• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Полезно

От първо лице за двете страни на „барикадата“ в конфликтите

Илиян Бойчев - основател и изпълнителен директор на IBTrainings

Редактор От Редактор
16.09.2024
В Полезно, HR Мениджър
Време за четене: 1 минути
A A
0
От първо лице за двете страни на „барикадата“ в конфликтите

Съществува строга зависимост, според която колкото по-голяма е една компания, толкова повече конфликти се зараждат в нея. А един от класическите конфликти често се случва „от двете страни на барикадата“ – между централния офис и регионалните структури, най-вече когато става въпрос за голяма организация. Какво обаче може да направи мениджърът и какво – служителите, за да се разреши конфликтът навреме? Този отговор ни споделя днес Илиян Бойчев – основател и изпълнителен директор на IBTrainings, който има опит в работата си тъкмо и от двете страни – в централен офис и регионална структура.

Още когато започва работа в голяма международна застрахователна компания през 2009 година, Илиян Бойчев забелязва недоволство сред колегите си в регионалните структури

Тогава обаче още не може да осъзнае ясно, че сред въпросните екипи има негласна, а понякога и гласна война с централен офис заради много различните перспективи.

„Регионалните структури обикновено се грижат за продажбите. – разказва експерта. – „И когато аз работех там, имахме задачата да търсим клиенти и да им продаваме нашите застрахователни и животозастрахователни услуги. Работата е доста трудна и в нея трябва да разчиташ почти изцяло на себе си, макар че имаш осигурени необходимите допълнителни ресурси. Именно в такъв момент всъщност започва да се развива грешната теория, че ние носим компанията на гърба си. И това твърдение се оказва основа за обособяването на едната страна на „барикадата“, а причина за него е липсата на информация какво точно правят колегите от централният офис.“

От въпросните ситуации обаче Илиян Бойчев забелязва, че сред регионалните структури започва да се развива вид автономия, нещо като „компания в компанията“, чийто „общ враг“ е централният офис. А тази неприязън се развива още повече особено в моментите, когато се промени нещо в политиката на бонусиране, таргетите се увеличават, а бонусите и комисионните спадат.

След две години работа в регионална структура Илиян Бойчев получава възможността да премине „от другата страна на барикадата“ – в централния офис

И точно тогава започва да забелязва осъзнато ситуацията с възникналите конфликти и реалните перспективи за работа от двете страни:

„Хората в централния офис наистина много работеха и по същия начин развиваха неприязън към регионалните структури, защото това, което най-често чуваха като коментар, е, че колегите им „носят компанията на гърба си“. И бяха прави да се дразнят, защото усилието им да осигурят необходимите ресурси за максимално доброто изпълнение на работата сякаш не се забелязваше.“

Така експертът забелязва и още нещо – в подобна ситуация преобладават нездравословните конфликти, които доста пречат на нормалното протичане на работните процеси, а не здравословните, носещи ползи за тях. А причините за това са по-скоро недостатъчна или никаква информация за дейността, извършвана от другите, развит егоцентризъм, излишно самочувствие и нежелание да се вникне в процесите и проблемите, засягащи работата на колегите.

И тук е изключително важно да се разгледа един основен въпрос:

Какво може да се направи от страна на мениджъра и какво от страна на служителите, за да се разреши конфликтът навреме?

Според Илиян Бойчев е много важно тези конфликти да се хванат в зародиш, защото голяма част от конфликтите могат да се планират. А проблемът може да бъде предотвратен частично или напълно още в процеса на онбординг на даден служител, веднага след като той е постъпил на работа. Защото тъкмо тогава се изгражда моделът на поведение и гледната му точка.

„На мен лично много ми помогна, когато в следващата си работа още през първата седмица работих съвместно с колегите от другите отдели. Тогава се запознах с трудностите при работа, с количеството и сроковете за изпълнение, а това много ми помогна да не развия нездравословното мислене, че едва ли не на моите рамене се крепи всичко, а другите нищо не правят. Във всеки отдел прекарвах между два и три часа, включително в правния отдел, в колцентъра, в маркетинговия отдел.“

На база този си опит експертът Илиян Бойчев съветва мениджърите като вид превантивни мерки да възприемат въпросната практиката и в своите компании, защото по този начин биха могли да намалят нездравословните конфликти.

А по какъв начин мениджърът може да покаже на един новоназначен служител какво правят останалите му колеги от другите отдели?

Според специалиста единият от начините е чрез нотиране. Още от самото начало мениджърът може да изпрати новоназначения служител да наблюдава какво правят колегите от другите отдели или да работи наравно с тях (в зависимост от естеството на работата). Тук е важно обаче и те да бъдат отворени да му покажат.

Друг начин е инициирането на съвместни проекти между хора от различни отдели. Тези проекти дори могат да са неформални като организиране на тийбилдинг, доброволчество или подкрепа на някаква кауза. Най-важното е всички да участват съвместно, тъй като в неформалното общуване хората се опознават в лично и професионално отношение.

Трети начин е мениджърът, е да излъчи своеобразни комитети, които имат за задача да вземат някакви решения, свързани с процесите на работа, с подобряване на средата, с подобряване като цяло на съотношението между усилие и постигнат резултат. Такива комитети могат не само да набелязват проблеми, но и да излъчват решения, както и да ги прилагат в ежедневието.

Какви ползи и негативи може да донесе предприемането на евентуално преместване на „барикадата“ не между колеги и отдели, а между компанията и конкуренцията?

Експертът Илиян Бойчев споделя, че е много важно как се разглежда конкуренцията.

„Тя не бива да се приема като нещо негативно, като „враг“, който заплашва да ни ограби, ощети и т.н., а вместо това като мотиватор да се развиваме, да сме активни и да храним хъса за работа. Затова целта на поставянето на барикадата би била не да направим нещо лошо на конкуренцията, а да повишим качеството на нашата работа. А зад повишеното качество стоят много компоненти.“

Според експерта е много важно да има конкуренция, защото тя ни държи будни. Ако няма, тогава рискуваме да изпаднем в състояние на апатия и летаргия, а това няма да доведе до прогрес. По такъв начин възприемането на конкуренцията би било много здравословно.

Все пак няма нищо лошо да развиваме и добри взаимоотношения с конкуренцията. Има много бизнеси, включително и в сферата на обученията, където хората се конкурират, но и в същото време работят заедно по определени проекти. Един конфликт обаче би объркал нещата, затова е добре да внимаваме.

ЗА АВТОРА

От първо лице за двете страни на „барикадата“ в конфликтите

Илиян Бойчев е основател и изпълнителен директор на IBTrainings. Работейки и учейки, решава да капитализира своите знания и умения и през месец септември 2016 г. Така създава IBTrainings – компания за проекти, обучения, коучинг и консултации, свързани с развитие на екипи. Тя е резултат от работата му първоначално на търговец, а впоследствие и на мениджър. Има над 7-годишен опит в сферата на директните продажби на застрахователни, животозастрахователни и инвестиционни продукти с национални отличия за най-добър търговец за 2010-2011 и VIP Club Membership в Generali Group.
И понеже практиката и теорията вървят ръка за ръка, завършва една бакалавърска и три магистърски степени в Пловдивски университет, ВУЗФ както и MBA в Cotrugli Business School – Croatia.
СподелетеСподелете

Прочетете още

ot poruchka do dostavka
Полезно

От поръчката до доставката: Ежедневните предизвикателства пред един оперативен мениджър в транспорта

01.09.2025
osnovni predizvikatelstva pred menidjurite pri investicionno proektirane
Полезно

Основни предизвикателства пред мениджърите при инвестиционно проектиране и как да ги преодолеем

01.09.2025
Мина Загорова за медиацията
Интервюта

Мина Загорова: Медиацията има огромен, но все още неизползван потенциал в България

13.08.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

здравно застраховане

Грижа за най-ценния ресурс на компанията: допълнителното здравно застраховане

30.10.2025
HR: RUSH FOR PRACTICE

Сезон 7 на „HR: Rush for Practice“ стартира в четири софийски университета през октомври 2025 г.

24.10.2025
Психологическия капитал

Психологическия капитал на служителите – ключът към тяхното благосъстояние и успеха на бизнеса

08.10.2025
ot poruchka do dostavka

От поръчката до доставката: Ежедневните предизвикателства пред един оперативен мениджър в транспорта

01.09.2025
osnovni predizvikatelstva pred menidjurite pri investicionno proektirane

Основни предизвикателства пред мениджърите при инвестиционно проектиране и как да ги преодолеем

01.09.2025
Мина Загорова за медиацията

Мина Загорова: Медиацията има огромен, но все още неизползван потенциал в България

13.08.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
здравно застраховане

Грижа за най-ценния ресурс на компанията: допълнителното здравно застраховане

30.10.2025
HR: RUSH FOR PRACTICE

Сезон 7 на „HR: Rush for Practice“ стартира в четири софийски университета през октомври 2025 г.

24.10.2025
Психологическия капитал

Психологическия капитал на служителите – ключът към тяхното благосъстояние и успеха на бизнеса

08.10.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Винаги активен
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Управление на опциите Управление на услуги Управление на {vendor_count} доставчици Прочетете повече за тези цели
View preferences
{title} {title} {title}
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?