Точно сега вълнението около изкуственият интелект е на най-високо ниво. Всички доставчици на софтуер иска да вярвате, че те имат екип за машинно обучение и най-доброто в своя клас решение за изкуствен интелект. Да, тези възможности са много важни за цялата индустрия и имат голям потенциал.
Успехът на всеки HR инструмент ще зависи от много фактори: точността и пълнотата на неговите алгоритми, лесната употреба на неговите системи и, по-важното, способността му да предоставя така наречените „тесни AI“ – или много специфични решения, които решават вашите проблеми.
Това може да стане само тогава, когато доставчикът разполага с огромно количество данни (за обучение на своята система) и получава много обратна информация за това колко добре работи системата. Ето защо, бариерите за вход ще станат бизнес стратегията и близостта с клиентите, а не просто отличните инженери.
Не си купувайте система, която е черна кутия, ако не можете да потвърдите нейната полза за вашата компания. Решенията на ръководството и хората на всяка компания често се основават на културата, така че ще трябва да отделим време, за да изпробваме тези системи в реалния свят и да ги създадем за най-добро използване.
Например, IBM е прекарала години за оптимизиране на своите компенсационни и кариерни решения на основата на изкуствен интелект за своята компания, култура и бизнес модел. Сега те продават тези инструменти на корпоративни клиенти и откриват, че всяка следваща реализация отваря нови и нови неща, които трябва да бъдат подобрени за тази индустрия, култура или организационни потребности.
Въпреки тези предизвикателства потенциалът на изкуственият интелект е огромен. Компаниите харчат 40-60% от доходите си за заплати, а повечето от тези огромни разходи зависят от управленски решения, които правим интуитивно.
Тъй като системите за изкуствен интелект в областта на управлението на персонала стават все по-интелигентни, по-доказани и по-фокусирани върху конкретни проблеми, ще видим значително подобрение в производителността, ефективността и благосъстоянието на персонала. Ние просто трябва да бъдем търпеливи, будни и да продължим да инвестираме в изкуствен интелект.










