HR МениджърИнтервюта

Интервю с Николай Николов -Изпълнителен директор и партньор в Хорайзънс България

IMG IT Academy

Николай Николов  работи в компанията от самото  й създаване през 2006. Работил е в сферата на човешките ресурси в банковия сектор – HVB Bank Biochim, UniCredit Bulbank and Societe Generale Expressbank.

Horizons Bulgaria e водеща агенция за подбор на персонал в България с вече 15 години опит на българския пазар и Балканите. Ние специализираме в сложни решения в областта на откриването, подбора и привличането на персонал и мениджмънт кадри чрез различни методологии. Нашата основна цел е да намерим възможно най-добрите професионалисти според наличните ресурси за нашите клиенти – работодателите.

В последните години разработваме решения, свързани с т. нар. candidate marketing и employer branding с цел разглеждане потенциалните кандидати (и настоящите служители на нашите клиенти) като клиенти. Стремим се да предложим решения за подобряване на разпознаваемостта на работодателската марка, подобряване на клиентското преживяване на кандидатите и служителите.

Набирането на персонал е една от увлекателните и дори хазартни професии. HR мениджъра трябва да действа в различни роли и да притежава широк спектър от умения – да бъде изследовател, анализатор, детектив, психолог, преговарящ и много други. Това е професия, в която не е възможно да  спреш  развитието си. Със сигурност знаете как да изберете персонал, къде да го потърсите и как да го оценявате. Дискусията на тази тема ще ви даде възможност да споделите своя опит с колегите си, както и да почерпите от техния.

Но въпросът тук е за реалностите на пазара на труда и битката за таланти: какви тенденции ще повлияят върху развитието на пазара за набиране на персонал през тази година?

Тази година няма да бъде много по-различна от предходната или пък от следващата. Промяната ще се случва постепенно, но трайно! Тенденциите са, че има няколко много горещи и търсени сектора, които ще са още по-горещи и търсени – IT, BPO и производство. Ще се увеличава натискът към повишение на възнагражденията, ще се обмислят все повече варианти за внос на служители, като краткосрочна компенсация в небалансирания пазар на труда. Ключове ще е скоростта на вземане на решение – който по-бързо предостави по-добра оферта, ще спечели любовта на кандидатите. Ще се налага все по-креативното обявяване и разпространение на свободни позиции, кандидатите ще бъдат все повече в ролята на консуматори (потребители), които да избират измежду конкурентни оферти. Това ще понижи качеството на мотивацията и лоялността на служителите. Новата нормалност е вече опитът да се мери не толкова с годините опит, а с броя сменени работни места.

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close