Стюардите на Air Transat отхвърлиха предложено предварително трудово споразумение с въпросната компания, съобщиха от профсъюза. По този начин те поставиха нови искания за по-високо заплащане и дори заплашиха със стачка в периода на голямото пътуване след празниците.
Профсъюзът, представляващ 18 500 стюарди в Канада, заяви, че една от основните причини за отхвърлянето на споразумението е, че възнагражденията не са били съобразени с по-високите разходи за живот
Профсъюзите в авиокосмическия и други сектори постигат успехи по отношение на заплатите на фона на свития пазар на труда и нарастващата инфлация, която се отразява на джоба.
Стюардите в Канада и САЩ се опитват да прекратят практиката да не им се заплаща времето, прекарано в чакане на летището преди и между полетите.
Air Transat и 2100 стюарди се връщат към преговорите още в първата седмица на януари, след като 98% от гласувалите членове отхвърлиха постигнатото през декември споразумение. Информацията се съобщава в прессъобщение на Канадския профсъюз на държавните служители.
В края на ноември стюардесите на Air Transat гласуваха за упълномощаване на мандат, който им позволява да стачкуват със 72-часово предизвестие
Най-ранната възможна стачка може да се проведе едва в петък, въпреки че все още не е отправено предизвестие. Говорителят на Air Transat Жули Ламонтан сподели в съобщение:
„Разочаровани сме от този резултат, тъй като бяхме уверени, че предварителното споразумение ще бъде прието от по-голямата част от нашите стюардеси. Продължаваме преговорите, като целта ни остава да намерим общ език възможно най-скоро.“
Миналия месец стюардите в Southwest Airlines гласуваха против петгодишен договор, който щеше да ги превърне в най-високоплатения кабинен екипаж в бранша, но не включваше компенсация за времето, прекарано извън самолетния борд.
В същото време споразумението на служителите с Air Transat предлагаше увеличение на заплатите с около 18% за пет години.
Според информационните материали на кабинния екипаж отхвърленият договор е предвиждал на стюардите да се изплаща минималната канадска почасова заплата от 16,65 канадски долара за един час в престой извън самолетния борд, тоест от понастоящем неплатеното време.
В момента повечето стюарди получават заплащане само за времето, през което самолетът е в движение. Delta Air Lines е единственият американски превозвач, който заплаща на стюардите си времето преди качване на борда.