят, а през последните години насочихме усилия и към местни каузи в България, Словакия и Румъния. Най-хубавото е, че тези инициативи идват от самите колеги и се случват благодарение на тяхната доброволна ангажираност, както и че стават все повече.

Всичко това за нас е наистина смислена работа – и точно затова тази награда има толкова голяма стойност.

Какви са основните предизвикателства, с които се сблъсквате като финансов директор, когато става въпрос за ESG практики?

За мен като ръководител е много важно да намеря баланса при внедряването на новите европейски изисквания по темата – от една страна да прилагаме устойчивите практики органично, по начин, който е естествен за нас и от друга – да избегнем изпадането в крайности като прекалена теоретичност или тежка бюрокрация. Дългосрочната устойчивост носи със себе си нужда от реорганизация и активно управление на промяната. Това засяга всички – хора, процеси, стратегии – и за да се случи успешно, трябва не просто да изпълняваме, а да разбираме защо го правим и да сме ангажирани.

481052077 10162195942904709 5882490768846563646 n

Кой е проектът или инициативата в Humana People to People Bulgaria, с който се гордеете най-много в контекста на устойчивост?

Бих казала, че най-голямото ни постижение през годините са управленските практики и системи, включително финансовите. По отношение на служителите и партньорите ни вярвам, че създадохме атмосфера на доверие и предвидимост. Много държим на ясната комуникация, имаме открити канали за обратна връзка и вътрешни правила, които важат за всички – независимо от позицията им в компанията. Това дава усещане за справедливост и сигурност.

По отношение на финансите, където е моята директна отговорност, въведохме една холистична система, която обхваща целия поток от стоки, пари и документи. Разчитаме на дву- и триточков контрол за проверка на всяка информация, така че да избегнем непредвидени ситуации или грешки. Това ни дава не само спокойствие, но и реална възможност за фиансово моделиране на решения за нови инвестиции и разширяване на дейността.  

А в чисто човешки план, се гордея изключително много с хуманитарните ни проекти в Африка. Лично съм посещавала някои от тях и съм видяла от първа ръка как хората там получават шанс за трайно по-добър живот – не просто помощ, а устойчиви решения.

Как според Вас ESG променя ролята на финансовия директор и какви умения ще бъдат ключови за бъдещите лидери в тази сфера?

ESG прави ролята на финансовия директор още по-комплексна и разбира се още по-смислена и удовлетворяваща. Вече отдавна не говорим за финансовите лидери като хора, които просто се занимават с числа, банки и данъци или са тези, които винаги казват „не“ на разходите. Днес все повече заемаме мястото на стратегически партньори в бизнеса и това променя подхода ни към работата. Нужно е да умеем да съчетаваме финансовите с нефинансовите данни, да забелязваме и непаричните възможности за повишаване на конкурентоспособността. Например, за да е рентабилна една инвестиция вече не е достатъчно приходите да са по-големи от разходите, а тя да има и положително въздействие върху хората и околната среда.

Разбира се, всички добре познати качества на добрия ръководител си остават абсолютно валидни – бърза ориентация, системно мислене, ефективно разпределение на ресурсите, дългосрочно планиране в динамична среда. Но ако трябва да избера едно умение, което ще става все по-важно, това би било лидерството – способността да вдъхновяваш и да комуникираш убедително. Защото често се налага да насочваме ресурси към идеи и проекти, които не винаги могат да бъдат измерени в числа, но са изключително ценни за бъдещето на компанията. Умението да запалиш хората около себе си за тези идеи прави разликата.

СподелетеСподелете

Прочетете още

Какво научи за подбора на служители един HR специалист, който си търси нова работа?
Интервюта

Какво научи за подбора на служители един HR специалист, който си търси нова работа?

26.09.2024
Събитието DisruptHR Sofia vol. 2 - изкуството на месец октомври
Интервюта

Събитието DisruptHR Sofia vol. 2 – изкуството на месец октомври

11.09.2024
Честата смяна на работното място - белег на амбиция за развитие или признак за липса на ориентация?
Интервюта

Честата смяна на работното място – белег на амбиция за развитие или признак за липса на ориентация?

19.08.2024
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?