HR ЕкспертСтатии

Уволнение и инвестиране в служителя

IMG IT Academy

Уволнението винаги е стрес за компанията и за служителя, независимо по каква причина компанията се разделя с лицето. С помощта на система за автоматизация превръщате целия му професионален път в проследима автобиография с индикатори за възходи, падения, критерии и причини.

С помощта на автоматизацията можете да сведете до минимум загубите при уволнение, когато става въпрос за раздяла с ценен служител. В него са инвестирани време, пари и работа на още няколко ценни специалисти, които първо създадоха стратегия за неговото популяризиране в полза на компанията и след това подкрепиха този път. До голяма степен поради страха от напускане на служителя, компанията не инвестира достатъчно във всеки отделен служител, като се лишава от своите предимства. Разбира се, уволнението е неудобство, но има предимства, които остават в компанията.

Например:

  1. При наемане се определят компетенциите, на които служителят трябва да съответства. В хода на своята работа тези компетенции се разширяват, придобиват ясни очертания и поради факта, че всички данни се съдържат в системата – техният списък не се губи, тоест отделът по човешки ресурси може да намали времето, необходимо за формиране на описанието за свободната длъжност;
  2. За служителят вече е разработена програма за развитие, той е минал по някакъв път, той е тестван и признат за ефективен, така че работодателят получава два ясно описани профила – този, който е бил при приемането на служителя, и този, който е останал след неговото напускане. Остават и две програми – пълната и частта, която вече е премината от служителя. Програмата може да бъде адаптирана (което е много по-лесно, отколкото да напишете нова) за нов служител. Компанията получава възможност за допълнително тестване на адаптационната програма, дали тя работи. Откриват се грешки или се оптимизира програмата.
  3. Всички данни за служителите се съхраняват в базата данни, включително списък и резултати от курсове за повишаване на квалификацията. Неефективните вече са изключени от програмата, така че тази част от работата не е загубена.
  4. Можете да предоставите на служителя всички данни, от които той се нуждае, без да отделяте много време за това, което от своя страна ще повиши нивото „employee experience“ на компанията по отзиви на бивши служители на пазара.
  5. Customer experience е надеждно защитен с HRMS, като дори ако служителят е уволнен, а клиентът е недоволен, имате всички данни за проблема (кой е работил, къде, кога) и ще предоставите на важния потребител всички данни, за да разрешите конфликта.
  6. Анализ на резултатите и на какъв етап (изпитателен период / работа) служителят е напуснал компанията остава в компанията, както и причината за напускането / уволнението.
  7. Въз основа на анализа на цялата информация можем да направим извод кой е най-добрият профил, подходящ за определена позиция.

Както знаете, всяка промяна в екипа отслабва отдела за известно време (формула forming-storming-performing), обаче, в резултат на внимателно събиране на данни в HRMS, компанията няма да бъде в етап storming за дълго време – портретът на точния човек в хода на развитието на миналото е представен по-ясно, т.е. програмата за развитие е готова, отзивите са събрани и се формира ясна картина.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close