HR РесурсиОбучения на персонала

Умението да се „продаваш“

IMG IT Academy

‘‘Живях живот, изпълнен с притеснения, които никога не се случиха‘‘ е казал Марк Твен в края на живота си. Повечето от нас също не се различаваме в това отношение от него. Изпълнени сме – кой повече, кой по-малко, със съмнения, притеснения, предразсъдъци и тревоги. И точно тези неща пречат на увереността ни.

Умението да ‘‘продаваме‘‘ себе си е пряко свързано с нивото ни на увереност. Но нека си дадем сметка какво е увереността! Не означава да сме сигурни винаги в себе си. Ние не сме машини и няма как да липсват моменти, в които не сме убедени в себе си, колкото и да сме подготвени и колкото и да сме компетентни. По-скоро свързваме това понятие със сигурността в себе си през по-голямата част от времето. А тогава, когато не сме сигурни, просто не го показваме.

Умението да ‘‘продаваме‘‘ себе си изпреварва знанията, опита и експертизата ни. Защо? Защото се вижда първо то, а след това всички останали качества. Изводът е, че колкото трябва да работим и развиваме техническите и социалните си умения, толкова трябва да развиваме и точно това качество – да се ‘‘продаваме‘‘. Естествено не бива да залитаме в крайност, в която акцентираме само на това да се ‘‘продадем‘‘ еднократно и да не подкрепим това с опит и умения в съответната област. Има и такива случаи. Тези хора обаче се възползват от сравнително краткотраен ефект на уменията си за ‘‘себепродажба‘‘.

Под ‘‘себепродажба‘‘ нямаме единствено и само предвид да накараме хората да повярват в нашите качества. Концепцията е да отправим послание, че ние сме точните хора, които ще предоставят такъв тип ползи, които не просто ще отговорят на очакванията на отсрещната страна, а дори и ще ги надхвърлят. Тук е много важен балансът между скромност и настъпателност, между умереност и убедителност и не на последно място между акцент върху малките детайли и поглед върху голямата картина.

Ключовете към умението да ‘‘продаваме‘‘ качествата, уменията, експертизата, навиците и най-вече в себе си са:

  • Да се харесваме;
  • Да си вярваме;
  • Да бъдем автентични;
  • Да бъдем откровени;
  • Да бъдем професионалисти;
  • Да бъдем обективни (и да не залитаме в това винаги да се опитваме да бъдем позитивни).

В крайна сметка не бива да забравяме, че съвършенството е утопия – каквото и да правим, никога няма да го постигнем. Но въпреки това не бива да спираме да се харесваме и да излъчваме точно това отношение към себе си. По този начин сме една крачка по-близо до “себепродажба“.

Автор: Илиян Бойчев

Digital Agency SEOMAX
Покажи повече

HR Manager

hrmanager.bg | Портал на знанието: Човешките ресурси, HR мениджмънт

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close