• ЗА НАС
  • РЕКЛАМА
  • КОНТАКТИ
  • Вход
  • Регистрация
Няма резултати
Вижте всички резултати
Известия
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Design Expert
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
  • HR Новини
    • България
    • Свят
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Анализи
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium ClubVIP
  • Абонамент
    • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експерен автор
    • Стани гост-автор
HRManager.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало HR Ресурси

Адаптация на персонала в компанията

HR Мениджър От HR Мениджър
07.12.2022
В HR Ресурси, Адаптация на персонала
Време за четене: 1 минути
A A
0
adaptatsia na personala

Изборът на най-добрия кандидат за позиция не е успех и гарантирана победа за HR отдела. Към реализирането на своята задача, успешното набиране на персонал, има важен етап и той е адаптация на персонала. Каква е ролята на този етап от бизнес процеса на компанията, каква е нейната същност и как да се постигне успех в тази област?

Защо е необходима адаптация на персонала

Процесът на намиране, наемане и замяна на служител включва доста голямо време и финансови ресурси на организацията. Често, собственикът харчи много пари за избора на специализиран специалист, от която компанията се нуждае, за да постигне определена стратегическа цел. Но абсолютно всеки нов служител има период на адаптация в новото работно място.

Адаптацията е реципрочен процес на възприемане, оценяване и адаптиране както на новия служител към компанията-работодател, така и на предприятието към служителя. Този етап се осъществява в различни компании по различни начини, много зависи от индивидуалността на служителя. Срокът му варира от 2 седмици до месец и половина. През този период работата се извършва под надзора на отдел HR. Една от неговите функции е кариерното ориентиране на кандидата в самото начало на неговата дейност и правилното определяне на неговите способности и възможности.

Цели на адаптацията

  1. Намаляване на разходите. Докато новият служител бавно и трудно навлиза в работата, той е малко ефективен и не дава резултати, необходими за растежа на печалбите на компанията. Трудовата дейност на всеки служител трябва да бъде продуктивна.
  2. Намаляване на нивото на неопределеност на начинаещите на работното място.
  3. Намаляване на текучеството на персонала. Ако новият служител се чувства неудобно и е  несигурен, той най-вероятно ще напусне в най-кратък срок.
  4. Нарастване на лоялността на фирмата-работодател в HR-сферата, сред потенциалните служители и вътре в компанията.
  5. Спестяване на ценно време на непосредствения ръководител за новия служител и други служители на отдела. Необходимостта за отделяне на време за несигурен и съмнителен служител, който не се е приспособил към новото място, не позволява работа в правилния режим. По този начин се нарушава графика и се намалява ефективността на работата на всички отдели.

Трудности в процеса на адаптация

Основният враг на новия служител в компанията (особено без трудов стаж) са съмненията и страховете, които понякога не позволяват да се покаже от най-добрата страна и стават причина за бързото напускане на работата.

Сред „фобиите“ на новите работници по време на адаптацията са:

  • Загуба на полученото място в компанията;
  • Не справяне със задълженията, нарушаване на сроковете за изпълнение на проектите;
  • Не намиране на общ език с колегите, проблеми в комуникацията;
  • Идентифициране на професионални недостатъци или пропуски в знанията, необходими за работа;
  • Некомпетентност в очите на ръководството;
  • Неразбирателства с новия ръководител.

Необходимостта от правилно адаптиране е неоспорима, тъй като по-голямата част от съкращенията се дължат на служители, които са работили за компанията по-малко от месец. В допълнение, често в предприятието произшествия на работното място се случват точно в първия момент от работата на новия специалист.

Задачи и основи на работата на HR отдела по управление на процеса на адаптация:

  1. Програма за тренинги и обучителни мероприятия за новия служител. Този инструмент ще помогне да разбере същността на неговата работа, да получи необходимата информация за дейността на предприятието; теоретичните знания и практическите умения активират самочувствието и повишават ефективността на работата.
  2. Контрол на индивидуалната комуникация на ръководителя със служителя. Подходящи са методи както за формално, така и за неформално общуване (например след работа или съвместно почивка на служителите през почивните дни или по празниците).
  3. Организиране на краткосрочни курсове и обучения за топ мениджъри, които заемат тази позиция. Изучаването на основите на лидерството е ключът към ефективна и дългосрочна работа на мениджъра.
  4. Разработване на система от методи за постепенно усложняване на задачите за новия служител.
  5. Прилагане на метода на публични инструкции за по-тесен контакт с екипа
  6. Организиране на тийм билдинг или специални ролеви игри за сплотяване на екипа и новия служител.
СподелетеСподелете

Прочетете още

13097
HR Ресурси

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
2149151164
HR Ресурси

Управление на човешкия капитал: От идентифициране на проблеми към устойчиви решения

18.03.2025
eric prouzet b3ufxwcvbc4 unsplash
Подбор на персонала

Как да избегнем грешките при наемането на персонал?

13.03.2025
Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър" Списание "HR Мениджър"

HR Club

umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
grip i nastinka kakvo pomaga i koe e mit

Грип и настинка – какво наистина помага и кое е мит?

26.03.2025
13097

Ротацията като стратегическа алтернатива на съкращенията

25.03.2025
723d4c69 9e5f 41c1 9906 c3c98f1ad69c

Ваня Ивова: Една инвестиция е успешна, когато има положително въздействие върху хората и околната среда

24.03.2025

Знанието е най-ценният ресурс!

Абонирайте се и получете известия за най-новите статии, интервюта в сферата на Човешките ресурси и Мениджмънта. Присъединете се към 3225 водещи експерти, HR професионалисти и мениджъри, които получават първи професионална информация като читатели на "HR Мениджър БГ"

Благодарим Ви!

Поздравления, Вие се абонирахте успешно! 

Най-популярни

Тест за емоционална интелигентност (EQ тест)

Важни промени в новия Регистър на заетостта: въвежда се Единен електронен трудов запис (ЕЕТЗ)

Как да назнача чужденец на трудов договор?

В кои случаи на отсъствие на служител работодателят има право да предизвика проверка?

Случи се най-радикалната промяна в Търговския закон от 30 години насам

Христо Чаков: „На запад компании насърчават здравословния сън с бонуси за служителите“

Мотивация и стимулиране на персонала

"Всеки втори експерт човешки ресурси чете HR Мениджър БГ"

Последни HR Новини
umenshumen1

Технологиите срещат бъдещето: „Умен Шумен“ превръща града в дигитална сцена на идеи, игри и иновации

08.05.2025
gian paolo aliatis afflhhvvua unsplash 1

Създаване на продуктивна среда: малки детайли с голямо значение

23.04.2025
hr 1920x1080 1

Какво е бъдещето на HR мениджмънта?

31.03.2025
Меню​
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
  • HR Новини
  • HR Мениджър
  • HR Експерт
  • HR Ресурси
  • HR Premium Club
  • MYJOB.BG
Информация
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития
  • Списания
  • Реклама
  • Контакти
  • Портфолио
  • Събития

Онлайн медия и списание
„HR Мениджър БГ“

Списание "HR Мениджър" vol1/2024

Тема на броя: „EMPLOYER BRANDING – Новата реалност пред предизвикателството да бъдеш работодател“

Списание HR Manager 2024 - Employer branding 1
АБОНИРАЙ СЕ
Реклама и ПР
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2024
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • HR Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • HR Мениджър
    • Интервюта
    • HR Маркетинг
    • Digital HR
    • Полезно
  • HR Експерт
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Статии
  • HR Ресурси
    • Подбор на персонала
    • Адаптация на персонала
    • Атестация на персонала
    • Мотивация на персонала
    • Обучения на персонала
    • Тестове и анкети
  • HR Premium Club
  • Абонамент в HR Клуб
  • Стани автор
    • Стани експертен автор
    • Стани гост-автор
  • –––––––––––
  • За Нас
  • Реклама
  • Контакти

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола? Регистрация

Регистрация

Попълнете формата, за да се регистрирате

Всичики полета са задължителни Вход

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Управление на съгласие
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Опции
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?