• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR ClubVIP
  • Абонамент
  • Стани автор
Няма резултати
Вижте всички резултати
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър Digital HR

HR бранда и социалните медии

HR Мениджър От HR Мениджър
07.12.2022
В Digital HR, HR Мениджър
Време за четене: 1 минута
A A
0
hr brand and social media

„Вашият HR бранд не е това, което казвате за него. Това е, което говорят за вас вашите хора“. – това е вярно, но сега е важно и: „Вашият HR бранд е също това, което Google казва за вас“.

Съвременните организации по света все повече използват възможностите на социалните медии, за да засилят своят HR-бранд. Милиони хора и компании са активни участници в социалните мрежи. Според проучване на Burson-Marsteller, половината от списъка с компании от „Fortune 100“ използват акаунт в Twitter, 38% имат корпоративен блог (проучване на финансовия сектор).

В същото време огромната популярност на социалните медии поражда сериозни проблеми при управление репутацията на компанията. Днес корпоративните марки (и най-вече HR-бранд) живеят в движеща се, бързо променяща се онлайн екосистема и тяхната репутация може да бъде подобрена или дискредитирана само с едно натискане на бутона.

Неотдавнашно проучване, проведено от Right Management, потвърди, че кандидатите използват социалните мрежи за оценка на потенциалните работодатели, 31% от анкетираните казват, че винаги използват социалните медии, за да определят перспективите за работа в компанията и отношението към служителите. Ето защо днес е трудно да се подценява приносът на работата със социалните медии при формирането на силен HR бранд, особено за младите хора.

Специалистите препоръчват следните мерки за насърчаване на конструктивното използване на социалните мрежи.

  • Ясно разбиране и формулиране целите на компанията. Класическа грешка се прави от компании, които започват да бъдат активни в мрежовото пространство, без да имат точна представа за това, което се опитват да постигнат. Ако се ръководите само от съображението, че блоговете и социалните мрежи са модерни, можете да си направите повече вреда, отколкото полза.
  • Участие на служителите в ефективното използване на социалните медии и обмяната на опит в тази област. Хората, като правило, с удоволствие обсъждат успехите си, така че ще им бъде лесно да опишат как използват онлайн средствата за комуникация по нови начини, например да привличат клиенти, да подобряват качеството на услугите или да работят с възражения. Допълнителен ефект ще бъде обявяването на конкурс за служители на най-ярките и иновативни идеи.
  • Подкрепа за вътрешни експерти. Необходимо е да се насърчават служителите, които редовно използват социалните мрежи в работата си и са готови да обсъждат и демонстрират как се прави това.
  • Участие на служителите в управлението на компанията. В социалните медии винаги ще са по-успешни компаниите, чиито служители участват в разработването и действително прилагат на практика насоките на компанията. Политиката на компанията трябва да бъде достатъчно гъвкава, за да може да се променя и развива, включително като взема предвид обратната връзка, предоставена от социалните медии.

Социалните медии предполагат откритост, автентичност и истинност. Вместо да четат официална информация за историята и успеха на компанията, кандидатите искат да чуят истински истории, разказвани от истински хора за реалната им ежедневна работа, с всички плюсове и минуси. Фирми, които изграждат свое собствено онлайн пространство, където говорят за това как работят, печелят.

Водещите експерти в областта на HR-брандинга са убедени, че до 2020 г. онлайн риалити шоуто ще стане неразделна част от процеса на набиране на персонал. Уеб камери ще дадат достъп до ежедневието и културата на компанията, а кандидатите ще бъдат поканени да участват в решаването на проблеми на потенциалното работно място.

За съжаление, днес много компании все още не са готови за такава откритост и освен това често не обръщат достатъчно внимание дори на такъв очевиден инструмент в изграждането на външен HR бранд като присъствието на секцията „Кариера / Позиции в корпоративния сайт“. Ако преминете през сайтовете на наши и дори някои международни компании, ще забележите, че информацията в този раздел често липсва или е подадена накратко и сухо. Добър пример е Microsoft.

Тя е създала отделен раздел careers.microsoft.com, който може да бъде лесно достъпен от главната страница на компанията (връзката към него се очаква да бъде в долния десен ъгъл на сайта). В допълнение към свободните работни места, можете да се запознаете с културата и структурата на компанията, да видите наградите на компанията като работодател, да чуете обръщение на президента на компанията, да прочетете HR-блога с линкове към видеоклиповете на служителите на компанията в YouTube и др.

 

 

СподелетеСподелете

Още публикации

predpochitaniyata na klientite metodite na obuchenie daniela dimitrova hr manager
HR Мениджър

Как предпочитанията на клиентите влияят на методите на обучение на персонала?

27.03.2023
0 5 prioriteta tehnologichni vavedeniya hr manager
Digital HR

Кои са 5-те приоритета на HR мениджърите при условия на бързи технологични въведения в сектора?

24.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager
Интервюта

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023
stefano pinato hr manager

Какви промени при допълнителните придобивки през 2023 г. наблюдават експертите от Италия?

30.03.2023
d r plamen dimitrov hr manager

Д-р Пламен Димитров е новият ни автор в HR Manager

29.03.2023
Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023 Digital4Burgas 2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

0 dimitrov plamen psihologicheskata ustojchivost hr manager

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

06.03.2023
00 obratna vrauzka aleksandar baldjiev hr manager

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

15.03.2023
00 izkustveniya intelekt boyko prodanov hr manager

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

23.03.2023
0 naj dobar rabotodatel hr manager

По време на тържествена церемония бяха отличени най-добрите работодатели у нас

14.03.2023
dobrata volya silnoto jelanie profesiite antoniya damyanova hr manager

Само добрата воля и силното желание да се учиш непрестанно, са достатъчни, за да се справиш в голяма част от професиите

20.03.2023
00 tihata zaguba na personal hr manager

Как HR мениджърът може да предотврати тихата загуба на персонал?

16.03.2023

Най-популярни статии

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Новините за масови съкращения и идваща рецесия не спомагат за увеличаване на трудовата мобилност.

Едно от най-важните неща е новият служител да „пасне“ на екипната ценностна система

Университетите се готвят за обучение в професии като “оператор на дрон”, „треньор на изкуствен интелект”, „архитект на виртуална реалност“

Важно е хората да бъдат обучавани, независимо от кое поколение са.

Защо е важно разговорите за изкуствения интелект да се водят след въвеждането му в работата?

Последни HR Новини

ravenstvo mejdu polovete hr manager

Кога може да се постигне равенство между половете по отношение на заплащането в страните по света?

31.03.2023
nacionalcareerdays2023

Стартира най-голямото кариерно изложение НАЦИОНАЛНИ ДНИ НА КАРИЕРАТА 2023

31.03.2023
employer branding forum banner hr manager

Как да изградим успешен имидж и кои са факторите за изграждане на силен работодателски бранд?

30.03.2023
prozrachnost na zaplashtaneto hr manager

Европейският парламент прие нови мерки за прозрачност на заплащането при мъжете и жените

30.03.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития
  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Събития

Списание "HR Мениджър" vol1​

hrmanager-2022-cover

Онлайн медия и списание „HR Мениджър“

Абонамент новини!
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
    • HR Хумор
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Club
  • Абонамент
  • Стани автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?