• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Нова работа: 5 правила за адаптация

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Ресурси, Адаптация на персонала
Време за четене: 1 минути
A A
0
pravila za adaptatsia hrmanager.bg

И така, намерихте си нова работа по ваш вкус, харесахте работодателя, той също ви хареса, всички етапи на интервютата са завършени, въпросите със заплатата и работния график са решени и утре се премествате в ново място. Вълнуващо, нали? Не по-малко от преди интервюто, а по-скоро дори повече. Все пак трябва да се срещнете не с един HR мениджър, а с 5-10-15-50 различни хора. И искате да им се харесате.

В първия ден на нова работа човек се опитва да разбере кое какво е. Да разберете всичко за задълженията си, да научите имената на колегите, да разберете например къде се намира принтерът. Някои организационни въпроси трябва да бъдат изяснени предварително: има ли дрескод в компанията, какви документи трябва да носите със себе си, какъв график и колко време ще ви трябва да стигнете до офиса. Препоръчително е да се вземат предвид времето и задръстванията, защото закъснението в самото начало при ново трудово правоотношение би било крайно неприлично.

Питайте

Новият служител е представен на екипа от ръководителя, който прави и кратка обиколка на офиса. Ако по някаква причина това не се случи, не се колебайте да се представите. Опитайте се да запомните имената на новите си колеги. Ако не се получи няма значение, попитайте отново.

Като цяло, първата седмица или две, не се колебайте да задавате въпроси по всеки повод. Чисто по практически причини трябва да разберете къде са тоалетната и кухнята. След това, имената на всички колеги. След това,  технически точки, които се отнасят до работата. Колкото повече питате, толкова по-заинтересовани ще изглеждате. И толкова по-лесно ще ви бъде да изпълнявате работните си задължения в бъдеще.

Можете да питате всеки и всичко. Имате тази възможност само докато сте начинаещ. Така че използвайте го.

Голямото количество информация през първата седмица или месец на нова работа е много силен стресов фактор, смятат психолозите. Ще бъде по-лесно да се справите с новите факти, ако някои от тях бъдат записани. Това е много по-добре, отколкото да попитате колега 10 пъти това, което не можете да си запомните.

Използвайте паузите

Опитайте в първия ден да научите за негласните правила, които съществуват в компанията. Например, къде е обичайно да се вечеря, кого да попитам за съвет как да празнуваме рождени дни. Не, не е нужно да говорите за това по време на работния процес. Ако всички ходят в кафене за обяд, отидете в това кафене с колегите. Ако се хранят в кухнята на офиса, яжте там. Кратки почивки, кафе паузи, обяд, вечеря са чудесен шанс за контакт с нови хора.

Първо се опитайте да не говорите на лични теми. Повече за работата и правилата на компанията. Въпреки че, ако питат, отговорете. Не се опитвайте да разкажете всичко за себе си наведнъж. Повече слушайте.

Не показвайте, че сте по-добри от другите в нещо. Ако това е така, колегите сами ще разберат това след време. Избягвайте истории като „но на последната ми работа…“ Това не е интересно за никого. Вместо това попитайте кой е работил на вашата позиция преди вас и защо са напуснал. Ще бъде добре да се знае.

Не се опитвайте да се харесате

Може би някой от новите ви колеги ще стане ваш близък приятел. Или може би не. В крайна сметка сте тук да работите, а не да се сприятелявате. Така че не се опитвайте да се харесате на всички.

Не е нужно да следвате заповедите на всички. Трябва добре да разбирате задълженията си. Въпреки че, ако не е трудно да се помогне, съгласете се. Тоест веднага определете рамката за това какво може да ви бъде поискано и какво не.

Най-вероятно в екипа ще има хора, на които няма да им пука за вас, които ще „гледат през вас“ и дори няма да преместят стол по ваше желание. Е, това е тяхно право. Игнорирайте това колкото е възможно повече. Вероятно е с течение на времето те да променят мнението си за вас.

Разберете кой в ​​екипа е авторитетът. Опитайте се да установите контакт с него: не е задължително приятелство, просто се опознайте, запомнете името и елате за съвет няколко пъти. Това привлича хората, така ще получите негласната му подкрепа.

Имайте предвид, че появата ви за колектива също е стресираща. Взаимодействието тук е установено отдавна и е ясно за всички и изведнъж се появява нов, от който не се знае какво да се очаква. Можете да се сблъскате с отхвърляне, агресия, трябва да сте подготвени за това. Можете да се борите с тях само с търпение, усмивка и липса на нервност. И качествено изпълнение на задълженията си, разбира се.

Наблюдавайте

Не всичко може да се разбере в разговор. През първите месец-два наблюдавайте колегите си, как и в какви ситуации се държат, как решават проблеми. Това е необходимо, за да научите всичко за традициите, правилата на компанията и екипа.

В началото не измисляйте нищо революционно. Не организирайте ненужен стрес за екипа. Не идвайте в нов офис с вашия устав.

Търсете обратна връзка

След месец-два попитайте ръководството, HR мениджъра и колегите за мнение за вашата работа. Обратната връзка помага да се оценят вашите успехи и грешки, перспективи, а също така още веднъж подчертава интереса ви към тази работа.

Неслучайно изпитателния срок продължава средно 3 месеца. Толкова е необходимо един служител да разбере всичко за новия екип, а екипът трябва да разбере всичко за новия служител. По това време вече ще имате общи задачи, интереси, шеги, разбирани само от тесния ви кръг. Ако издържите този период, можете с увереност да кажете, че сте се адаптирали успешно.

СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?