• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Мениджър

Галина Петрова, създател на „Ведра кафе”

HR Manager От HR Manager
07.12.2022
В HR Мениджър, Интервюта
Време за четене: 1 минута
A A
0
vedra cafe hr 2

Галина Петрова
Създател на „Ведра кафе” – занаятчийско, прясно изпечено и изпълнено с емоция Галина Петрова е добре познато име в ресторантьорските среди, където е известна като изключителен специалист-консултант, обучавал управители и екипи, работил в сектора години наред, градил добро име и успешна кариера. Оставя всичко познато зад гърба си и решава да скочи с двата крака в неизвестното и да се опита да създаде собствен бранд кафе.


Кога и как започна историята на Ведра кафе?

Ведра кафе е пандемична рожба – едно от добрите неща, които се родиха през март месец 2020 година. Роди се след събитие, което към онзи момент не изглеждаше никак добро за нас. Това беше фалитът на старата ни фирма, която се занимаваше с дистрибуция на кафе по ресторанти и хотели. Когато тези обекти затвориха и абсолютно целият входящ финансов ресурс секна, осъзнахме, че те ще страдат доста дълго време, за съжаление с години. Тогава усетихме, че е крайно време да предприемем стъпката да направим свое собствено кафе и то да бъде насочено за наслада вкъщи. Ведра кафе е нова марка, но е плод на любовта ни към кафето – благодарение на над 15 години ценен опит и знания, който сме натрупахме. Всичко, което е видимо днес, първо живееше в мислите ми. И днес мога смело да кажа, че трудностите създават възможности. Вярвам, че фалитите са едни от най-скоростните лостове за растеж. Като теглиш чертата след цялата драма, вече знаеш какво трябва и какво не трябва да правиш. Когато човек е готов да си носи отговорностите, работи здраво и слуша клиентите си, всичко е възможно.

Как се усмелихте на подобна стъпка именно в Пандемията?

Всъщност ние и нямахме избор. Едното нещо беше приключило. Колкото и да беше страшно да го погледнем и признаем, то беше факт. Беше ми нужно малко време да се преборя със себе си и да седна да си направя сметките на колко е равен този фалит. Беше ни в пъти по-трудно да започнем, защото си носехме старите задължения – тоест ние не започнахме от нулата, а с доста сериозни натрупани задължения. Освен това трябваше да произведем продукт, да измислим дизайн, да го опаковаме. И не само да спазим всички изисквания, а да го направим максимално добър. Опаковките са крафт пликове, на които е описан профила на всяко едно отделно кафе. И те много се харесват от клиентите. Но тяхната история не е плод на дизайнерско решение или скъпи проучвания, а всъщност това за нас беше най-бързият начин да започнем производство. И така стъпка по стъпка започнахме да правим дизайн, печат и развиване на идеята.

И всъщност вие сте доказателство, че най-голямата трудност може да роди нещо ново и красиво. Нещо, което Ви е дало сили да продължите да се борите и да развивате бизнеса си в България.

Няма да спра да повтарям максимата, която на която се уповавам и която ни помогна – за мен в бизнеса социалният капитал е много по-важен от финансовия. Тоест това бяха хората и подкрепата им. В тези тежки времена всяка добра дума обратно, желание за партньорство и подкрепа ни даде силите да вървим напред. Има много свободни пари, както и много идеи в пространството, но малко хора, които са готови да ги реализират. Не сме ползвали чужд ресурс още, но знаейки това никога не се плаша от финансовият размер на идеята.

Замисляли ли сте се да продължите да развивате своя бизнес както в България, така и някъде в чужбина?

Имаме планове, като свършим още работа в България, нашият продукт да достигне до съседни държави. Дали да започна да развивам бизнеса си тук, изобщо не съм имала колебания. Колкото и да е трудно в България, колкото и неща да имаме за решаване на всякакво ниво – политическо, здравно, административно и т.н., наистина това си остава страната на неограничените възможности. Мисля, че хората като мен, които избират България за своя бизнес, са все повече и повече. А и когато човек направи една успешна стъпка, после има смелостта да направи още няколко.

Какво е кафето за Вас и кое е доброто кафе?

За мен доброто и точното кафе е това, което на човек му харесва. Ние към момента имаме почти 20 висококачествени кафета. Научихме се бързо и лесно да даваме точната препоръка кое да опитат. Щастлива съм, че след това хората да са готови да тестват и много различни от своят вкус продукти, да бъдат истински кафетърсачи. Именно и за това имаме специално разработени кутии, създадени специално за нашите приключенци и откриватели.

Самата аз силно вярвам, че доброто кафе е за споделяне. Кафето трябва да носи преживяване, хубава енергия и емоция. Така че доброто кафе е това, което може да те зареди, което можеш да споделиш с приятел в радост и болка. Доброто кафе е жив продукт.

С какво е по-специално Ведра кафе?

Ведра кафе е специално първо с това, че е прясно изпечено – печем и доставяме много бързо. При нас е изключен целият процес с бавно производство, отлежаване преди пакетиране и складово съхранение. То е свежо и в пика си, за да разкрие невероятните аромати и качества, които притежава.

Другото важно нещо е, че подбираме кафетата си от малки семейни ферми. А там отношението е друго.
Третото са т.нар. specialty coffee. Такова кафе може да бъде само Arabica, макар, че вече имаме и две специални Робусти. Това е конкретна партида на малка ферма, която е оценена много високо от Specialty Coffee Association, като там се гледа целия профил на кафето с всички негови качества. Тази партида винаги е изчерпаема, в неголеми количества и затова е много интересна за дегустиране.

Вкусовете, които могат ясно да се откроят са лешник, карамел, какао, но и за по-смелите пресен балсамико, узрял домат, ананас и др. А съвсем скоро очаквайте и едни по-пиперливи вкусове. Тези specialty кафета позволяват на клиентите да бъдат кафетърсачи, да опознават света на кафето, да тестват. Към това искаме да ги предизвикаме.

Какво кафе обичат да пият вашите клиенти?

Изключително съм щастлива, че вкуса на българина се променя с висока скорост. Той беше възпитан през годините да обича горчиво, по-скоро изгоряло кафе, нискокачествена Робуста, но всъщност не това е вкусът на качественото кафе. За щастие, в момента наблюдавам, че тази култура се променя с много бързи темпове. Клиентите вече са готови да тестват различни продукти, сами да откриват вкусове. Знаят, че в една Arabica има много по-малко кофеин от една Robusta, че дългото кафе е много по-вредно за организма, както и сами откриват разликата в качеството при тестове.

Каква е мисията на Галя и Ведра кафе?

Да носим радост вкъщи. Основната ни мисия е да запазим това вдъхновение, което имаме в момента за всеки един нов продукт. Щастливи сме за всеки успех, за всяка една продажба на партньор – голям, малък. Най-щастлива съм от обратната връзка, която ми дават хората, след всичко това, което вложихме под формата на невидима енергия и емоция в продукта, защото колкото и качествен да е, той просто е един продукт. Да носим радост за мен е най-големият смисъл в това, което правим.

Когато се чудехме дали бизнесът ни да е свързан точно с тези кафета, много хора ни спряха с предупреждението, че идва криза, а ние се ориентираме в един много различен ценови клас – към висококачествени кафета. Много хора бяха скептични, че няма да ни потръгне, че кафетата ни няма да се продават. От днешната перспектива мога да кажа, че това не е така. Намерихме си точните клиенти за изключително кратко време, продуктите ни стигнаха до много хора точно благодарение на споделената енергия. Намерихме начин как да валидираме пазара много бързо и лесно. Направихме четири от тях и ги пуснахме за Коледа – в красиво опаковани пакети с крафт хартия, лични картички и малки подаръци. Това, което ни върнаха обратно хората бяха споделяния в социалните мрежи и благодарности. Това много бързо помогна на бранда.

Така, както започна всичко, така тече и до момента. Хората не спират да ни връщат тази хубава енергия. Това искам да развивам – да влезем в дома на хората. Домът е най-специалното място, където трябва да чувстваме уют и да влизат хубави неща.

Споделихте вече, че бихте имали смелостта да разширите своя пазар, но в близко бъдеще накъде гледате?
Имаме много работа на нашия си пазар. В момента правим съвместен продукт с българска ферма за люти чушки. Ще комбинираме кафе и люти чушки. Това кафе ще бъде в три варианта – леко пикантен послевкус, среднопикантно и люто от три различни сорта редки чушки.

Как и къде можем да открием Ведра кафе и да следим всички новости около вас?

Можете да ни откриете на нашите страници в социалните мрежи Facebook и Instagram, както и на сайта ни. Също и в част от обектите на търговска верига „Фантастико“,които започнаха развитието на прясно изпечени кафета, ограничени партиди.В големи и малки занаятчийски магазини, които търсят качество. За нас основният критерий за избор на партньори e отношението, което влагат те в бизнеса си. Когато ние може да съдействаме за развитието на идеята и гледаме в една посока, каквито и трудности да има те се разрешават. Присъстваме всяка седмица и на фермерски пазари, партньор сме на много интересни фондации и организации, като дори произведохме кафе за няколко от тях. Все още всичко това правим сами, което отчитам като голям плюс, защото сме до клиента. Питаме, слушаме и бързо реагираме спрямо нуждите му.

vedra cafe hr

СподелетеСподелете

Прочетете още

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията
Интервюта

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?
HR Новини

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager
HR Маркетинг

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"
Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv Digital4Plovdiv

HR Club

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023
Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

Отказът за наемане на хора без опит ще има отражение върху репутацията на компанията

21.09.2023
Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

Наистина ли програмите за сертификати са важни за кариерното развитие?

21.09.2023
hr marketing employer branding hr manager

Решения за работеща стратегия за HR маркетинг

20.09.2023

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Популярни

Как да творим работещи обяви за работа?

Как да творим работещи обяви за работа?

18.09.2023
emotsionalna inteligentnost

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

07.12.2022
5 разлики между привличане на персонал (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

5 разлики между привличане на таланти (talent acquisition) и набиране на служители (recruitment)

07.09.2023
„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

„Бърнаут“ е симптом, а не проблем

04.09.2023
marina muchakova hr

Как да назнача чужденец на трудов договор?

07.12.2022
Лидерските умения не трябва да са абстрактни, а да бъдат конкретните, които компанията изисква

Лидерските умения не трябва да са абстрактни, а да бъдат конкретните, които компанията изисква

11.09.2023
Timedix Timedix Timedix

Най-популярни

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Психичната издръжливост е интригуваща, но неуловима за повечето хора концепция

Защо Onboarding процесът е ключът към успеха на един нов служител?

47% ръст в ефективността можем да постигнем, ако правилно разрешим казус в екипа

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Tънкото изкуство да не ти пука… за обратната връзка

Ако фирмите искат да останат конкурентоспособни, трябва постоянно да въвеждат нови методики за обучение

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

Въздействието на ангажираността на служителите върху успеха на организацията

21.09.2023
Най-добри практики за въвеждане на нови служители

Най-добри практики за онбординг на нови служители

21.09.2023
Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

Ключови показатели за работна ефективност, които подобряват ангажираността на служителите

21.09.2023

Меню​

  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG

Информация

  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol2/2023

Тема на броя: „Обучение на служители“

Списание HR Мениджър 2 - Нешка Робева - Обучение на служители
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
Enterprise
DiTech
Orator
Fit World Media
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2023
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?