HR ЕкспертHR Мениджър

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Десислава Авджиева

IMG IT Academy

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Замисляли ли сте се някога как личния бранд влияе на бизнеса, за който работите или който управлявате? Всъщност какво е личен бранд?! Това е представата, която имат хората за самите нас и която градим всеки ден. Тук обаче искаме да обърнем внимание на личния бранд на служители в една компания. Всеки човек е индивидуалност. И със своята индивидуалност той би могъл да допринесе за развитието на бизнеса и за привличането на нови служители към компанията – хора, чиито принципи приличат на неговите и биха могли да се превърнат в лоялни и качествени кадри.

Намирането и запазването на подходящи кадри става все по-трудно, а добрия employer branding все по-важен. Кандидатите имат високи изисквания към работодателите си, а каналите, чрез които си набавят информация са много и разнообразни. Най-ясното доказателство за една добра работодателска марка са нейните удовлетворени служители. В този смисъл, използването на личния бранд на вашите служители като част от стратегията за изграждане на работодателска марка, може да донесе само допълнителни позитиви.

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Личният бранд е нещо, от което не можем да избягаме. Дали ни харесва или не, ние сме носители на личния си бранд всеки един ден. Така и всеки един от вашите служители е носител на своя собствен бранд. Ако бъде правилно изграден и позициониран, личният бранд би могъл да донесе редица позитиви, сред които увеличаване на доверието, привличането на нови последователи и клиенти, по-голяма разпознаваемост и още, и още! Позитивите, които изброихме са такива, както за служителя, така и за вашия бизнес. Нека в следващите редове да видим какви точно са те.

В ерата на инфлуенсърите, в която хората вземаме решения, обосновани на препоръка, а не на реклама и вярваме най-много на мнението и на други хора с интереси и ценности като нашите, да помогнете на вашите служители да изградят и успешно да развият личен бранд, е изключително важно. Вашите бъдещи служители биха им се доверили, ако те споделят своето мнение или пресподелят обява за работа в компанията. В крайна сметка, нима има нещо, което да говори по-ясно за имиджа на една компания от нейните доволни служители?

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Работата ни – това сме ние. Тази сентенция е изключително вярна. Човек прекарва 80% от времето си в работа и тя доста често го определя като личност. Ако вашите служители развиват свой личен бранд, те ще излъчват информация за работата си. За нейните специфики, за това как протича един работен ден, как успяват да изразяват себе си чрез работата, какви предизвикателства срещат, какви проблеми решават. Да, вярно е, че колкото повече служителят се отличава като ярка индивидуалност, толкова по-предпочитан от конкурентните работодатели ще става той. Но ако служителят е лоялен, а вие насърчават неговата индивидуалност, то той определено ще се чувства удовлетворен и оценен. И какво мислите, че ще споделя за работата си? Точно така! Ще споделя колко я харесва! Ще споделя за постиженията си, за наградите и бонусите, които получава от своя работодател, за възможностите за развитие и надграждане. А кой иска да си тръгне там, където е ценен и подкрепян?!

Историите, разказвани за вашата компания от самите служители имат ефект на препоръка от приятел, а историите, споделени от компанията за самата нея звучат като реклама! Историята, разказана от първо лице – от самия служител прави ефектът от излъчваната информация в пъти по-голям и удовлетворяващ. Как обаче се развива успешно и ефективно един личен бранд? Ето някои от най-важните елементи:

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

        Фокус

Най-добрите лични марки са много специфични. Колкото по-тесен и по-фокусиран е личният бранд, толкова по-лесно ще бъде хората да му се доверят.

        Автентичност.

Истински и автентични – най-важното условие за утвърждаването на успешен личен бранд. Ако вашите служители обичат работата си и я работят с удоволствие, то със сигурност за тях няма да представлява никаква трудност да останат истински и автентични и в своя личен бранд.

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

        Истории.

Какви предизвикателства срещам? Как се справям с тях? Какви проблеми решавам ежедневно? Всичко това са истории. А историите са доказано една от най-работещите практики за утвърждаването на ефективен личен бранд.

        Последователност.

Последователността е задължителна за изграждане на личен бранд. Целенасочено и фокусирано присъствие е равно на по-силен ефект.

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

        Използвайте провалите като уроци.

Разказвайте дори и за провалите и грешките. Те не са страшни. Ако съумяваме да си вземем уроци от тях, те са истинско богатство. Освен това да признаем провала, ни прави хора, скъсява дистанцията с човека отсреща и засилва доверието в личния бранд.

        Положително въздействие.

Позитивизъм, отзивчивост, доброта – това са само част от качествата, на които трябва да се опрете, за да може личният ви бранд да се развива здравословно в дългосрочен план.

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Как мислите да инвестирате в създаването и развитието на личен бранд за вашите служители струва ли си усилията спрямо резултата?!

Тази статия е подготвена от Академията за личен и корпоративен бранд – BrandSuccess, която организира, както индивидуални консултации, така и мастър майнд групи за представители от различни бизнеси, но също така и индивидуални и адаптирани към конкретната компания програми. Техният фокус е върху това как даден отдел или служители на определена компания могат да изградят и развият личен бранд по ефективен и качествен начин, така че да носят добавена стойност и за себе си, и за компанията. И чрез развитието на личния си бранд да подпомагат развитието и на бизнеса.

Всичко, което ви споделяме е базирано на резултати от проучванията и опита на Академия BrandSuccess, както и международни източници, от които обновяваме периодично темите в Академията. Ако имате допълнителни въпроси, не се колебайте да се свържете с нас: https://brandsuccess.bg/

Как развиването на личния бранд на служителите допринася за развитието на компанията

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Back to top button
Close
Close