HR МениджърИнтервюта

Digital Employer Branding. Технология за създаване на презентационна страница и за капаните на този процес.

IMG IT Academy

Дигиталната агенция SEOMAX въведе нова услуга в своето портфолио, а именно ,,Digital Employer Branding‘‘  Тя предизвика голям интерес сред служителите в областта на човешките ресурси и маркетинга.

За технологията за създаване на презентационна страница и развиване на работодателската марка, подводните камъни и клопки на този процес ни разказа мениджъра на проекта и управител на дигитална компания SEOMAX г-н Петър Дяксов.

Г-н  Дяксов, вашият екип се занимава с изготвянето на различни  презентационни уебсайтове на компании. Дайте някои съвети на съществуващите и потенциални клиенти. Първо, как да определите типа на презентационна страница?

– Ако сте решили за себе си, че е важно как потенциалните кандидати възприемат вашата компания. Ако се чудите какъв имидж на работодател се създава в тях, при преглед на вашите свободни работни позиции. Или просто искате да създадете корпоративна страница, която да пердстави вашата компания като работодател по най-добрия възможен начин, то трябва да започнете с изграждане на страница за кариери.

За да определите вида на кариерната страница, трябва да съставите списък със задачите, които планирате да решите, благодарение на нейното създаване: формиране на лоялност кандидатите и положителен имидж на работодателя, увеличаване на броя на преглежданията на свободните работни места, привличане на определен сегмент кандидати по професионален признак, ниво на образование и т.н.

Една проста презентационна кариерна страница ще подхожда на тези работодатели, които искат накратко и сбито да разкажат за своята дейност, постиженията и нуждите на компанията. Различни снимки, видео и графики, интересни дизайнерски техники ще привлекат вниманието на кандидатите.

Отделен уебсайт ще бъде най-доброто решение за работодателите, които искат да разкажат по-подробно за дейността си, като се предоставят допълнителни раздели, до които може да се стигне от главната страница. Вниманието на потенциалния кандида, може да бъде привлечено от секция за възможности за кариера в компанията, стажове за млади специалисти или предложения за професионалисти.

А ако имате по-голяма холдингова структура и искате да разделите потока от кандидати, влизащи в основния уебсайт и да предоставите на кандидатите възможност да намерят свободни работни места, съответстващи на техния профил. В същото време да опростите работата с подадените апликации на вашите HR специалисти и да им спестите време.

В този случай вашият избор е професионален уебсайт, който съчетава възможностите на оптималния уебсайт и разпределението на потока от свободни работни места в съответните отдели на вашата компания. Така този уебсайт, ще бъде независим от вашия основен и ще гони целите на работодателската марка и ще обслужва желанията на вашите “клиенти”, които в случая са вашите бъдещи и настоящи служители.

Да приемем, че работодателят се е запознал с всички необходими изисквания, ясно е задал задачите и е избрал подходящия вид кариерна страница. Какво следва?

– И така, от клиентите ние очакваме, че те са определили своите потребности, а от себе си предоставяме съответните възможности. Избирайки тип кариерна страница, която отговаря на вашите нужди, трябва да определите нейната структура – как и какво искате да кажете на света. Ако страницата е проста, вземете чист лист формат А4 и се опитайте да начертаете идеите си върху него. В нашата компания ние сме креативни и се опитваме да експериментираме, така че не се колебайте и дайте воля на фантазията.

Задължителни елементи – лого на фирмата, някои декоративни елементи (снимки, картини, графики и др.) И собствен текст. Искате ли да изпълните мисията на компанията в отделен блок? Моля! Искате да имате карта с градовете на вашата компания? Няма проблем! Планирате да изброите наградите, получени от вашата компания? Чудесно!

Веднага ще насоча вниманието ви към две много важни точки: първо, трябва да има информация за това какво прави вашата компания и кой каните в своите редици. Второ, текстът трябва да е синтезиран. Не забравяйте, че презентационната страница не е страница в списание, 80% пълна с текст и 20% с лого със снимки. Много е важно първата представа за вас като работодател! Ето защо, без значение какви височини достига вашата компания, не е необходимо да говорите за тях в детайли, важно е да се постигне максимално информационно съдържание с минимален обем. И не забравяйте, че не продавате вашите продукти и услуги на вашите клиенти, а се опитвате да привлечете таланти, които ще издигнат компанията ви на друго ниво.

А ако страниците са сложни?

– Тук всичко е почти същото. Но в този случай е важно за клиента да разгледа структурата на страницата. Какви секции иска да представи на нея и каква информация да предаде. А ако сте фокусирани върху създаването на професионален уебсайт, тогава трябва да обърнете внимание на това, коя група свободни работни места ще отговаря най-добре на нуждите на вашата компания.

Три важни елемента за успеха на една кариерна страница: полезност, емоции, дизайн.

Оказва се, че работодателят трябва да мисли всичко, да рисува, да пише?

– Не, не е така! Този предварителен етап на творчеството е необходим, за да могат нашите дизайнери да имат ясна представа за желанията на работодателя и как може най-добре и ефективно да ги оформят. Ако компанията има брандова книга (Brand Book) или други изисквания за брандова идентичност, е важно да го знаем още в самото начало. Лога, текстове, снимки, видеа и други материали, необходими за започване на работа по създаването на оформлението, е важно да ни бъдат предоставени още в самото начало или да бъде уточнено кога ще бъдат готови. По този начин работата протича по-плавно и намалява вероятността от забавяне на проекта.

Тук веднага ще допълня, че имаме различни варианти за работа с клиенти. Ако работодателят иска някой да извърши цялата тази предварителна работа за него, тогава нашите дизайнери или копирайтъри ще се радват да помогнат. Доверете се на професионалистите, ние знаем как да подчертаем вашата уникалност, но за това ни помогнете да научим повече за вас.

Каква информация трябва да даде клиентът, за да може най-добре да си представите как да изглежда сайта?

– Дизайнът на корпоративната страница може да бъде разделен на три блока. Първият съдържа полезна информация за кандидатите на компанията. Както показват социологическите проучвания, на търсещите работа винаги е интересно да видят на страницата на компанията нейната мисия, ценности, структура, история, адреси на офиси и клонове, както и информация за марката/ите.

Вторият блок е емоционален компонент, който ще позволи на кандидата да си се представи като член на екипа. Това са ярки снимки, любопитни факти от живота на компанията, истории за успех, където в оживен език служителите разказват как могат да растат в рамките на тази компания. На този етап са добре дошли всички нестандартни варианти: снимки, видеоклипове, карикатури, интервюта с представители на компанията или игри.

Третият блок е действителният дизайн на страницата, в оформлението, на който помагаме на работодателя или, ако той желае, да реализира идеите на неговите дизайнери. Във всеки случай, корпоративният стил трябва да отразява стила на компанията и да се фокусира върху целевата аудитория. Ако изборът се провежда сред младите хора, тогава дизайнът трябва да е близък по дух към тази конкретна група. Ако аудиторията на компанията вече са завършени специалисти, тогава дизайнът може да бъде по-спокоен и лаконичен.

Не трябва да дублирате корпоративния сайт!

Разкажете ни за вариантите на оформление на корпоративната страница

– Има много възможности за дизайн. Това може да се види на страниците, представени на нашия уебсайт. Можете също да видите примерите в инструкциите. Съществуват различни решения с популярни интерактивни карти, които показват местоположението на клоновете и седалищата на фирмите. Избирайки на картата своя град, кандидатът ще види адреса на филиала, както и ще узнае има ли свободни работни места.

Видеоклиповете и снимките ще помогнат за привличането на вниманието на потенциалните кандидати. Ако компанията няма готово решение, тогава нашите дизайнери със сигурност ще помогнат: ние се опитваме да дадем уникален стил на всяка страница. И още. Съставяйки бриф, полезно е да ни изпратите добри примери на уебсайтове, които се харесват от управата на компанията, от HR или маркетинг отдела. Това зависи изцяло от човека или екипа, който взима решенията по изработката на уебсайта или отделната страница. Това не означава, че страницата ви ще изглежда така, просто дава на дизайнерите насока. Понеже представата за “изчистен дизайн“ за едни, може да е много различна за други.

Има ли някакви капани, някои подводни камъни, за които трябва да се помни, когато се подготвят материали за създаване на кариерна страница?

– Първо, важно е да разберете защо вашата компания се нуждае от тази услуга. В крайна сметка, дизайнът на страницата винаги зависи от целите на компанията.

Второ, не се опитвайте да дублирате корпоративния си уебсайт. Необходимо е да се разбере, че кариерната страница е продукт, фокусиран върху решаване на задачите на HR отдела. Простото пренаписване на корпоративния уебсайт е неефективно. Необходимо е да се трансформира информацията, визуална и текстова, от гледна точка на кандидатстващата аудитория. Трябва да разберете, че търсещите работа ще видят вашата компания не като бизнес, а като потенциален работодател.

Трето – не забравяйте, че „въздухът“ е необходим не само за човешкото съществуване, но и за активния живот на вашата презентационна страница! Следователно, не е необходимо да се опитвате да публикувате в нея възможно най-много информация. Не забравяйте, че това е имиджова страница, така че първият импулс, първото възприятие е важно, и чак след това кандидатът решава дали да се запознае с вашите свободни места.

Четвърто – попълвайки брифа, имайте предвид, че ще ви бъдат необходими лога във вектора (.eps), търговска марка, картинки, цифрови снимки, текстове към секциите – основните материали, необходими за създаване на оформлението. Ако имате видео за компанията, тогава може да бъде вградено в уебсайта директно от YouTube. Но не забравяйте, че видеата ви, трябва да ви покажат в най-добрата ви светлина от гледна точка на работодател, а не на производител на конкретен продукт.

Пето, когато започнете да се подготвяте за създаване на кариерна страница или отделен уебсайт, трябва да си предвидите време за изпълнение, понеже самата работа по проекта може да бъде в рамките на 2-4 седмици, но обсъждане и промените може да забавят финализирането проекта.

Дигитална агенция SEOMAX предоставя цялостни решения за развитие на всеки бранд в Интернет – изработка на уебсайтове, създаване на уникална визуална идентичност, дизайн, онлайн реклама, SEO оптимизация и изграждане на цялостна дигитална маркетингова стратегия за вашия бизнес.

 

Digital Agency SEOMAX
Тагове
Покажи повече

HR Мениджър

HR Мениджър е специализиран интернет ресурс насочен към предоставяне на актуална информация в областта на мениджмънта и управлението на човешките ресурси, както и полезни съвети и насоки към младите специалисти, които търсят професионална реализация.

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close