HR Хумор

Правила за използване на хумор в управлението на персонала

IMG IT Academy

Избягвайте онези, които се опитват да подкопаят вашата вяра в себе си. Тази черта е характерна за малките хора. Великият човек, напротив, ви внущава чувството, че и вие можете да станете велик “ –  Марк Твен.

Хуморът често се използва като разрушително оръжие. То въздейства на хората толкова болезнено, че понякога просто отказваме да използваме това ефективно средство за въздействие.

Някои хора са надарени от природата с този дар на общуване, а някои смятат, че са лишени от чувство за хумор. Можете обаче да научите всичко, дори и умението да се шегувате. Опитайте с тези указания.

Първо изискване. Можете да се смеете на отделна черта на характера, на конкретен акт или изявление на подчинен. Човек никога не трябва да се подиграва на личността на човек. Недопустимо е да се използва хитростта на безпринципните хора, вместо да опровергавате аргументите на събеседника, да го клеветите и осмивате.

Второ. Не трябва да се смеете на факта, че човек не може да го поправи. Усмивката не е приемлива и още повече шега за необичайното име на подчинения, неговата физическа слабост, болест, пълнота, необичайни пропорции на тялото, заекване. Недопустимо е да се подигравате с обекта на симпатия или любовта на подчинен.

Трето. Не се препоръчва да сте първият, който се смее на собствената си шега. Разказвайки забавен епизод, ръководителят трябва да остане, ако е възможно, сдържан, в противен случай той ще демонстрира ясно позитивно отношение към собственият си хумор, ще я рецитира като нещо изненадващо остроумно. И може да предизвика реакция, противоположна на очакваната.

Чувството за комично възниква, когато анекдота свърши, историята противоречи на казаното преди, когато завършекът или заключението е неочаквано. Колкото по-вероятната прогноза противоречи на действителния ход на събитията, толкова по-силна е емоционалната реакция.

Когато ръководителят започне да се смее по-рано, той неволно подготвя съответната прогноза на публиката. Ефектът от комичното драстично намалява. „Ако искате да предизвикате сълзи, плачете. Но ако искате да се забавлявате, не можете да се смеете сами ”, казва италианска поговорка.

Четвърто. Грубата вулгарна шега е неприемлива. Тя е следствие от ниската култура на лидера, подценяването и неуважението към личността на подчинените, резултат от назиданието, което няма нищо общо с остроумието. Вулгарната и грубата шега води до траен конфликт между шефа и подчинения. Безхаберието болезнено засяга хората, провокира ги към сериозен конфликт с колеги и ръководители.

Пето. Не бива да се смеете на случайността, да се подигравате с неволната пропуска на подчинения, неговата забрава, неудобството. Такъв хумор може да навреди, да предизвика конфликт с ръководителя. За да избегнете грешки, е необходимо да се прави разлика между комично и смешно. И това не е едно и също нещо.

Недостатъците са произволни, повърхностни и особено лесно отстраними; те не могат и не трябва да бъдат обект на подигравки. В крайна сметка, ако не съзнателни, достатъчно е да ги посочите внимателно.

Шесто. По-добре е да облечете шега и хумор под формата на приятелска критика, нежен укор, но в никакъв случай не присмех, наказание. Иронията и подигравките могат сериозно да наранят такъв човек, можете да укрепите комплекса, който вече съществува в него, да предизвикате или да влошите конфликта с ръководителя.

Сатирата е форма на отричане и осъждане. Прилагането на сатирични подигравки към някого е доста тежко наказание. Може да предизвика чувства на унижение, срам, негодувание. Шегата в този случай трябва задължително да съдържа елементи на приятелска и мека критика, което ще бъде укор, а не наказание.

Седмо. Позволявайки си да се шегувате с хората, трябва да сте подготвени за факта, че рано или късно шега ще бъде чута по ваш адрес, и в този случай да се сърдите или да приложите административни наказания е недопустимо. Единствената правилна реакция на шефа е да се смее на себе си заедно със своите подчинени.

Човек винаги трябва да е готов да отговори на остротата, да не се страхува първо да се смее на собствения си провал или грешка (това е своеобразен вид самозащита), да подкрепя и насочва хумора на подчинените си, а не да спира желанието им да се шегуват. Шегата над самия себе си е отлична форма на самозащита.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close