HR ЕкспертСтатии

Управление очакванията на ръководителите. Правилото на сламката

IMG IT Academy

Знаете ли поговорката „ Ако знаеше къде ще паднеш, сламки щеше да си постелиш“? Разбира се, е невъзможно да предскажеш всички варианти на форсмажорни обстоятелства. Но в някои най-очевидни места „сламка да си постелиш“ предварително е напълно реално, дори необходимо. „Правилото на сламката“ дава отговор на въпроса, как да предпазите ръководителя от сюрпризи, ако вие самите не сте застраховани от тях. Давайки обещания на ръководителя, както по отношение на обемите, така и за сроковете, винаги си оставяйте малко застрахователен фонд. В България рядко нещо върви по план. Партньорите и доставчиците, давайки ви общания, могат умишлено или не умишлено да направят некоректни прогнози.

За да изпълните „правилата на сламката“ е  много важно вниманието към детайлите  и способността да се предвидят потенциални проблеми. Тази способност се формира с опит. Ще напомним една банална, но доста работеща истина: младите служители трябва да се обръщат към по-опитни служители за сюрпризите, които биха могли да ги изнедадат в процеса на изпълнение на заданието. Например, опитните специалисти винаги са готови да предоставят информация по въпроса, защото специално събират необходимата информация. Опитният секретар запазва на шефа още един билет за следващия полет, знаейки, че  могат да го задържат неотложни дела.

„Правилото на сламката“ препоръчва:

  • Да предвидите допълнително време извън разчетеното;
  • „Не лежете“ на обявените разчетни цифри;
  • Имайте каталог на източниците на информация, от който може да възникне необходимост ( например, да запазите визитки на специални полезни хора, да добавите в „избрано“ адреси на потенциално полезни сайтове);
  • Дублирайте важните ресурси ( например, правете всяка вечер резервни копия на компютърни данни).

За да се избегне възникването на форс-мажорни обстоятелства е много полезно да проверявате получил ли е ръководителя изпратената от вас информация. В такава ситуация е почти невъзможно да убедите началника, че не сте забравили за поставената му задача.

„Правилото на сламката“ препоръчва да не се забравя за това, че във всеки един момент всичко може да се случи. Оставете достатъчно време и средства за непредвидени случаи, запазете и дублирайте важната информация, проверете отново пристигнала ли е информацията.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close