HR НовиниАкценти

За да не се стига до ликвидация на фирма – ето как да управлявате дълговете си

IMG IT Academy

Дори и на най-успешните бизнеси и мениджъри се случва да имат дългове. Това е нещо нормално, но изисква добър опит и умения за управление на приходите и разходите, така че да не сте стигне до ликвидация на фирма, а напротив – тя да расте и расте с всеки изминал ден.

Ето няколко съвета за управляване на дълговете на една компания.

Планирайте предварително стартовите си разходи, за да не се стига до ликвидация на фирма

Един от най-често срещаните рискове, които новите собственици на компании правят е, че не започват с достатъчно пари, за да покрият разходите си в ранната фаза. Това води до натрупване на дългове, преди дори да бъдат спечелени пари.

Изключително важно е да имате бизнес план, преди да стартирате. Определете разходите си и колко време смятате, че ще отнеме, преди бизнесът ви да започне да генерира положителен паричен поток. Подгответе се за неочаквани сценарии, като по-високи от очакваните разходи и по-ниски продажби.

Това ще ви помогне да решите колко капитал трябва да имате на разположение, когато стартирате новия си бизнес. В идеалния случай трябва да се стремите да имате финансиране поне за първата си година на работа. Съставете бюджет и го следете стриктно. Изчерпването на пари в брой може да ви принуди да се обърнете към опции за дълг с висока цена, които не са препоръчителни.

Бъдете готови да сте без заплата

При повечето стартиращи компании има голям шанс основателят или директорът да не получава заплата поне първите няколко месеца или дори една година. Тук проблемът е как да се справите както с личните си разходи, така и с бизнес разходите си.

Първо, не смесвайте лични и бизнес финанси. Отворете отделни банкови сметки, една за вашия бизнес и една за вас. Дори е разумно тези сметки да са в различни банки. Причината е, че ако имате бизнес заем, кредиторът ви може да получи правото да тегли автоматично от личната ви банкова сметка чрез нещо, известно като „право на компенсиране“.

Във връзка с това, дръжте дълговете на бизнеса отделно от личните. Кандидатствайте за отделна кредитна карта за вашия бизнес, за да избегнете натрупването на лични дългове с бизнес разходи.

Не забравяйте данъчните си задължения, ако искате да избегнете ликвидация на фирма

Друга форма на нежелан дълг е данъчният такъв. Това е проблем, с който се сблъскват много компании. Ако имате служители или събирате данък върху продажбите, вие отговаряте за плащания на осигуровки, ставки и други важни пера.

Едно от първите неща, които собствениците на малкия бизнес често правят, когато не разполагат с пари в брой, е да отложат извършването на задължителните си данъчни плащания. Обикновено тази практика не води до добри резултати.

Използвайте дълга като инвестиция

Въпреки че дългът обикновено се разглежда като нещо отрицателно, ако се използва разумно, той може да бъде чудесен инструмент за вашия бизнес. Преди да вземете пари назаем, уверете се, че имате план. Каква ще бъде възвръщаемостта на дълга, който поемате? Например, ако нямате пари в брой, но трябва да направите скъпа покупка като нова софтуерна програма, помислете. Направили ли сте всичките си изследвания? Тази нова програма ще ви даде ли повече в замяна от това, което ще харчите за нея? Приложете същия подход за закупуване на нови инвентари, като се уверите, че получавате точно толкова, колкото сте изчислили, че можете да продадете.

Проучете различни възможности за финансиране като лизинг или вземания, които позволяват по-голяма стабилност, отколкото използването на вашата кредитна линия. И винаги имайте бизнес план, който отговаря за изплащането на дълга.

Намалете ненужните разходи

Прегледайте методите за закупуване, системата за инвентаризация и разходите за доставка за вашия бизнес. След като прегледате всички разходи, пренапишете бюджета си за бъдещи харчове. Определете как да намалите плащанията, които не са необходими.

Потърсете и разходи, които допълнително ви дължат в дългове. Допълнителните разходи могат да включват ежеседмично почистване, ново оборудване и някои офис консумативи. Може да е неприятно да се лишите тези елементи, но когато се върнете към добро финансово здраве, ще ги имате отново. И помнете, че само такъв подход ще ви спаси от ликвидация на фирма и ще помогне на бизнеса ви да процъфтява!

 

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close