Автентичността, емпатията и любопитството са в основата на изграждането на силни взаимоотношения в екипа. Като подхождате към всяко взаимодействие с отворено съзнание и желание да разберете уникалните нужди и предизвикателства пред служителите си, можете да укрепите доверието и надеждността, необходими за постигане на организационен успех.
Балансът между автентичност и адаптивност
Основната идея е да бъдете себе си, като същевременно се адаптирате към другите. Тоест, да съблюдавате своите принципи, но и да се адаптирате към средата и да посрещате хората там, където са.
Въпросният баланс между автентичност и адаптивност е от решаващо значение за изграждането на значими връзки с хората от екипа ви от различните нива в организацията.
Затова слушайте активно и внимателно по време на разговорите си със служители или партньори. Поддържайте зрителен контакт, не се разсейвайте и използвайте езика на тялото, за да убедите в своята ангажираност и интерес към гледната точка, проблеми и цели на събеседника. От време на време преразказвайте основните им доводи, за да сте сигурни, че сте уловили точно посланието им.
Не се притеснявайте да задавате обмислени въпроси, за да насърчите служителите или партньорите си да споделят всичко, което желаят. Използвайте проучващи въпроси, за да получите по-добра представа за техните нужди и притеснения.
Изразявайте се ясно и кратко, като избягвате жаргон или специфична и неразбираема HR терминология, който може да обърка или отчужди събеседника ви. Покажете съпричастност, дори и да не сте съгласни с него.
Адаптирайте стила си на общуване към предпочитанията и индивидуалността на отделните хора
Същевременно останете верни на своята автентична същност. Ако, например, даден служител предпочита директна, ориентирана към действие комуникация, съсредоточете се върху представянето на ключови моменти и изпълними стъпки.
Подхождайте позитивно към всяко взаимодействие, като приемате най-доброто у другите и се фокусирате върху намирането на взаимноизгодни решения. В трудни ситуации поддържайте конструктивно отношение и търсете възможности за сътрудничество и решаване на проблеми.
Активно търсете обратна връзка и информация от служителите и партньорите, за да демонстрирате отвореността си към техните идеи и желанието си да си сътрудничите. Редовно се интересувайте за техните мисли и мнения относно инициативи, стратегии и предизвикателства в областта на човешките ресурси.
Изключително е важно като мениджър да изпълнявате последователно поетите ангажименти, за да изградите доверие в отношенията си със служителите. Когато се съгласявате да предприемете действие по даден казус, стремете се да изпълните обещанието си. Ако срещнете трудности или се случва непредвидено забавяне, уведомете служителя или партньора си за ситуацията. Ако и той е съгласен, започнете да работите заедно, за да намерите нов начин на действие.
Признайте и отпразнувайте победите и приноса на служителите към бизнеса ви. По този начин ще насърчите чувството за обща цел и най-вече – усещането за принадлежност. Признавайте постиженията им на глас по време на екипни срещи, разпространете с имейли до колегите в цялата компания или изпратете поздравителен адрес до човека.
Инвестирайте време и усилия в създаването на стабилни взаимоотношения с хората си, особено в моментите, когато налице няма неотложни проблеми или проекти
Като постоянно демонстрирате ангажираността си и искрената си загриженост за техния успех, можете да изградите солидни и трайни взаимоотношения, които устояват на предизвикателствата и водят до дългосрочни резултати.